Jeszcze kilka lat temu Miasto rozważało całkowite wyłączenie z ruchu torowiska w ciągu ulic Królewiecka - Marymoncka. Do zawieszenia funkcjonowania tej linii miało dojść w chwili oddania do użytku torowiska w ul. 12 Lutego. Ku zadowoleniu wielu elblążan, plany te zostały wstrzymane i nie wiadomo, czy będą realizowane. W związku z tym spółka Tramwaje Elbląskie stopniowo remontuje najbardziej wyeksploatowane elementy trakcji wzdłuż ul. Królewieckiej. Tylko w tym roku wymienionych zostanie kilka słupów trakcyjnych.
Propozycję likwidacji linii tramwajowej nr 2 biegnącej w ciągu ulic Królewiecka-Marymoncka, zawierał "Plan Zrównoważonego Rozwoju Publicznego Transportu Zbiorowego dla Miasta Elbląg na lata 2013-2020". Do jej zawieszenia miało dojść w 2013 r. Rolę tramwajów na trasie w kierunku Bażantarni miały przejąć autobusy komunikacji miejskiej. Decyzję tą motywowano względami finansowymi. Kapitalny remont torowiska na ul. Królewieckiej oszacowano bowiem na 16 mln zł. Pomysł ten wzbudził wiele kontrowersji. Ostatecznie po protestach mieszkańców, władze miasta zaniechały jego wprowadzenia w życie. Na jak długo?
Na chwilę obecną nie ma mowy o likwidacji trakcji tramwajowej wzdłuż ul. Królewieckiej. Przynajmniej nic nam o tym nie wiadomo
– przyznaje Ryszard Murawski, zastępca dyrektora spółki Tramwaje Elbląskie.
W celu sprawnego utrzymania trakcji na linii nr 2, spółka Tramwaje Elbląskie prowadzi na niej stopniowe prace remontowe. Ich zakres obejmuje m.in. wymianę wyeksploatowanych słupów trakcyjnych w ciągu ul. Królewieckiej, do których przewieszana jest sieć z budynków mieszkalnych. Tylko w tym roku, tego typu prace realizowane są lub będą na kilku odcinkach.
W ostatnim czasie prace polegające na przewieszeniu sieci trakcyjnej, realizujemy w dwóch miejscach na dolnym odcinku ul. Królewieckiej. Sieć została przewieszona z budynku dawnego Truso, w pobliżu którego ustawiono trzy nowe słupy trakcyjne. Nie jest to nowa sytuacja. Zarządcy budynków zwracają się do nas, by zdemontować z ich budynków sieci, gdyż twierdzą, że powodują one np. zarysowania budynków i szkodzą osobom, które wychylają się przez okno. Tego typu prace prowadziliśmy w wielu miejscach. W najbliższych dniach przewiesimy sieć z budynku przy Królewieckiej 27, gdzie stoi już gotowy słup. Na ten rok zaplanowaliśmy ponadto podobną operację na wysokości skrzyżowania Królewieckiej z ul. Curie-Skłodowskiej
– mówi Ryszard Murawski, zastępca dyrektora spółki Tramwaje Elbląskie.
Kolejnym działaniem prowadzonym przez spółkę, będzie wymiana odcinka torowiska na wysokości skrzyżowania ulic Królewieckiej z Moniuszki.
- W połowie lipca rozpoczniemy wymianę torowiska o długości 36 m na przejeździe, znajdującym się przy wylocie ul. Moniuszki w Królewiecką. Prace są skoordynowane z robotami drogowymi polegającymi na odnowie nawierzchni ul. Moniuszki – informuje Ryszard Murawski.
Olsztyn nowe,my remontowane!Nie oszukujmy się,po Elblągu jeżdzi złom poza kilkoma wagonami.Dość mam awarii,przesiadania się,zimą marżnięcia,łomotu....
