Zaprezentowany w tym tygodniu przez prezydenta Elbląga wieloletni program modernizacji i remontów dróg w mieście, zakłada, że nowe nawierzchnie zyska do 2018 r. 18 km ulic. W planie jest modernizacja ponad 30 odcinków miejskich dróg. W zdecydowanej większości są to przede wszystkim główne ulice Elbląga takie jak Płk. Dąbka, Mazurska, Kościuszki, Królewiecka czy Grunwaldzka. Na remont mogą jednak liczyć także drogi o mniejszym ruchu jak np. ulice Zielona, Trybunalska, Żeglarska, Wyspiańskiego, Jelenia Dolina, Piechoty czy Dworkowa. Łącznie w latach 2016-2018, Miasto zamierza wydać na ten cel 9 mln zł (głównie pochodzących ze środków własnych).
Remonty prowadzone mają być systemem szybkiej, tzw. weekendowej naprawy dróg i przy współpracy z Instytutem Badawczym Dróg i Mostów Politechniki Warszawskiej. Ma się to przyczynić się do zmniejszenia kosztów modernizacji ulic. Więcej na ten temat pisaliśmy w naszym wcześniejszym artykule.
Poniżej szczegółowe zestawienie z rozpiską planów remontów ulic na najbliższe trzy lata.
Plany odnowy nawierzchni dróg w 2016 r. (łączna dł. ok. 5,9 km - wartość 3 mln zł)
- ul. Płk. Dąbka - etap I: odcinek od Piłsudskiego do Niepodległości o dł. 2 x 390 m - kompleksowy remont nawierzchni na obu jezdniach
- ul. Kościuszki - etap I: odcinek od Bema do ul. 13 Elbląskiego Pułku Przeciwlotniczego o dł. 860 m - kompleksowy remont nawierzchni jezdni z regulacją krawężników i remontem chodników w niezbędnym zakresie
- ul. Korczaka o dł. 320 m - kompleksowy remont nawierzchni jezdni (planowane zawarcie porozumienia ws. współfinansowania części zakresu przez SM Nad Jarem)
- ul. Nitschmana o dł. 120 m - kompleksowy remont nawierzchni jezdni z regulacją krawężników i remontem chodników w niezbędnym zakresie
- ul. Mazurska - etap I: odcinek od fabryki mebli Wójcik w kierunku granicy miasta o dł. 1,2 km - kompleksowy remont nawierzchni jezdni
- ul. Obrońców Pokoju - odcinek od Robotniczej do Płk. Dabka o dł. 280 m - kompleksowy remont nawierzchni jezdni
- ul. Warszawska - odcinek od Orlej do Wyszyńskiego o dł. 720 m - kompleksowy remont nawierzchni jezdni z regulacją krawężników i remontem chodników w niezbędnym zakresie
- ul. Orla - odcinek od Grochowskiej do Warszawskiej o dł. 240 m - kompleksowy remont nawierzchni jezdni z regulacją krawężników i remontem chodników w niezbędnym zakresie
- ul. Robotnicza - odcinek od Piłsudskiego do Węgrowskiej o dł. 640 m - kompleksowy remont nawierzchni jezdni z regulacją krawężników i remontem chodników w niezbędnym zakresie
- ul. Królewiecka - odcinek od Fromborskiej do Okrężnej o dł. 710 m - kompleksowy remont nawierzchni jezdni z regulacją krawężników i remontem chodników w niezbędnym zakresie
Plany odnowy nawierzchni dróg w 2017 r. (łączna dł. ok. 5,8 km - wartość 3 mln zł)
- ul. Fromborska - odcinek od Królewieckiej do Ogólnej o dł. 660 m - kompleksowy remont nawierzchni jezdni (Miasto ubiegać się będzie o dofinansowanie w ramach programu "schetynówek")
- ul. Szarych Szeregów - odcinek od Armii Ludowej do Odrodzenia (część zachodnia) o dł. 710 m - kompleksowy remont nawierzchni jezdni z regulacją krawężników i remontem chodników w niezbędnym zakresie
- ul. Mazurska - etap II: odcinek od fabryki mebli Wójcik w kierunku granicy miasta o dł. 1,3 km - kompleksowy remont nawierzchni jezdni
- ul. Trybunalska o dł. 140 m - kompleksowy remont nawierzchni jezdni z regulacją krawężników i remontem chodników w niezbędnym zakresie
- ul. Zielona o dł. 90 m - kompleksowy remont nawierzchni jezdni z regulacją krawężników i remontem chodników w niezbędnym zakresie
- ul. Kościuszki - etap II: odcinek od rzeki Kumieli do Marymonckiej o dł. 350 m - kompleksowy remont nawierzchni jezdni z budową chodników, ścieżek rowerowych (w tym kładka nad ciekiem wodnym), poprawa odwodnienia
