Tramwajowe barierki ciągnące się wzdłuż elbląskich torowisk zmieniają barwy. Od ubiegłego roku Tramwaje Elbląskie w ramach prowadzonych prac modernizacyjnych, przemalowują żółte do tej pory płotki na kolor szary. W 2014 r. kolorystykę zmieniły w ten sposób barierki m.in. na części ul. Browarnej i 1 Maja. W tym roku podobny los czeka bariery na początkowym odcinku ul. Płk. Dąbka.
Spółka Tramwaje Elbląskie, do której należy infrastruktura towarzysząca torowisk, rozpoczęła w zeszłym roku odnawianie starych, żółtych barierek. W pierwszej kolejności, w związku z trwającą wówczas przebudową drogi 503, udało się przemalować na kolory szary część barierek na ulicach Browarnej, Pocztowej, Robotniczej i 1 Maja. Dlaczego akurat na kolor szary?
Takie dostaliśmy zalecenie od inspektora ds. estetyki miasta w Departamencie Urbanistyki i Architektury Urzędu Miejskiego w Elblągu
– tłumaczy Ryszard Murawski, zastępca dyrektora spółki Tramwaje Elbląskie.
Miasto doszło bowiem do wniosku, że kolor żółty jest kolorem zbyt jaskrawym, który źle wpisuje się w krajobraz miasta. Postanowiono więc mocno rzucającą się w oczy żółć, zastąpić kolorem bardziej stonowanym. Zgodnie z przepisami dotyczącymi dróg i urządzeń zapewniających bezpieczeństwo na nich, do wyboru był tylko kolor szary lub dotychczas stosowany żółty. Wybrano ten pierwszy.
W tym roku Tramwaje Elbląskie kontynuują prace konserwacyjno – remontowe infrastruktury torowisk. Dwa tygodnie temu rozpoczęto malowanie barierek na odcinku ul. Płk. Dąbka, między Placem Jagiellończyka a ul. Pionierską. Nieodnawiane od 2002 r. płotki rozgraniczające tory, wymagały najpierw długiego czyszczenia. Dopiero później możliwe było pokrycie ich szarą farbą.
W ramach prowadzonych prac, odświeżane są także barierki na czterech przystankach tramwajowych zlokalizowanych na wysokości ulic Gwiezdnej i Pionierskiej. Te ze względu na większe zużycie i miejscową korozję, są demontowane i przechodzą większy zakres remontu. - Najpierw są piaskowane, następnie cynkowane i dopiero malowane proszkowo – wyjaśnia Ryszard Murawski.
Jak podkreśla zastępca dyrektora spółki Tramwaje Elbląskie, prace, które potrwają jeszcze około 3 tygodni, realizowane są z własnych środków i własnym nakładem sił.
W następnych latach zamierzamy odnawiać kolejne odcinki płotków w całym mieście. W przyszłym roku chcemy w ten sposób przemalować odcinek ul. Dąbka między Pionierską a Obrońców Pokoju, wraz z peronami przystankowymi. Zakres i wielkość dalszych prac uzależniona jest jednak od środków, jakie będziemy posiadać na ten cel
– zaznacza dyrektor Ryszard Murawski.
W niektórych miejscach te barierki całkowicie zasłaniają widoczność kierowcom.A wystarczyłoby żeby listwy w barierkach nie były ustawione pionowo,a poziomo.
a co z ulica krolewiecka, zlikwodowano rok temu same przewracajace sie barierki i do tej pory ich nie ma - chodzi o odcienk od policji do szpitala. czy nie zaklada sie nowych bo nie bedzie tu trmwaju za rok?
kupers - kto ci powiedzial takie glupoty?
Jak długo będziemy czekali aż ta firma TE zainstaluje barierki po wypadkach które były jeden koło ZKM :brak znaku przejścia dla pieszych i barierki,ul.Niska : brak płotka po wypadku samochodu.Pracownicy tramwai rozebrali polbruk który był między szynami i przystankiem koło ul.Pływackiej i co tak rozgrzebana praca jest od trzech miesięcy.Nowo oddana droga 503 i nadal remont.JAK DŁUGO zima blisko.
Dobra rada, dobra farba z utwardzaczem, pistolet do malowania i kompresor + osłony np. tekturowych przekładek paletowych i dziennie można kilometry płotków malować.
Uwaga praktyczna: wadą szarego koloru (w porównaniu z żółtym) jest to, że jest mało widoczny. SK
co za głupi *** to wymyślij a po co takie stanowisko w elblągu - *** od estetyki ,długów mają na setki lat a ten buc Wróblewski zatrudnia POjebów i idiotów co marnują nasze pieniądze
kużwa co ten Wrobel jeszcze od ***oli!!!!
Barierki powinne być malowane na kolor zółty ,żeby byly widoczne , a nie na szary , szaro macie w głowach . Ja wam nie odbiorę tej lipy.
Zarówno całe słowo plac poprzedzające nazwę, jak i jego skrót powinny się zaczynać małą literą, np. plac Jagiellończyka, plac Defilad, plac Solny, pl. Trzech Krzyży, pl. Na Rozdrożu. Więcej o placach i innych obiektach miejskich - zob. Słownik wyrazów kłopotliwych PWN w haśle ulica, plac, rynek, aleja. Mirosław Bańko