Remontu przejazdu tramwajowego na wlocie ulicy Królewieckiej w 12 Lutego nie będzie. Nierówna nawierzchnia z kostki kamiennej, daje się we znaki każdemu kierowcy poruszającemu się w stronę ul. Hetmańskiej. Ratusz tłumaczy, że pierwotnie przejazd ten miał zostać zlikwidowany, podobnie jak cała trakcja tramwajowa w dolnej części ul. Królewieckiej. Jednak do czasu budowy linii tramwajowej w ul. 12 Lutego, zostanie on utrzymany w takiej formie, w jakiej jest obecnie.
O wyboistym przejeździe tramwajowym na skrzyżowaniu ulic 12 Lutego i Królewieckiej pisaliśmy w połowie lipca. W czasie przebudowy drogi wojewódzkiej nr 504, przejazd dla tramwajów na przecięciu zachodniej jezdni ul. 12 Lutego, wykonano z kamiennej kostki brukowej. Z kolei na dalszym odcinku trakcji tramwajowej, przejazdy zbudowano z prefabrykowanych płyt żelbetowych. Różnica w komforcie pokonywania przejazdów jest ogromna.
Do naszego materiału niedawno odniósł się Departament Rozwoju, Inwestycji i Dróg Urzędu Miejskiego, odpowiedzialny za utrzymanie dróg w mieście.
- Przejazd tramwajowy z kostki kamiennej nie jest przejazdem nienormatywnym. Założenia projektu przebudowy DW504 zakładały likwidację tramwajów w ul. Królewieckiej. W związku z powyższym w dokumentacji pierwotnej nie było rozwiązania przedmiotowego przejazdu tramwajowego, gdyż w ogóle miało go tam nie być. Jednak z uwagi na ograniczone możliwości finansowe Miasto zrezygnowało na razie z budowy torowiska (w ciągu ul. 12 Lutego – przyp. red.) i nawierzchnia z kostki kamiennej tam pozostała, tzn. że jest to konstrukcja istniejąca torowiska tramwajowego (przesunięcie jezdni w stronę zachodnią) – czytamy w korespondencji, jaką otrzymaliśmy z elbląskiego magistratu.
Z komentarza urzędników domniemywać można, że taki stan zostanie utrzymany jeszcze przynajmniej przez kilka najbliższych lat, do momentu gdy miasto rozpocznie budowę trakcji tramwajowej w ulicach Grota Roweckiego i 12 Lutego. Wciąż jednak nie wiadomo jakie będą losy torowiska na ul. Królewieckiej. Czy zostanie utrzymane po tym, jak tramwaje pojadą ul. 12 Lutego, czy może zostanie ono rozebrane? Na te pytania na razie nie ma odpowiedzi.
a komu to przeszkadza?? żadnego przecież dużego krawężnika nie ma tam, dziury też żadnej? przejazd normalny.
Przejazd jest ok. ale przejście dla pieszych jest niebexpieczne. Tego akurat urzędnicy z ratusza nie widzą. Zajmijcie się zapafającymi studxienkami i chodnikami mistrzowie zza biurek. "" Niewidomy "" urzędnik z departamentu rozwoju ............... to zmora kierowców i pieszych. Cxy oni wychodzą chociaź zobaczyć jak się buduje ?? Panie Wilk to pan nimi ZARZĄDZA !!
przejazd w tej formie do idiotyzm, i tłumaczenie że "do czasu budowy linii tramwajowej w ul. 12 Lutego, zostanie on utrzymany w takiej formie, w jakiej jest obecnie" Na dole królewieckiej na skrzyżowaniu z DW503 jest zrobiony normalny przejazd to dlaczego tam zrobili ten bruk
Nie jest źle, przynajmniej dobrze widoczne dla kierowców. A tory na Królewieckiej stracą sens, gdy trakcja poleci 12 lutego. Do tego światła na Pocztowej tamują ruch.
Torowisko na dolnym odcinku Królewieckiej powinno zostać! Nie musi być wykorzystywane liniowo, ale w przypadku jakichś awarii, wypadków czy remontów mogłoby być wykorzystywane jako objazd. A tak jedna stłuczka czy zepsuty tramwaj i całe miasto stoi!
Proszę sprawdzić stan nawierzchni od tego skrzyżowania w dół do Renomy - Jumby od 40 lat!
A ja nie chcę linii tramwajowej na Królewieckiej jest tam niebezpiecznie i jest ogromny hałas. Czekam na trakcję tramwajowa wzdłuż ul. 12-lutego jak na zbawienie !!!!
Chcesz mieć spokój i ciszę - przeprowadź się na wieś. Miasto to miasto - tutaj nie ma pasących się krów na ulicach tylko tramwaje. Ciesz się, że nie mieszkasz przy lotnisku :)
... kończą prace wykończeniowe w Galerii Warmińskiej. Liczy ponad 100 tys. m. kw., porównywalna jest z Bałtycką we Wrzeszczu. Za 400 dni obok galerii pojadą tramwaje. Nowe, wykonane na zamówienie w firmie Solaris. Pierwsza linia bedzie wiodła z ul. Płoskiego do Kortowa. Są to tramwaje obustronne, tzn. drzwi mają po obu stronach, co nie wymaga kosztownej budowy linii dwutorowej. Wszystkie bedą miały strefę WiFi dla pasażerów oraz system wizualny na każdym przystanku. Kiedy patrzę na olsztyńskie projekty, przypominają mi się bardzo efektowne wizualizacje Porto55 w Elblągu. Z tą różnicą, że w Olsztynie wizualizacja będzie do obejrzenia w naturze już niedługo a w Elblągu służyła tylko jako podpucha rządzących (Nowaczyka & co) żeby omamić publikę, że coś tu się robi...
A tymczasem w Olsztynie: A Ogrody to co? Widzisz tez powstaja, a tramwaje kolo nich juz dawno jezdza....Poza tym bierz pod uwage powierzchnie calkowita i powierzchnie handlowa. Oczywiscie Galeria Warminska bedzie wieksza niz Ogrody, ale nie az tak wieksza.