Dlaczego walczymy o 1 %? Bo z Elbląga wycieka zbyt dużo pieniędzy z tytułu 1 % i poprzez kampanię chcemy je zatrzymać w naszym mieście. Chcemy uświadomić elblążanom, że w mieście jest ok. 40 wspaniałych organizacji pożytku publicznego (opp) na które z pełnym zaufaniem warto przekazać swój 1 %. Naszym celem jest doprowadzenie do tego, aby w 2014 roku elbląskie opp otrzymały o 1 mln zł więcej z tytułu 1 %. Kampania jest skierowana na wsparcie ogółu elbląskich organizacji opp. Ponadto każda organizacja będzie indywidualnie promować swoją działalność.
Fakty o 1 % w 2012 roku:
Połowa (49,98 %) podatników z Elbląga przekazało 1 % podatku na organizacje pożytku publicznego. Druga połowa mieszkańców nie przekazuje, co oznacza że ich 1 % idzie do budżetu państwa.
Z tego:
niemal 600 000 zł wpłynęło do opp w Elblągu,
Fakty o 1 % w 2012 roku:
Połowa (49,98 %) podatników z Elbląga przekazało 1 % podatku na organizacje pożytku publicznego. Druga połowa mieszkańców nie przekazuje, co oznacza że ich 1 % idzie do budżetu państwa.
Z tego:
niemal 600 000 zł wpłynęło do opp w Elblągu,
niemal 1.4 mln zł przekazano na rzecz organizacji spoza Elbląga.
Około 100.000 zł elbląskie opp otrzymują spoza Elbląga. Oznacza to, że co najmniej 1 mln zł wypływa poza Elbląg i warto o te pieniądze zawalczyć!
Która organizacja otrzymuje najwięcej pieniędzy z 1 % i na co je wydaje?
W Elblągu jest 38 organizacji pożytku publicznego. Pod koniec roku opublikowana będzie nowa, zweryfikowana lista zatwierdzona przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej. Najwięcej wpłat otrzymuje Hospicjum elbląskie – 272.000 zł, opieka nad osobami terminalnie chorymi, OTOZ Animals – 198.000 zł, schronisko dla zwierząt, Fundacja Elbląg – 125.000 zł, stypendia, pomoc chorym dzieciom, Fundacja im. Św. Brata Alberta - 58.460 zł, wsparcie dzieci z rodzin niezamożnych, Caritas – 21.400 zł, wsparcie ubogich, Klub Piłkarski Olimpia – 16.300 zł, rozwój sportu, ZHP – 12.000 zł, działania na rzecz młodzieży
Dodatkowy milion to np.:
300 stypendiów naukowych, artystycznych, sportowych dla elbląskiej młodzieży
Około 100.000 zł elbląskie opp otrzymują spoza Elbląga. Oznacza to, że co najmniej 1 mln zł wypływa poza Elbląg i warto o te pieniądze zawalczyć!
Która organizacja otrzymuje najwięcej pieniędzy z 1 % i na co je wydaje?
W Elblągu jest 38 organizacji pożytku publicznego. Pod koniec roku opublikowana będzie nowa, zweryfikowana lista zatwierdzona przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej. Najwięcej wpłat otrzymuje Hospicjum elbląskie – 272.000 zł, opieka nad osobami terminalnie chorymi, OTOZ Animals – 198.000 zł, schronisko dla zwierząt, Fundacja Elbląg – 125.000 zł, stypendia, pomoc chorym dzieciom, Fundacja im. Św. Brata Alberta - 58.460 zł, wsparcie dzieci z rodzin niezamożnych, Caritas – 21.400 zł, wsparcie ubogich, Klub Piłkarski Olimpia – 16.300 zł, rozwój sportu, ZHP – 12.000 zł, działania na rzecz młodzieży
Dodatkowy milion to np.:
300 stypendiów naukowych, artystycznych, sportowych dla elbląskiej młodzieży
objęcie opieką 150 dzieci ulicy w świetlicach socjoterapeutycznych
to kilkadziesiąt inicjatyw na rzecz osób niepełnosprawnych, starszych i potrzebujących
Co chcemy osiągnąć?
wzrost wpłat do elbląskich opp z tytułu 1 % o 1 mln zł
Co chcemy osiągnąć?
wzrost wpłat do elbląskich opp z tytułu 1 % o 1 mln zł
budowanie zaufania elblążan do organizacji pożytku publicznego
zwiększenie świadomości elblążan z korzyści przekazywania 1 % dla rozwoju miasta
wzrost wiedzy mieszkańców o wykorzystaniu środków pochodzących z 1 %
Etapy Kampanii
Informujemy mieszkańców o organizacjach opp na które można wpłacać 1 %.
