- Na majowym posiedzeniu Senatu złożyłem trzy oświadczenia dotyczące w zasadzie jednej zasadniczej kwestii: postępującego wykluczania Elbląga z projektów transportowych lub angażowania się Polski w projekty, które Elbląg transportowo dyskryminują – mówił podczas zwołanej dziś konferencji prasowej senator PO Jerzy Wcisła.
Jedno z oświadczeń dotyczyło dostępności komunikacyjnej i transportowej Elbląga. - One są jak układ krwionośny dla człowieka – jeśli do jakiegoś organu krew nie może dopłynąć, organ umiera. Analogicznie: miasto i region, które przegra rywalizacją o dostępność komunikacyjną i transportową umiera. Niestety, rządy PiS zdecydowanie degradują nasze miasto pod tym względem – zaznaczył Jerzy Wcisła.
Senator podkreślił, że program rewitalizacji międzynarodowych dróg wodnych nie zakłada rewitalizacji MDW E70, której częścią jest Zalew Wiślany i port w Elblągu. - Ona łączy nas z zachodnią Europą – mówił. - My z poprzednim rządem rozmawialiśmy o zapewnieniu na tej drodze wodnej przynajmniej II klasy technicznej. Przypomnę o opóźnieniach w budowie kanału przez Mierzeję i odjęcie od tego projektu przystosowania portu w Elblągu do parametrów kanału – co kanał transportowo czyni mało przydatnym.
Przypomnę o zamknięciu małego ruchu granicznego, który znacznie osłabił wymianę z Obwodem Kaliningradzkim i szanse wykorzystania położenia przygranicznego dla choćby małego wzrostu dobrobytu
– dodał Jerzy Wcisła.
W jaki sposób Elbląg ma być zagrożony? - Teraz mamy trzy kolejne fakty, związane z trzema wielkimi projektami inwestycyjnymi i infrastrukturalnymi, które uderzą mocno w procesie spychania Elbląga na margines rozwoju – wymieniał Jerzy Wcisła. - Program budowy sieci szybkich kolei powiązanych z Centralnym Portem Komunikacyjnym, które ominą szerokim łukiem Elbląg. Program Via Carpatia, który spowoduje, że port w Kłajpedzie zyska na powiązaniach transportowych, degradując w ten sposób polskie porty: Gdańsk, Gdynię i Elbląg. Program Mosty dla Regionów, w który znalazł się most na rzece Elbląg, ale z przyczyn formalnych Elbląg nie będzie mógł z niego skorzystać.
Na te trzy wielkie projektu Polska ma wydać co najmniej 70 mld zł. Te pieniądze, jeśli zostaną wydane, będą pracowały na rzecz rozwoju innych miast i regionów, relatywnie degradując i osłabiając Elbląg
– mówił Jerzy Wcisła.
Znowu bełkocik o niczym. Przez miasto między 14 a 16 nie można przejechać a ten o transporcie. Powiedz stary gdzieś ty był do dzisiaj? Elbląg był na swoim miejscu tylko w czasach niemieckich i za komuny - siermiężnie ale strategicznie. Zamiast bredni pokażcie "dokumentację" wilka do przekopu i zamieszczone tam uzasadnienia gospodarcze dla Elbląga (o ile są). Idiotyzm ludzi chorych na głowę - przekop, nadzalewowa, port, wieżowiec, EPT, ..., - samospełniające się pomysły - trupy. Tylko analiza ekonomiczna a nie ośmieszanie się. Dzięki S7 będziemy tylko geriatryczną sypialnią dla innych sprawnie myślących. Panie wcisła , pan się nie wstydzi? Jest pan kumplem wróblewskiego? Pytam, bo macie podobne uparte , bezsensowne i poronione "wizje".
Panie Senatorze, wyrażam zdumienie, że Pan dopiero się o tym dowiedział, że Elbląg ulega degradacji? Myśmy już dawno o tym wpisaliśmy. Proszę przeczytać: http://elblag24.pl/edmund-szwed-nowy-port-morski-elblag-w-sztutowie/ Parlamentarzyści elbląscy natomiast wypowiadając się na temat szansy dla Elbląga, czyli przekopu prawili banały. Czynił to senator Jerzy Wcisła uprawiając zgodnie z linią swej partii krytykanctwo, rozumnie nie proponując nic w zamian. Poseł Jerzy Wilk mówiąc, że: „realizacja przekopu Mierzei Wiślanej ma na celu skomunikować poszczególne miasta, rozwinąć cały kraj.” zaiste wprawił mnie w ogromne zdumienie. Czy poseł Jerzy Wilk nie wie, że Elbląg mający 120 tysięcy mieszkańców ze swym sztandarowym projektem przekopu Mierzei Wiślanej nie został ujęty CPK
Senatorze, niech pan nie odwraca kota ogonem czyli nie maskować własnego lenistwa. Zamiast zabawy w wielką politykę, niech pan zajmie się rzeczywistą degradacją Elbląga w wykonaniu Platformy z prezydentem. W okresie wyborów nie zostawialiście na nim suchej nitki, autokrata , nie słucha, nie rozwija. Zamilkliście , bo stołki. Coś się zmieniło? Nie ma większych koniunkturalistów od was. Pryncypialność po waszemu warta funta kłaków. Zobaczymy jak wy słuchacie ludzi podczas sesji. Czy nie zgodzicie się na degradujące inwestycje na Wyspie i inne. To będzie papierek lakmusowy.
Hipokryta
Wcisła - pisz chłopie na Berdyczów. Do kogo żale? Do kogo ten bełkot? Na czyje polecenie "radni" PO wykonują wymachy ramion pod dyrekcją wróblewskiego? Do kogo bzdety o Via Baltica? Gdańsk i Gdynia się obronią a przekop dla twojej motorówki był projektowany jednak bezmyślnie przez pana też. Elbląg potrzebuje towarów tylko do egzystencji mieszkańców, a szumne nazwy "przekop", "port", "transport", to mrzonki nawiedzonych koryciarzy lokalnych i centralnych. Najpierw pokaż, że "radni" PO dbają o miasto a nie o wróble, wpłatomaty, słupy i indywidualne miejsce przy korycie. Pisz do kumpli z PO i PSL .
Nie głosuję na PO i PiS
Obudził się, a co z przekopem który jest szansą dla Elbląga i można tak dalej.Gdzie ofermo byłeś wcześniej po co te umizgi do elblążan i tak was nie wybierzemy ,straciliśmy do was zaufanie ,jedno wielkie kłamstwo.Kto go wybrał na senatora?
Nadal glosujcie na P O i PSL to ten cyrk befzie sie ciągnąć latami. Rzadzili osiem lat i tak robili ze Elbląg z miasta upadł do duzej wsi. Nigdy więcej dla P O i PSL
Co robic?Jacy senatorowie i poslowie takie rezultaty.Najwazniejsze zeby sie wyspac i zeby kase wyplacali.
zemsta kartofla za przegrane wybory jurka motorowki