W ubiegłym tygodniu nie było Multi nowości, ale warto było poczekać na wyświetlane w piątek „Krwawe Święta” i przedpremierowe pokazy „Holiday”. Natomiast w Światowidzie do 17 grudnia wyświetlane są dzieła Bergmana, a dziś zobaczyć można "Milczenie".
„Krwawe święta”
Akcja filmu toczy się w akademiku, tuż przed Bożym Narodzeniem. Na strychu mieszka tajemniczy morderca. Nikt niestety nie wie o jego obecności. Ginie dziewczyna. Nikt nie zauważa jej zaginięcia. W tym samym czasie dziewczyny z akademika otrzymują tajemnicze telefony. W słuchawce nie słychał nic prócz jęków i krzyków. Prowadzone jest śledztwo w tej sprawie. Studenki zaczynają ginąć z rąk mordercy. Czy uda im się rozwiązać tajemnicę zaginięcia dziewczyn?
Godziny wyświetlania
pt-czw: 14:30, 16:45, 19:00, 21:15
Przedpremierowo:
„Holiday”
W romantycznej komedii Holiday w reżyserii Nancy Meyers (Lepiej późno niż poźniej oraz Czego pragną kobiety) dwie kobiety zamieniają się domami po to tylko, aby zrozumieć, że zmiana adresu może całkowicie odmienić ich życie.
Iris (Kate Winslet) jest zakochana w mężczyźnie, który właśnie ma poślubić inną. Żyjąca po drugiej stronie kuli ziemskiej, Amanda (Cameron Diaz), dowiaduje się, że człowiek, z którym mieszka był jej niewierny. Dwie kobiety, które nigdy się nie spotkały i mieszkają w odległości ponad 4 000 kilometrów, spotykają się w sieci, na stronie pomagającej aranżować zamianę domów i pod wpływem impulsu wymieniają się miejscami zamieszkania na okres świąt. Iris wprowadza się do domu Amandy w słonecznym Los Angeles, a Amanda przyjeżdża na pokrytą śniegiem angielską wieś. Wkrótce po przybyciu na miejsce przeznaczenia, obie kobiety odnajdują to, czego najmniej się spodziewały: romans. Amanda jest oczarowana przystojnym bratem Iris, Grahamem (Jude Law), natomiast Iris, wiedziona inspiracją legendarnego hollywoodzkiego scenarzysty Arthura (Eli Wallach), leczy swoje złamane serce spotykając się z kompozytorem muzyki filmowej, Milesem (Jack Black).
Godziny wyświetlania:
pt: 18:30, 21:30
sb: 18:15, 21:00
nd: 20:00
Pozostałe propozycje:
Czyja to kochanka?
Patrol
Borat: Podpatrzone w Ameryce
Kult
Casino Royale
Dobry rok
Job, czyli ostatnia szara komórka
Karol. Papież, który został człowiekiem
Filmy dla dzieci i młodzieży:
Wpuszczony w kanał
Sezon na misia
Happy feet. Tupot małych stóp
Dziś w Kinie "Światowid" w Przeglądzie Filmów Bergmana o godzinie 19.00 zobaczymy "Milczenie".
Scenerią filmu jest utopijne państwo totalitarne Timoka, leżące gdzieś w Europie. Posiada ono własny, dziwny język, starannie izoluje się od przybyszy, a po jego ulicach jeżdżą czołgi. Docierają tu dwie siostry, którym towarzyszy syn jednej z nich - Johan. Bohaterki bardzo się od siebie różnią: Anna jest hedonistyczna i zmysłowa, Ester intelektualna i opanowana. Te różnice są głównym powodem konfliktu, jaki się między nimi rozgrywa. Jego świadkiem jest mały Johan, którego postać Bergman bardzo eksponuje. To jego oczami obserwujemy świat będący czymś na kształt przerażającego labiryntu.
Bohaterki bardzo się od siebie różnią: Anna jest hedonistyczna i zmysłowa, Ester intelektualna i opanowana. Te różnice są głównym powodem konfliktu, jaki się między nimi rozgrywa. Jego świadkiem jest mały Johan, którego postać Bergman bardzo eksponuje. To jego oczami obserwujemy świat będący czymś na kształt przerażającego labiryntu.
W tym mrocznym i niepokojącym filmie Bergman tworzy emocjonalną atmosferę, jaka towarzyszy konfrontacji człowieka z nieznanym światem. To, co dziwne, tajemnicze, pociągające, jest także wieloznaczne, obce i pełne grozy. Bezlitosna wizja Bergmana łączy się, z wyjątkową jak na początek lat 60. otwartością i gwałtownością scen erotycznych. Milczenie miało być w zamierzeniu filmem-snem pełnym onirycznych i fascynujących obrazów. I to one, a nie słowa miały być nośnikiem wszelkich znaczeń i emocji. Tytułowe "milczenie" odnosiło się do milczenia Boga i kryzysu wiary, któremu reżyser dał wyraz w filmach Siódma pieczęć, Jak w zwierciadle czy Goście Wieczerzy Pańskiej. Sam Bergman mówił o głównym konflikcie tego filmu: "to tumult, jaki powstaje pomiędzy ciałem i duszą, kiedy nie ma Boga".
Milczenie stanowi zwieńczenie bergmanowskiej trylogii będącej niezwykłą w kinematografii manifestacją artystycznej swobody i odwagi.