- Aleja Odrodzenia - odcinek od Wiejskiej do zjazdu na parking DH Jantar o dł. 350 m - kompleksowy remont nawierzchni jezdni
- ul. Związku Jaszczurczego - odcinek od Bałuckiego do Oboźnej o dł. 130 m - kompleksowy remont nawierzchni jezdni z regulacją krawężników i remontem chodników w niezbędnym zakresie
- ul. Płk. Dąbka - etap II: odcinek od Piłsudskiego do Cichej (jezdnia zachodnia) o dł. 950 m - kompleksowy remont nawierzchni jezdni
- Aleja Tysiąclecia, Plac Grunwaldzki, Aleja Grunwaldzka (DW 500) - odcinek od Hetmańskiej do Polnej o dł. 2 x 580 m - kompleksowy remont nawierzchni jezdni
Plany odnowy nawierzchni dróg w 2018 r. - (łączna dł. ok. 6 km - wartość 3 mln zł)
- Aleja Grunwaldzka - odcinek od Pasłęckiej do łącznika z Pasłęcką (granica miasta) o dł. 420 m - kompleksowy remont nawierzchni jezdni z regulacją krawężników i remontem chodników w niezbędnym zakresie
- ul. Żeglarska o dł. 380 m - kompleksowy remont nawierzchni jezdni z regulacją krawężników i remontem chodników w niezbędnym zakresie
- ul. Płk. Dąbka - etap III: odcinek od Piłsudskiego do Cichej (jezdnia wschodnia) i od Cichej do Królewieckiej (obie jezdnie) o łącznej dł. 1,6 km - kompleksowy remont nawierzchni jezdni (Miasto ubiegać się będzie o dofinansowanie w ramach programu "schetynówek")
- ul. Strumykowa o dł. 200 m - kompleksowy remont nawierzchni jezdni
- ul. Wyspiańskiego o dł. 320 m - kompleksowy remont nawierzchni jezdni z regulacją krawężników i remontem chodników w niezbędnym zakresie
- ul. Dworkowa o dł. 940 m - kompleksowy remont nawierzchni jezdni
- ul. Jelenia Dolina - etap I: odcinek o dł. 900 m - kompleksowy remont nawierzchni jezdni
- ul. Królewiecka - odcinek z kostki kamiennej od Pionierskiej w kierunku Piłsudskiego o dł. 650 m - kompleksowy remont nawierzchni jezdni z regulacją krawężników i remontem chodników w niezbędnym zakresie
- ul. Piechoty o dł. 390 m - kompleksowy remont nawierzchni jezdni z regulacją krawężników i remontem chodników w niezbędnym zakresie
- ul. Mierosławskiego o dł. 190 m - kompleksowy remont nawierzchni jezdni (wymiana nawierzchni z kostki kamiennej na nawierzchnię bitumiczną)
Jak oceniają plany drogowe Miasta nasi czytelnicy? Czy włodarze Elbląga zapomnieli o jakiejś ważnej ulicy? Zachęcamy do dyskusji w komentarzach pod artykułem.
Za 3 lata, na Jelenie Dolinie to już nie będzie remont, tylko budowa nowej drogi
Może ktoś wreszcie zabrał się za skończenie Naszej starówki? To ma być reprezentacyjne miejsce a na Wieżowej to wstyd chodzić. Drogi dziurawe, chodniki również.
a co z Królewiecką tą niżej gdzie tramwaj jezdzi od skrzyżowania z Teatralną w dół do Banku Milenium - chodnik tam jest tak podziurawiony i od nie wiem jak dawna nie remontowany ( jak żyję 35 lat to nie pamiętam remontu chodnika w tym rejonie ) z dzieckiem wózkiem nie da rady tamtędy przejechać ; dzieciaki do 2 lo czy do gimnazjum chodzą po giga dziurach - niech redakcja info zrobi o tym artykuł nie macie daleko od swojej siedziby ;) ile jeszcze złamanych nóg będzie przez ten chodnik ??? !!!!!
Doniemirskich , Daszyńskiego i Okrzei w tym stuleciu nie zrobią?
No i Oczywiście ul. Gdyńska. Ciągle są płyty zamiast asfaltu. I straszne kałuże, przez które wszystkie samochody postawione przy posesjach wyglądają jak po rajdzie samochodowym, bo kierowcy przejeżdżają przez kałuże z dużą prędkoscią.
a czy ratusz zapomniał że istnieje w Elblągu taka ulica jak SZUCHA? połamane betonowe płyty zamiast jezdni i kaliczny chodnik.Rozgrzebana i nie skończona...........
Miłe zaskoczenie, uwzględnili wszystkie ulice po których się poruszam ( tak na 90% )
A daszyńskiego? Najniebezpieczniejsza dla dzieci ulica w miescie… !
W planach była mowa o ulicy czerniakowskiej -nie widzę jej w podanych zestawieniach.
Piechoty za 3lata?ta droga już woła o pomstę do nieba...myślę, że np. Kościuszki jest w lepszym stanie. Dziwne priorytety