Podczas dzisiejszego (10.03.) posiedzenia Komisji Polityki Regionalnej i Promocji Miasta poruszono m.in. temat szukania przez Miasto inwestorów poza Polską. Jaki jest na to plan?
Adam Jocz, dyrektor Departamentu Promocji, Kultury i Turystuki w UM w Elblągu zaznaczył, że Przekop Mierzei Wiślanej sprawia, że nasze miasto staje się coraz bardziej atrakcyjne dla inwestorów spoza Polski.
- Jeśli chodzi o możliwości inwestowania w Elblągu skupimy się na kampanii w czterech krajach - Niemczech, Holandii, Francji i Anglii poprzez stronę dedykowaną inwestorom. Chcemy też nawiązać współpracę z firmą Pro Progressio, która jeśli chodzi o kwestie związane z obsługą biznesu, obsługą inwestorów w Polsce, jest bardzo znana i ma bardzo szerokie kontakty - zapewniał.
Radny Cezary Balbuza chciał wiedzieć, czy Miasto planuje szukać inwestorów jedynie w tych czterech krajach.
Czy promocję Przekopu robicie też w kręgach wschodnich, czyli w Rosji, na Białorusi? Może tam też pojawiliby się jacyś inwestorzy?
- dopytywał.
Jak zapewniał Adam Jocz Miasto prowadziło już rozmowy m.in. z Ukraińską Izbą Handlową. - Oni są ciągle zainteresowani współpracą, aczkolwiek w tej chwili ze względu na ograniczenia związane z covidem i pandemią zawiesili to na ten moment - wyjaśniał. - Poza tym czekają na ostateczne roztrzygnięcie w postaci wybudowania tego Przekopu.
Na razie, z tego co wiemy, mocno zainteresowali się przejściem kolejowym z Rosją
- dodał Adam Jocz.
Pierwszy etap budowy Kanału Żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną rozpoczął się w październiku 2019 r. Zgodnie z harmonogramem powinien zakończyć się on w połowie 2022 r.
Widzialbym w Elblągu stocznie jachtową.
Pozostajecie w sferze "chcemy". Głupoty kolejny raz przekazujecie mieszkańcom. Ustalcie dwie daty w roku i w tych dniach powiecie co zrobiliście a nie co chcecie by dostać kasę na konto. Inwestor musi mieć drogi, zaopatrzenie, zbyt, ale najpierw drogi a nie poniemieckie rozjechane ulice. Ponadto Balbuza pyta czy pytano Rosjan . Panie Cezary Balbuza - odblokuj mały ruch graniczny dla pożytku obu stron. Co do rodaków z Ukrainy - C-19 nie jest wymówką dla braku ich zainteresowania inwestowaniem w Elblągu ze względu na posiadanie szacunku do pozyskanej kasy i wolą inwestować tam gdzie zysk pomnożą. Każdy inwestor jadąc z Gdańska poświęca mniej czasu na pokonanie S7 niż na przejechanie S7- cel w Elblągu. A ciężarówki??? Nie róbcie wrażenia, że nie myślicie - zacznijcie pracę u podstaw.
Może my Mieszkancy przypomnimy władzom miasta i marszałkowi ze się osmieszycie przed Polska jak NIE zajmijcie się portem,obrotnica itd. Pieniądze na Elbląg muszą się znaleźć P O i PSL i SLD to wy tak rządzicie w tym tzw województwie.
~Elblążanin - zobacz jakie i ile jachtów na cały świat produkuje się w Ostródzie. Codziennie S7 pędzi go Gdyni kilkanaście ciężarówek z kilkoma jachtami (morskimi) każda - chiny, Japonia, Korea Pd., Świat. możemy zaproponować wyposażenie tych jachtów w meble produkowane w Elblągu na każdej ulicy.
Się wzajemnie pytają, a nic wspólnie nie robią? To się pytam po co mieszkańcom tacy radni panie Balbuza? A mówi pan o sobie " żyję po to by służyć mieszkańcom", " z zawodu jestem dyrektorem", " najbardziej zapracowanym radnym", naprawdę? Panie Jocz tylko Elbląga żal, czyż nie tak?
Ta "kampamia" w tytule to jak sławetny instybutor.
A co z Chinami........... gdyby ktoś nie wiedział ................to światowa potęga w biznesie.
jeszcze nie zaczeli a juz widzę plajtę. takie to menagery
Na razie wróblewski jedynie odstrasza inwestorów, aby lokalne januszexy typu wójcik miały dostęp do taniej siły roboczej, a jesli już coś powstaje raz na 30 lat np Castorama to tylko dlatego, że otworzyli nową drogę do Gdańska. Czas odwołąć dziada w referendum.
Na razie wróblewski jedynie odstrasza inwestorów, aby lokalne januszexy typu wójcik miały dostęp do taniej siły roboczej, a jesli już coś powstaje raz na 30 lat np Castorama to tylko dlatego, że otworzyli nową drogę do Gdańska. Czas odwołąć dziada w re{f]erendum.