Etapy Kampanii
Informujemy mieszkańców o organizacjach opp na które można wpłacać 1 %.
Informujemy o tym, że co najmniej 1 mln „wycieka” z Elbląga i apelujemy o ich zatrzymanie – wpłacanie na elbląskie opp.
Promujemy działalność organizacji opp.
Dziękujemy elblążanom za wpłatę 1 % na elbląskie opp.
Jak to zrobimy?
- ulotka informacyjna, plakat
Jak to zrobimy?
- ulotka informacyjna, plakat
- banery na stronach internetowych
- spoty na tablicach świetlnych
- informacje w mediach
- reklama w biuletynie miejskim (2 x 40.000 egz.)
- uruchomienie funpaga na Fb
- happeningi itp.
Wspólnie kolędujemy
Chcemy, aby elblążanie zapoznali się z organizacjami, na które mogą przekazać 1 %. Podczas Świątecznych Spotkań Elblążan w sobotę 14. grudnia członkowie opp będą śpiewali kolędy dla elblążan. Będą też informowali zainteresowanych mieszkańców o swojej działalności w Ratuszu Staromiejskim.
Kto to robi?
Wolontariusze (m.in. wizualizacja, grafika)
Wspólnie kolędujemy
Chcemy, aby elblążanie zapoznali się z organizacjami, na które mogą przekazać 1 %. Podczas Świątecznych Spotkań Elblążan w sobotę 14. grudnia członkowie opp będą śpiewali kolędy dla elblążan. Będą też informowali zainteresowanych mieszkańców o swojej działalności w Ratuszu Staromiejskim.
Kto to robi?
Wolontariusze (m.in. wizualizacja, grafika)
Rada Elbląskich Organizacji Pozarządowych (inicjator)
Organizacje opp (Grupa na rzecz 1 % dla Elbląga)
Samorząd elbląski
Centrum Organizacji Pozarządowych, Miejskie Centrum Wolontariatu, Stowarzyszenie ESWIP (realizatorzy)
Agencja Reklamowa Contact
A potem podziękujemy
Na jesieni, kiedy będą znane wyniki finansowe 1 % planujemy zorganizowanie koncertu dla elblążan, którzy wpłacili swój 1 % na elbląskie organizacje pożytku publicznego.
Dlaczego Piekarczyk w logo Kampanii?
To pomysł wolontariusza. Piekarczyk to symbol troski o nasze miasto, symbol odwagi i aktywności. Namawiamy do podobnej troski i aktywności ze strony wszystkich elblążan. Kto jak nie Ty zadba o nasz Elbląg!?
Ambasadorzy Kampanii
Przez czas trwania kampanii będziemy pozyskiwać Ambasadorów Kampanii. Nasi pierwsi Ambasadorzy to piosenkarka Barbara Książkiewicz oraz bokserka Sandra Kruk.
Grafik Kampanii
Kampanię ilustruje Jan Solka, elbląski rysownik.
A potem podziękujemy
Na jesieni, kiedy będą znane wyniki finansowe 1 % planujemy zorganizowanie koncertu dla elblążan, którzy wpłacili swój 1 % na elbląskie organizacje pożytku publicznego.
Dlaczego Piekarczyk w logo Kampanii?
To pomysł wolontariusza. Piekarczyk to symbol troski o nasze miasto, symbol odwagi i aktywności. Namawiamy do podobnej troski i aktywności ze strony wszystkich elblążan. Kto jak nie Ty zadba o nasz Elbląg!?
Ambasadorzy Kampanii
Przez czas trwania kampanii będziemy pozyskiwać Ambasadorów Kampanii. Nasi pierwsi Ambasadorzy to piosenkarka Barbara Książkiewicz oraz bokserka Sandra Kruk.
