W związku z wieloma sygnałami ze strony pasażerów i mieszkańców miasta na temat wprowadzonych od 1 stycznia 2021r. zmian w komunikacji miejskiej, ZKM w Elblągu pragnie poinformować, że pozostawienie dotychczasowego układu linii oraz ich rozkładu jazdy nie było możliwe głównie z przyczyn niezależnych od elbląskiego samorządu. W obecnych warunkach, zachowanie przeważnie długich tras linii, które bezpośrednio łączą odległe punkty miasta, oznaczałoby drastyczne obniżenie częstotliwości kursowania autobusów.
Nowy układ linii komunikacji miejskiej ma uwzględniać przede wszystkim tramwaje jako główny system transportowy miasta – należy zwrócić uwagę, że trasy linii tramwajowych nie uległy zmianie. W założeniu linie autobusowe powinny pełnić rolę uzupełniającą i pomocniczą. W związku z tym niezbędne było zastosowanie połączeń uwzględniających przesiadki pomiędzy poszczególnymi liniami.
Przypomnijmy, że w obecnym cenniku biletów komunikacji miejskiej dostępne są bilety przesiadkowe w cenie 1 grosza (za pośrednictwem Elbląskiej Karty Miejskiej), natomiast podstawowy bilet dostępny u prowadzących pojazdy, tj. bilet godzinny, umożliwia dowolną liczbę przesiadek od momentu zakupu. Warto zwrócić również uwagę na bilety okresowe (miesięczne,30 – dniowe, 10-dniowe) , które dla regularnych podróży są zdecydowanie najbardziej korzystnym rozwiązaniem.
W najbliższych tygodniach organizator komunikacji miejskiej będzie drobiazgowo analizował wszelkie sygnały otrzymane od pasażerów i mieszkańców miasta.
Zarząd Komunikacji Miejskiej dołoży wszelkich starań, aby proponowane przesiadki były jak najbardziej dogodne, a czas oczekiwania - jak najkrótszy. Przewidywane jest również wprowadzenie korekt do nowych rozkładów jazdy. Potrzeby dużych grup pasażerów będą uwzględniane możliwe jak najszybciej w granicach dostępnych możliwości.
Jednocześnie prosimy o dokładne zapoznanie się z trasami nowych linii i ich rozkładami jazdy w celu znalezienia nowych i alternatywnych połączeń. Pomocne w tym mogą być materiały informacyjne dostępne m.in. w Centrum Obsługi Klienta przy ul. Czerwonego Krzyża 2 (tel: 55 239 37 92) oraz w siedzibie ZKM w Elblągu, przy ul. Browarnej 90 (tel: 55 235 55 00 lub 55 230 79 00) oraz na stronie internetowej www.zkm.elblag.com.pl. Ponadto nowy rozkład jazdy oraz wyszukiwarka połączeń dostępne są również dla użytkowników telefonów i urządzeń mobilnych za pośrednictwem Google Maps oraz aplikacji myBus online (myBus online dodatkowo umożliwia sprawdzenie rzeczywistej pozycji pojazdu na mapie).
Michał Górecki ZKM
Ludzie pracują również na drugą zmianę do 22godz.mieszkam poza elblagiem ,i niestety teraz niemam jak dojechac do domu !!!.Pracuję na Warszawskiej a dostać się muszę do Prochnika gdzie na ostatni autobus ni jak nie mogę zdążyć bo muszę się przesiadac do dwóch autobusów i tak na ostatni 24 nie zdążę ,a wedlug rozkladu powinnam bo jest między nimi 2minuty różnicy hahaha
Czekamy/ dzialkowcy , mieszkańcy , bażanteryjni spacerowicze / z niecierpliwością na nową sezonową tzw. zieloną linię przez Chrobrego , Sybiraków do Bażanciarni i dalej przez Marymoncką obok Szpitala do miasta.
Zlikwidowano 18 w starym wydaniu. 16 jedna góra 2 na godzinę (niektóre do zajezdni). Nie chcę myśleć, co się będzie działo, jak uczniowie wrócą do szkół. Dziś umówiona wizyta na konkretną godzinę - błąkałam się 25 min na dworze bo tak pasowała 16, do domu wróciłam pieszo, bo przez godzinę nie było 16. Dziękuję z całego serca :(
Jak to dobrze, że ja mam tramwajową komunikacje z centrum miasta i dworcem kolejowym. Aby zmienić trasę tramwajową, musieli by tory przełożyć. A to nie takie proste. A przy autobusowej komunikacji, to urzędnik z długopisem może zmienić trasę i częstotliwość przejazdów.
Przestań wreszcie wypuszczać za bramę T E ten złom konstal. Budynki się trzęsą. CZY DOCIERA DO TWEGO MOZGU .
Zmiana linii autobusowych to bardzo poroniony pomysł ,a szczególnie ułożenie tras żeby z ul plk Dąbka ,przez 12 luty ,Hetmańska do dworca autobusem nie można dojechać chyba układający myślał o niebieskich migdałach a nie o podróżujących starszych chodzących z laskami. NIEWYPAŁ
"Nowy układ linii komunikacji miejskiej ma uwzględniać przede wszystkim tramwaje jako główny system transportowy miasta" I dlatego zmniejszono częstotliwość kursowania tramwaji o połowę.
Ten rozkład to jedna wielka klapa nikomu on nie pasuje a przesiadać to się sami przesiadajcie szkoda że nie wymysliliscie połączenia odrodzenia pętla Carrefour i spowrotem żenada dekady brak słów oby jak najmniej ludzi jeszili tym gownem
Zmiany były potrzebne ale teraz to są bardziej potrzebne zmiany w UM. Czas na referendum za wszystko odpowiedzialny jest wróbel
No to taksówkarze nie żle zarobią w tym bałaganie, który nam funduje ZKM. Tragiczne zmiany współczuję ludziom starszym.