Nieznośny upał w pojazdach komunikacji miejskiej to temat, który wraca co rok, gdy tylko zaczyna się robić cieplej. Jak się okazuje, w części tramwajów problem jest podwójny.
Od kilku dni pogoda w Elblągu jest wyjątkowo słoneczna, podskoczyła również temperatura powietrza. To wystarczy, aby podróżowanie, szczególnie tramwajami stało się bardzo nieprzyjemne. Brak klimatyzacji, ukrop panujący wewnątrz wagonów, mimo otwartych okien, to nie wszystkie problemy, o których mówią Czytelnicy info.elbląg.pl. Jedna z internautek zwróciła również uwagę na "dodatkowe ogrzewanie" w niektórych wagonach.
Proszę o wyłączenie ogrzewania w starych wagonach. Wczoraj jechałam nr 4. Ciepło, a tu grzejniki na całego, ile się da. To już nie pierwszy rok, że grzeje się w wagonach przez cały rok. Normy musicie wyrobić?
- apeluje w komentarzu Czytelniczka inf.elblag.pl.
Jak się okazuje, sprawa nie jest prosta. Tego "ogrzewania" nie da się wyłączyć.
W tramwajach typu Konstal 805 Na cały zespół napędowy znajduje się pod podłogą. Podczas pracy na linii generuje on ciepło, co jest niestety w ciepłe dni szczególnie odczuwalne
- tłumaczy Michał Górecki z Zarządu Komunikacji Miejskiej w Elblągu.
Takich Konstali po Elblągu, nie tylko na linii nr 4, jeździ 14. Jak przyznaje dyrektor Tramwajów Elbląskich, podróżowanie nimi, rzeczywiście dalekie jest od komfortowego.
Mamy często sygnały od pasażerów w tej sprawie. Trzy Konstale są zmodernizowane, w nich nie ma problemu. Modernizacja pozostałych zależy od środków finansowych, którymi będziemy dysponowali. W tym roku na razie nie mamy takich planów
- mówi Andrzej Sawicki, dyrektor spółki TE.
Wiadomo już, że w przyszłym roku najbardziej wyeksploatowane Konstale zostaną zastąpione czterema nowymi tramwajami. Trzy z nich zakupione przez miasto w 2017 roku, mają powstać do końca 2019 roku. W styczniu 2020 roku powinny zostać oddane do użytkowania. Kosztowały ponad 7 mln zł, z czego 4,8 mln zł to dofinansowanie unijne. Umowę na wykonanie kolejnego, czwartego wagonu miasto podpisało w styczniu tego roku. Jego koszt wyniesie ponad 3,3 mln zł.
Przydałaby się wymiana wszystkich starych Konstali, ale na zakup kolejnych wagonów miasto na razie nie ma pieniędzy.
Olsztyn za 210 000 000 mln dodatkowo zakupił 24 tramwaje ,kwestia zarobków motorniczych naszych a na bagnach?????
No i to jest efekt dbałości witka wobec mieszkańców. Aż dziwne, że "on" się nie "pochylił" i nie zrobił fotki. No cóż, temat ukazuje efekty jego administrowania i wymaga pracy. Jak jest problem, to odpowiada dyrektor, jak jest lans i "interpelacja", to jawi się witek. Może w dowód wdzięczności od mieszkańców niech witek jeździ za darmo takim Konstalem nie zmodernizowanym np. przez pół dnia albo cały dzień nawet.Aż mu rura zmięknie z przegrzania. Dzisiaj i tak jest bohaterem - opuścił sesję zdjęciową i nie przedstawił jedynie mądrych myśli. może chory?
Miasto nie ma pieniędzy...haha. lekką ręką wydają kasę na opracowanie jakiś koncepcji w sprawach nigdy nie rozwiazanych i skończonych.
witam to nie ogrzewanie tylko wózki jezdne wytwarzają temperaturę i to jest przyczyna
olsztyn miał na tramwaje o postaw linie i tabor to co robi słonina bis skoro taki z niego pozyskiwacz funduszy unijnych. Co za bydło nas w ten olsztyn wrobiło
Odstawić te konstale na złom, ciągle mijanke w wypowiedziach dyrekcji zkm zaczynają wkurzac. Złom to na zlomowiec a nie banialuki opowiada.
Zwolnić tych nieudolnych zarządzający tym zlomo zakładem. Darmowa powinna być komunikacja bo nie spełnia żadnych norm.
Jakim cudem ten złom jest w użytkowaniu? Może jak ktoś na udar, lub zawał umrze, to wtedy zacznie sie debata, a może i powstanie strategiczny dokument ? I jak zwykle sprawdza sie tekst pokrewnej partii "piniendzy nie ma i nie będzie"
W zimę bie grzeją, w lato grzeją- komedia. Pan dyrektor za karę za taki stan tramwajów powininien jeździć w lato tymi złomami. Może by się w końcu obudził
faktycznie,nie można odciąć kabli??śmieszne i niewiarygodne!!! opinia o tramwajach już się utrwala i o jego szefach!!