zobaczymy czy wszystkie trakcje będą po odczepiane z budynków. znam ludzi którzy tam mieszkają a trakcje maja w ścianie dużego pokoju i kiedy jest się u nich a tramwaj przejeżdża słychać jakby 3 wojna światowa się zaczynała !!! po za tym co jakiś czas sufit maja popękany i sami sobie remontują. Nie chcą się skarżyć itp choć ciągle wszyscy ich do tego namawiają bo ktoś z rodziny pracuje w tramwajach i nie chcą tej osobie zaszkodzić. A kiedyś to nawet pojawiła się u nich firma która zajmuje się odszkodowaniami i zaproponowała im że za ileś lat wstecz dostaną odszkodowanie ale oni martwią się ciągle o osobę z rodziny która pracuje w tramwajach. Mam nadzieje że w końcu Ci dobrzy ludzie odpoczną od tego hałasu
jeśli trakcja która jest podłączona do budynku przy KRÓLEWIECKIEJ 36 ( zabytkowa kamienica ) nie zniknie to zajmie się tym konserwator wraz z nadzorem budowlanym !!! Miasto czeka duży wydatek za odszkodowania a także kary za podłączenie trakcji do kamienicy a także odszkodowania dla rodziny do której mieszkania własnościowego podłączono trakcje !!!!
Wystarczy wymienić i dbać o torowisko żeby tramwaj sunął po szynach a nie tarabanił w zadołowaniach i krzywiznach.Jazda staje się przyjemniejsza a tabor wytrzyma dłużej!Tak samo z samochodem!
Tramwaj jest ekologiczny i Unia do niego dopłaca ale trzeba wypełnić odpowiednie wnioski a do tego trzeba zawodowych urzędników a nie kolesi. Walka z nieekologicznym taborem (diesle) już się zaczęła a mało rozgarnięty Nowaczyk chciał zastąpić Tramwaj linii nr. 2 ścieżką rowerową i autobusami, tak jak na Kościuszki puścił pod prąd rowery przeciw samochodom i ograniczył, już ograniczony wcześniej ruch. A wystarczyło zrobić ścieżkę rowerową wzdłuż chodnika ale do tego potrzeba większej ilości (niż dwie !) szarych komórek, cóż zamiast tego jakieś "downy" wymyśliły "oficera rowerowego", qrde sam na to bym nie wpadł. Kolesie zniszczyli totalnie jeden z największych basenów w Europie, deprecjonując tym samym Elbląg (przecież Elbląg nie może mieć większego baseny niż okoliczne większe miasta ! )
dziewaltowski,nowaczyk,slonina i wrobel powinni skonczc w wiezieniu! dlaczego nikt nie rozliczyl szkodliwych dzialan dla miasta ktore czynili i czynia te łotry? gdzie sie podzial most zwodzony ktory przetrwal II wojne swiatowa? gdzie sie podzial prom ktory byl w kepkach? co sie stalo z basenem przy spacerowej? dlaczego zlikwidowano elblaskie zaklady miesne? dlaczego tych trzech lotrow chodzi na wolnosci a jeden nadal piastuje urzad?
ZKM -milczy.Rocznica 120 lat tramwai w Elblągu kiedy????Jako mieszkaniec i pasażer zadam konkretów.KIEDY POJAWIA SIE NOWE TRAMWAJE W ELBLĄGU I KIEDY RUSZY BUDOWA TOROWISKA NA UL.12 LUTEGO?????????
Ten tor powinien zostac przedłużony ul. Królewiecką i Fromborską do pętli na Ogólnej a w przyszłości do Próchnika. Nie potrzeba tu podwójnego torowiska, wystarczyłyby tramwaje posiadające drzwi z obu stron, takie jak w Olsztynie. Gdyby jeszcze zbudowac odcinek łączący tory na Grunwaldzkiej z trasą na Bema po Żeromskiego lub Komeńskiego, można stworzyc nową linię łączącą wszystkie elbląskie szpitale oraz wiele popularnych szkół z dworcami oraz z centrum miasta i zaludnionymi osiedlami. Odnogę torowiska na Marymonckiej mozna pozostawic jako trasę turystyczną i rezerwową pętlę techniczną albo też przedłużyc je do Góry Chrobrego.
Do "BEZ ŚCIEM proszę", niesamowita fantazja. Ciekawe, gdzie zbudować torowiska na ulicach: Fromborskiej, Żeromskiego lub Komeńskiego?
Sam sobie odpowiedziałeś: na ulicach Fromborskiej, Zeromskiego lub Komeńskiego. Fromborska nie jest problemem, bo miejsca tam n dosyc. Nie wiem czy znane są Tobie plany budowy takiej linii oraz przeniesienia zajezdni tramwajowej właśnie na Fromborską, co wiązałoby się zdaniem autorów tej koncepcji z likwidacją ROD Tramwajarz? W pozostałych przypadkach też nie widzę problemu zbudowania linii jednotorowej, tak jak napisałem z wykorzystaniem wagonów posiadających drzwi z obu stron.