W czasie dzisiejszego zebrania Komisji Gospodarczej, które odbyło się w Elbląskim Parku Technologicznym, zarówno radni, jak i obecny na spotkaniu wiceprezydent Janusz Hajdukowski rozmawiali o funkcjonowaniu spółek komunalnych w naszym mieście. Radni podkreślali dobrze prosperujące Elbląskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji, zastanawiając się, w jaki sposób przełożyć to na działania innych spółek. Jednym z pomysłów jest łączenie niektórych przedsiębiorstw.
Przewodniczący Komisji Gospodarczej, Ryszard Klim, zaproponował temat dwóch spółek, którymi warto byłoby się zająć. - Rok temu zwracaliśmy uwagę na Przedsiębiorstwo Dróg i Mostów i Miejskie Przedsiębiorstwo Oczyszczania. Mieliśmy zapewnienie prezydenta, że w stosunku do tych spółek zostanie przedstawiona jakaś wizja, w którym kierunku idziemy – mówi Ryszard Klim. - Miały być przedstawione nam rozwiązania, które z wiadomych względów odłożyły się w czasie – dodaje.
Z tego co mówił Ryszard Klim, MPO w związku z kontraktami na odbiór odpadów radzi sobie coraz lepiej. - Z tego co wiem, jest nadal ciężka sytuacja Przedsiębiorstwa Dróg i Mostów – mówi Ryszard Klim prosząc wiceprezydenta o krótki komentarz. - Warto o tej spółce coś więcej wiedzieć – dodaje.
- Spółka przynosi straty – mówi Janusz Hajdukowski o PDiM. - Zastanawiamy się nad połączeniem dwóch przedsiębiorstw, które kiedyś funkcjonowały łącznie. Natomiast jedno jest to Spółka z o .o i jest podmiotem prawa handlowego (Przedsiębiorstwo Dróg i Mostów) a drugie jest jednostką budżetową samorządu terytorialnego, więc tutaj będzie występował problem. Pracujemy nad koncepcją zmiany tego, co się w tej chwili dzieje – mówi prezydent.
Drugą firmą, która miałaby zostać połączona z PDiM, jest Zarząd Zieleni Miejskiej. - Wcześniej było to jedno przedsiębiorstwo: Przedsiębiorstwo Dróg i Zieleni – mówi Janusz Hajdukowski. - Rozważamy taką możliwość pod względem prawnym, bo występuje rozbieżność. W tej chwili nad tą sprawą pracują prawnicy i jak to rozwiązać. Jeśli byłyby to dwie jednostki lub dwie spółki nie byłoby problemu, ale są to podmioty odmiennego prawa – dodaje.
Zainteresowanie radnych tym tematem zostało lekko zaspokojone. Jak zapowiedział Janusz Hajdukowski, władze miasta czekają na saldo finansowe z jakim spółka zakończy rok. - W tej chwili się zastanawiamy w jaki sposób to rozwiązać – podsumowuje wiceprezydent.
Do sprawy będziemy powracać.
nie ma się co dziwic patrząc okiem zwykłego człowieka jakie to papraki a gdzie biorac pod uwagę jakies normy czy wytyczne
Brawo Panie Prezydencie Hajdukowski to bardzo dobre rozwiązanie a przede wszystkim uratowane miejsca pracy .
A może przyjrzeć się Dyrekcji może nie potrafi kierować firmą.
To powinno już być dawno oczywiste, to co przynosi straty to likwidować, albo łączyć - ile my możemy dodawać z naszych podatków, na to co jest nierentowne?. A co utrzymywać tylko miejsca pracy to jakaś paranoja, a jak ktos sie nie zgadza, to niech daje ze swoich pieniędzy na utrzymanie.
W tej chwili się zastanawiamy w jaki sposób to rozwiązać - połączyć przedsiębiorstwa i zredukować aparat biurokratyczny!!!
PDiZ już było .
Roszady w UM, roszady w spółkach. Tak się znajduje miejsca pracy dla swoich?
Szkoda,że kolejne nieudolne zarządy ( łącznie z obecnym beznadziejnym) w tej spółce doprowadziły firmę do ruiny. Gdzie było i jest np. biuro nadzoru właścicielskiego????Może w końcu czas rozliczyć tych dyrektorków??//
Władku, rozliczyć to trzeba radnych! To radni na sesjach miasta podejmują decyzje, a o jakości tychże rad świadczy stan finansów miasta, przerost zatrudnienia, klany rodzinne w departamentach urzedu i spółkach podległych, marnotrawstwo finansów i majątku miasta, zacofanie i spadek prestiżu Elbląga do prowincjonalnej pipidówy etc. etc... I za to ci radni pobierają w y n a g r o d z e n i e !
Może by tak już przestali z tymi podwyżkami za CO a jeszcze nie grzeją i tak non stop od 1989 roku .Jak tu ku......... żyć w tym poj....... kraju?