Prace remontowe na na moście w ciągu ul. Trasa Unii Europejskiej coraz bliżej. Miasto wybrało już inżyniera kontraktu, a także otrzymało dokumentacje projektową wykonaną przez firmę z Katowic. Teraz rusza przetarg na wyłonienie wykonawcy tego zadania.
Przypomnijmy, że w sierpniu 2014 roku Miasto ogłosiło przetarg dotyczący przygotowania projektu oraz wymiany dylatacji na moście w ciągu ul. Trasa Unii Europejskiej. Ostatecznie przetarg został unieważniony, ponieważ oferty złożone przez potencjalnych wykonawców przewyższały środki przeznaczone na ten remont.
W przetargu tym miały miejsca duże rozbieżności – pomiędzy szacowanymi przez UM kosztami robót remontowych a kwotami oferowanymi przez wykonawców. Mogło to wynikać ze specjalistycznego charakteru robót oraz niemożliwością, na tym etapie, założenia przez potencjalnych wykonawców szczegółowego zakresu robót
- informował nas w lutym Łukasz Mierzejewski z biura prasowego Urzędu Miasta.
W tym roku Miasto podjęło decyzję o rozdzieleniu zadania na dwie części: projekt oraz remont mostu. W ramach zamówienia bez stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych wyłoniono wykonawcę projektu. Została nim firma EMProjekt Sp. z.o.o z Katowic. Projekt został złożony na początku kwietnia do Urzędu Miasta, natomiast koszt wykonania projektu wyniósł 18 942 zł brutto. W marcu w ramach kolejnego zamówienia wyłoniono inżyniera budowy. Funkcję tę pełni Biuro Usług Inwestycyjnych Grzegorz Walczak z Gronowa Górnego. Miasto zapłaci firmie za to 24 600 zł brutto.
Joanna Urbaniak, rzecznik prasowy Prezydenta informowała nas na początku, że projekt został przedłożony Inżynierowi Budowy do analizy.
W środę 13 maja ogłoszono przetarg pn. „Odnowa urządzeń dylatacyjnych Mostu nad rzeką Elbląg w ciągu drogi powiatowej 2109N – ulicy trasy Unii Europejskiej w Elblągu wraz z robotami towarzyszącymi oraz konserwacyjno – utrzymaniowymi”.
W ramach zamówienia, wykonawca zobowiązany będzie do wykonania robót budowlanych na odnowie urządzeń dylatacyjnych wraz z robotami towarzyszącymi i konserwacyjno-utrzymaniowymi, obsługi geodezyjnej inwestycji oraz wykonania projektu organizacji ruchu drogowego na czas wykonywania robót.
Zakres robót budowlanych obejmuje między innymi całkowitą wymianę dylatacji z naprawą płyty pomostu w strefie mocowań oraz z odtworzeniem kap gzymsowych i nawierzchni asfaltowej w strefie montażu urządzeń dylatacyjnych, oczyszczenie skorodowanego zbrojenia i uzupełnienie ubytków betonu, dokonanie napraw uszkodzonych powłok na stalowych konstrukcjach nośnych. Również wykonawca będzie zobowiązany wykonać lokalne naprawy płyty pomostu wraz z odtworzeniem powłok antykorozyjnych, lokalne naprawy uszkodzeń gzymsów betonowych.
Swoje oferty wykonawcy mogą składać do 28.05 bieżącego roku. Czas na wykonanie zadania wykonawca będzie miał od momentu podpisania zamówienia do 15 listopada.
W zeszłym roku pojawiały się informację, że most trzeba będzie zamknąć na okres 30 dni.
W specyfikacjach została zawarta informacja, że wykonawca zobowiązany jest do ograniczenia ruchu drogowego. Prawdopodobnie będzie konieczność zamknięcia jednego pasa, następnie drugiego i wprowadzenia ruchu wahadłowego. Jeżeli jednak zajdzie niebezpieczeństwo podczas wykonywanych prac, dopuszczalne będzie zamknięcie mostu, ale na jak najmniejszy czas
– informuje Joanna Urbaniak, rzecznik prasowy prezydenta
Miasto w tegorocznym budżecie na remont mostu w ciągu ul. Trasa Unii Europejskiej zabezpieczyło środki w wysokości 734 tys. zł. Jaki będzie koszt inwestycji? Wkrótce się okaże.
szkoda pieniędzy na remonty bubla,lepiej postawić nowy most z prawdziwego zdarzenia ze ścieżkami rowerowymi i chodnikami dla pieszych - w europejskich ( i nie tylko ) krajach cywilizowanych ,taki most ,to standard - tylko u nas to "zbędny luksus"
Przez aktualnie prowadzony remont wiaduktu ruch jest znacznie ograniczony . Władza winna w tym samym czasie zaplanować obydwa remonty. Utrudnienia byłyby znacznie mniejsze. Ale wymagałoby to nieco większego wysiłku umysłowego, a z tym to już problem.
nowe mosty , a wymagaja takich remontów, ciekawe, kto wtedy gdy je budowano "odpowiadał" za inwestycje i dał Elblągowi takie buble