Sobota, 23.11.2024, Imieniny: Adela, Felicyta, Klemens
Nie masz konta? Zarejestruj się »
zdjęcia
filmy
baza firm
reklama
Elbląg » artykuły » artykuł z kategorii INFORMACJE LOKALNE

Linia nr 2 ocalona. I co dalej?

24.11.2012, 11:00:21 Rozmiar tekstu: A A A
Linia nr 2 ocalona. I co dalej?
fot. archiwum redakcji

Po dużej ilości wniosków, które wpłynęły do Urzędu Miasta, a które dotyczyły pomysłów do realizacji w budżecie obywatelskim, i konsultacjach, prezydent Grzegorz Nowaczyk zlecił dyrektorowi Zarządu Komunikacji Miejskiej w Elblągu wykonanie nowego „Planu Zrównoważonego Rozwoju Publicznego Transportu Zbiorowego dla Gminy Miasto Elbląg na lata 2013-2020", w którym wyłączona będzie decyzja o zawieszeniu funkcjonowania linii tramwajowej nr 2. Linia zostanie utrzymana w mieście. I co dalej?

Stary projekt "Planu…" dostępny był do wglądu w elbląskim Ratuszu wszystkich zainteresowanych od 4 września do 1 października br. Od dnia upublicznienia dokumentu nie wpłynęły jednak żadne uwagi i wnioski do projektu tego dokumentu.

Niemniej jednak, mimo braku formalnych uwag, wniosków i opinii do planu transportowego w wyznaczonym przepisami terminie, na forach internetowych ukazywały się komentarze do projektu planu, postulujące odstąpienie od planowanego zamiaru zawieszenia linii tramwajowej Nr 2 i wyłączenia z ruchu w 2013 r. torowiska w ciągu ulic Królewiecka - Marymoncka. Podobne opinie wyrażali również Radni. Protestował m.in. radny Jerzy Wilk, domagając się nawet zorganizowania konsultacji społecznych w sprawie zawieszania linii, protestowali tramwajarze i sami elblążanie.

Tramwaj jest. Co dalej?

Prezydent Elbląga przychylając się do postulatu wniósł poprawkę do opracowanego projektu planu. Torowisko w ciągu ulic Królewiecka - Marymoncka będzie funkcjonowało w okresie obowiązywania planu, czyli w okresie między 2013 a 2020 rokiem. Utrzymana zostanie linia tramwajowa nr 2.

Część odcinka linii nr 2, który miał być pierwotnie zawieszony, uruchomiony został 22 maja 1897 i był trzecią linią tramwajową naszego miasta. Łączyła ona Bażantarnię ze Starym Rynkiem. Odcinek linii, który wzbudził wiele emocji wśród mieszkańców ( Królewiecka – Bażantarnia ) liczy ok. 2300 metrów. Śmiało można powiedzieć, że dla Elbląga ma on historyczne wręcz znaczenie. Po protestach mieszkańców lina została ocalona.

Jednak w okresie między 2013 a 2020 rokiem, Miasto nie przewiduje środków na wymagany remont kapitalny torowiska, gdyż jego koszt szacuje się na 16 mln. zł (poziom cen 2011 r.).  W przyszłych planach budżetowych nie znalazły się środki na modernizację torowiska.

Nie znalazł się w planie również żaden pomysł, jak torowisko uchronić od dalszej degradacji. Nie przewidziano żadnej modyfikacji, która mogłaby obniżyć szacowane 16 mln zł kosztów naprawy tej linii. Nie pomyślano np. o zmianie dwutorowego odcinka od skrzyżowania Królewiecka – Marymoncka, do pętli o długości ok. 750, na odcinek jednotorowy, który uwolniłby też miejsce pod poszerzenie ul. Marymonckiej i stworzenie tam wygodnego chodnika i np. ścieżki rowerowej.

Wszystko rozbija się o pieniądze. A może o brak dobrej woli? Mieszkańcy wyrazili swoje oburzenie pomysłem zawieszenia linii tramwajowej nr 2, prezydent wziął pod uwagę ich głos i przychylił się do zmiany „Planu…”.

Linia zostaje. Czy jednak o to właśnie chodziło? I czy zmiana dokumentu „Planu…”, w kontekście utrzymania tramwaju nr 2, to tak naprawdę tylko połowiczny sukces?

 

AS

Oceń tekst:

Ocen: 8

%37.5 %62.5


Komentarze do artykułu (25)

Dodaj nowy komentarz

  1. 1
    +5
    ~ noname
    Sobota, 24.11

    co dalej... zostawic bilety papierkowe a dodatkowo wprowadzic bilety czasowe, tym bardziej ze czeka nas podwyzka cen.