Grafik Kampanii
Kampanię ilustruje Jan Solka, elbląski rysownik.
Arkadiusz Jachimowicz
Rada Elbląskich Organizacji Pozarządowych
Po pierwsze trzeba zatrzeć iż każde działanie w ramach tego projektu bedzie jawne a decyzje o wykorzystaniu zebranych srodków bedzie podejmowało grono ludzi nie związanych z orgnizacjami pozarządowymi. Po wtóre trzeba zapewnić że każdy obywatele o ile zechce dostanie pełny wgląd w kazdy dokument finanasowy każdej z tych organizacji żębu się nie okazało że 70% zebranych kwót posłżo na płace Prezesów Wiceprezesów i Dyrektorów a pozostałe 30 % na okranizację konferncji i spotkań. Wypada też zapytać czy agencja CONTACT bedzie świadczyła usługi nieodpłatnie i jaka w tej akcji ma być rola Zakladu Aktywnosci Zawodowej na ul.Bema bo chyba nie warto płacić agencji za coś co moze zrobić ZAZ finsnowany ze środków Gminy za pośrednictwem ERKON-u ? Ale pewnie jestem defetystą ,,,
jak ktoś jest zatrudniony na umowę ale nie z funduszy unijnych to też pan go chce w tych dokumentach ogladac? jego dane osobowe? adres? proszę, niech Pan tu upubliczni swoje. Jawnosc nie dotyczy danych, o ktorych Pan pisze. i nie dziwie sie, ze nikt Panu nie chce tego pokazywac, bo i czemu miałby:) Pan wie co to sa organizacje pożytku publicznego? jak działaja i jak rozliczaja każdą złotówkę?? te pomówienia to pan wie, gdzie niech sobie pan wsadzi. zeby sie nie okazalo... elbląski zasmradzacz, no.
uważam insynuacje o tej agencji reklamowej za sluszna . i mogę dolaczyc się do pytania...
Zdanie Panie doceniam ale nie podzielam . Stoję na stanowisku że skoro ktoś wyciąga do mnie rękę po wsparcie to ma prawo nie tylko usłyszeć deklaracje na co chce je wydać ale sprawdzić czy deklaracja ta jest realizowana. Swoje dane droga Pani upubliczniłem składając podpis pod zawiadomieniem o zamiarze przeprowadzenia referendum lokalnego w sprawie odwołanie Prezydenta Elbląga i Rady Miasta złożonym dnia 27 listopada 2012r. Jeśli jeszcze jakieś dane Panią interesują chętnie je podam ale nie chce zanudzać . Nie wiem jak działają i nie wiem jak rozliczają każdą złotówkę ale chce to sprawdzić bo to moje konstytucyjne uprawnienie do gromadzenia informacji i ich upowszechniania. Nikogo o nic nie pomawiam ale zadaje bardzo konkretne pytania - jeśli nie interesują Pani odpowiedzi trudno
Jak najbardziej popieram przekazywanie z odpisu 1% podatku na rzecz elbląskich stowarzyszeń!!!!!
Ja również pod warunkiem jednak żę zebrane środki posłużą ogólowi a nie paru Prezesą a jak to sprawdzić bo na słowo to nie wierzę już nawet starej ciężarnej cygance z dzieckiem na ręku....
Panie Mariuszu oraz inc. Zapewne znane jest Wam pojęcie corporate responsibility. Nasza agencja obsługuje przede wszystkim firmy i instytucje z po za naszego miasta co stanowi większość naszych przychodów. W Elblągu mieszkamy, mamy rodziny, pracujemy i płacimy podatki. Elbląg to również nasze miasto rodzinne i zależy nam na jego szeroko pojętym dobru i rozwoju. Zapewniamy Pana, że z 1% nie zobaczymy nawet promila. Z chęcią natomiast dodatkowo przekażemy swój 1% podatku na elbląskie OPP. Nasz udział w tej akcji ma charakter wyłącznie doradczy. Miło nam, że zostaliśmy wymienieni jako firma wspierająca. Jednak nie robimy tego dla przysłowiowego "parcia na szkło" i nie było takiej potrzeby, abyśmy pojawiali się w mediach. Pozdrawiamy serdecznie i .. Walczymy o milion dla Elbląga! :