W kwietniu, radna Maria Kosecka, skierowała do Prezydenta Elbląga, Witolda Wróblewskiego wniosek dotyczący zorganizowania samoobsługowych stacji napraw dla rowerów. Jakie stanowisko w tej sprawie wyraził włodarz miasta?
Elblążanie coraz częściej wybierają rower nie tylko jako formę rekreacji, ale i środek transportu. - Turystyka rowerowa zyskuje coraz większe rzesze zwolenników. Jest to coraz częściej świadomy sposób dbałości o zdrowie i tężyznę fizyczną – zauważa Maria Kosecka. - Podejmowane działania w kierunku rozbudowy ścieżek rowerowych w Elblągu należy w tym kontekście oceniać ze wszech miar pozytywnie.
Choć w naszym mieście powstaje coraz więcej ścieżek rowerowych zdaniem radnej trzeba pójśc o krok dalej. - Poza wyznaczonymi utwardzonymi drogami dla ruchu rowerowego należy również pomyśleć o niezbędnej infrastrukturze dodatkowej. Projektanci Wschodniego Szlaku Rowerowego Green Velo uwzględnili wiele elementów infrastruktury towarzyszącej skupionych w Miejscach Obsługi Rowerzystów. Wszystkie MOR-y są jednolicie oznakowane i wyposażone w wiaty, ławy, kształtne stojaki rowerowe, tablice informacyjne oraz kosze na śmieci, a niektóre również w toalety przenośne i zbiorniki z wodą. Są to wspaniałe elementy do naśladowania. Brakuje jedynie samoobsługowych stacji napraw wyposażonych w pompkę oraz zestaw kluczy, które pomogą w dokonaniu podstawowych czynności naprawczych – zaznaczyła Maria Kosecka.
Czemu miało by to służyć?
W razie awarii roweru nie zawsze mamy przy sobie podstawowe narzędzia do niewielkiej ale koniecznej korekty. Co zrobić, jeśli jesteśmy daleko od domu, a w pobliżu nie ma serwisu rowerowego? Samoobsługowe stacje napraw rowerów oferują zestaw narzędzi i pompkę rowerową na wszystkie rodzaje zaworów. W zależności od modelu stacji, możliwe jest też zawieszenie roweru w specjalnym uchwycie na czas naprawy. Korzystanie ze stacji jest całkowicie bezpłatne
– wyjaśniała radna.
Maria Kosecka wnioskowała o montaż samoobsługowych stacji napraw rowerów. We wrześniu do sprawy odniósł się Prezydent.
Rozwój komunikacji rowerowej sprzyja podejmowaniu działań zmierzających do podnoszenia jakości istniejącej infrastruktury. Jednym z jej elementów mogą być samoobsługowe stacje naprawy rowerów
– stwierdził Witold Wróblewski.
Prezydent poinformował radną, że to zadanie zostało uwzględnione w propozycjach do Budżetu Obywatelskiego na 2017 r. - Wniosek obejmuje postawienie 6 stacji w następujących lokalizacjach: Plac Dworcowy, róg ul. 12 Lutego/ Armii Krajowej (Park Planty), Plac Słowiański, Plac Jagiellończyka, ul. Sybiraków (przy wiacie Green Velo), ul. Ogólna (pętl tramwajowa) – wyjaśniał Witold Wróblewski. - Budowa jednej stacji kosztuje od 3 do 5 tysięcy zł netto (w zależności od ilości narzędzi oraz typu stacji ii materiału, z jakiego jest wykonana). Mam nadzieję, że wniosek ten spotka się z odpowiednio dużym poparciem ze strony elbląża, co pozwoli na jego realizację.
Super dobra wiadomość dla zwolenników transportu rowerowego .Jestem za.
Trzeba uwzględnić w budżecie cotygodniowe uzupełnianie kluczy i pompek !
chyba nie wiesz jak takie stacje wyglądają .W wielu miastach funkcjonują i nie ma problemu
A co to w piwnicy narzędzi nie macie? Na ulicy to nie robota
Przy CH Ogrody są samoobsługowe stacje napraw i nikt z tego nie korzysta.
ludzie co wam się śni, czy kpicie sobie z pozostałych - w kraju w którym jednym z podstawowych zajęć jest złodziejstwo i wszelakie uciechy lumpenproletariackie ugruntowane w dwójnasób przez obecną władzę proponujecie zdobycze świata cywilizowanego??? Popatrzcie jak wyglądają i jak są eksploatowane tz. MOR-y toż to tragedia tak zresztą jak system, którego nie ma - tras rowerowych w Elblągu i na słynnym GREEN VELO
nareszcie ktoś pomyślał o podstawowej infrastrukturze serwisowej, same ścieżki to już nie wystarcza. Nie bójmy się postępu.
Pani Mario.Tylko pani mogła wpasc na taki wspaniały pomysł.Gratuluje i czekam na pozytywne załatwienie tej sprawy..
Czy doczekamy się w Elblągu wypożyczalni rowerów jak mają być budowane ścieżki rowerowe to czas na wypożyczalnię.
Lepiej przeznaczyć kase na sciezki rowerowe niż na takie stacje z których nikt nie bedize korzystal