Przez ostatnie dwa lata kierowcom dawały się we znaki prace drogowe prowadzone na Mierzei Wiślanej. Niebawem znów czekają ich utrudnienia w ruchu. Tym razem związane z remontem mostu w Rybinie.
Zarząd Dróg Wojewódzkich w Gdańsku planuje kolejną inwestycję w rejonie Mierzei. Chodzi o remont mostu zwodzonego na rzece Wiśle Królewieckiej, w ciągu drogi wojewódzkiej nr 502 w miejscowości Rybina (gmina Stegna). Pod koniec października ZDW otrzymał pozwolenie na budowę związane z tym przedsięwzięciem. Aktualnie trwa przetarg na wykonanie prac. Początkowo termin otwarcia ofert zaplanowano na 7 listopada, ale po zmianie wyznaczono go na 13 listopada. Wyłoniony wykonawca będzie miał na realizację zadania 240 dni od momentu podpisania umowy.
Prace remontowe ruszą po wyłonieniu wykonawcy oraz otrzymaniu pozwolenia na budowę i będą prowadzone przez kilka miesięcy na przełomie 2024/2025 r. Część robót remontowych będzie wymagała zamknięcia mostu dla ruchu na maksymalnie 2 miesiące, co nastąpi wczesną wiosną 2025 r. Na czas zamknięcia zostanie wyznaczony objazd przez Mikoszewo. Pozostałe roboty będą prowadzone przy zapewnieniu przejezdności mostu
- informuje Zarząd Dróg Wojewódzkich w Gdańsku.
Wyłoniony wykonawca będzie miał na realizację zadania 240 dni od momentu podpisania umowy. To oznacza, że remont miałby się zakończyć w przyszłym roku.
Planujemy, że pełna funkcjonalność mostu: jego podnoszenie i zdjęte obecne ograniczenie tonażowe dla pojazdów ciężarowych, nastąpi przed wakacjami w 2025 r.
- dodaje ZDW.
Przypomnijmy. Z utrudnieniami w ruchu na Mierzei, szczególnie w okresie wakacji, kierowcy zmagali się przez ostatnie dwa lata. Związane były z przebudową odcinka drogi wojewódzkiej nr 501 między Stegną a Krynicą Morską. Inwestycję tę rozpoczęto w połowie listopada 2022 r. Początkowo planowano, że ich finał nastąpi we wrześniu tego roku. Ostatecznie jednak termin ten wydłużono do 27 października.
Nikt tak dobrze by nam nie wyjaśnił całej sytuacji związanej z Przekopem , jak jeden z pomysłodawców elbląski poseł Leonard Krasulski . Czekamy więc na wywiad / rozmowę z panem posłem . Nadmieniam ,że od początku byłem za przekopem podpisując się dawno temu za , gdy chciało przekop realizować elbląskie PO , ale niestety Warszawka elblążan nie zrozumiała . Przekop ,a 4 port to dwie różne rzeczy . Trzeba było uniezależnić się od rosji . Ale kulisy celowości dalszej realizacji zna tylko PiS i poseł Krasulski .