  2. 2
    +11
    ~ Wstyd prezydencie
    Sobota, 24.11

    utrzymano linie nr 2 i baaardzo dobrze ludzie beda mieli czym do jezdzac do pracy i szkoły dziwi mnie fakt braku pieniedzy w remont torowiska panie Nowaczyk nie wszystkich mieszkancow stac na nowe mondeo i jezdzic do pracy i pewnie po pracy ;) Inwestuj w stan komunikacji ...Autobusy rzechy tramwaje to samo a pan sie rozbija i szanowne dupsko wozi za pieniadze podatników Marine zes zrobil za 9 mln zl Pytam się kto z tego bedzie korzystał ??? pewnie pan bo zapalony z pana marynarz . Miasto wymiera a pan stoi i siedzi po Chinach lata i co mamy z tego chinskie markety Wstyd jeszcze raz Wstyd

  3. 3
    0
    ~ grey
    Sobota, 24.11

    sila rzeczy, jesli modernizacji torowiska nie bedzie, to za kilka lat i tak nie bedzie sie ona nadawala do uzytku :( a wystarczyloby na te 8 lat, kiedy plan bedzie obowiazywal, rozlozyc etapami remont torowiska i 16 mln, ktore jednorazowo trzeba by wydac na roboty. tak czy siak, prezydent dopial swego.

  4. 4
    +8
    ~ mister x
    Sobota, 24.11

    Unia niech da kasę wsiuńskiemu olsztynowi dało się jakoś wyszarpać pieniądze na budowę linii od podstaw to może jest szansa, że Elbląg dostanie na modernizację

  5. 5
    +2
    ~ nord
    Sobota, 24.11

    od skrzyrzowania z Krolewiecką wystarczy jeden tor ,ale drugi moznaby wykorzystać na przedluzenie w pobliże muszli , jak bylo jeszcze w latach 40-tych ,ale kogo z decydentow w Ratuszu to interesuje.?

  6. 6
    +6
    ~ pasażer pyta
    Sobota, 24.11

    Jak długo jeszcze będzie zamknięty chodnik dla pieszych koło ZKM ,chodnik jest miasta nie ZKM.WSTYD tak pracować i z takimi efektami.Dlaczego w godzinach dojazdu i powrotu z pracy na trasie T-3 jeżdzi malutki autobusik.CZY MA KTOŚ GŁOWĘ I MYŚLI CZY BEZMÓZGOWIE.Dosyć jeżdżenia w ścisku lub wcale bo brak miejsca.

  7. 7
    +4
    ~ pilot
    Sobota, 24.11

    Ludziska to nie wiecie że za komunikacje w Elblążkowie odpowiada ZKM na czele z Orzechem? .Zlikwidować ZKM i po problemie!

  8. 8
    +7
    ~ :I
    Sobota, 24.11

    Jak plan nowa , to Druska (Saperów)---1-go Maja---Królewiecka---Fromborska---Ogólna---Al.Odrodzenia !!!

  9. 9
    +1
    ~ wstyd
    Sobota, 24.11

    PAN Prezydent ma czym jeżdzić, to po co ten tramwaj

  10. 10
    +9
    ~ pampi
    Sobota, 24.11

    I w ten to sposób Prezydent Miasta łaskawie "zgodził się" z mieszkańcami aby nie zamykać linii.Wiedząc, że ze względów technicznych torowisko zostanie zamknięte ( obstawiam wiosnę 2013) ale w razie czego to nie ON to inni to uczynili !! Będzie miał "czyste ręce", niczym biblijny Piłat. I wszystko będzie zgodnie z prawem.Co do modernizacji z Unii, była możliwość nim zostały rozdysponowane pieniądze do 2013 r.Ale miasto nie złożyło stosownych dokumentów na modernizację tego odcinka. Dlaczego.........????? Jednego jestem pewien, Ten Prezydent na długo PO swojej kadencji, utkwi w pamięci mieszkańców Elbląga.

Redakcja serwisu info.elblag.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie.
Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.


Regulamin komentowania artykułów w serwisie info.elblag.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie info.elblag.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentujący umieszczając treści sprzeczne z prawem musi liczyć się, że może ponieść odpowiedzialność karną lub cywilną.
  2. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  3. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  4. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  5. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  6. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  7. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy, komentarze (lub ich części) należy usunąć i dokona tego w możliwie jak najszybszym czasie.


Właścicielem serwisu info.elblag.pl jest Agencja Reklamowa GABO

Copyright © 2004-2024 Elbląski Dziennik Internetowy. Wszystkie prawa zastrzeżone.


1.7349059581757