Prawdopodobnie w lipcu tego roku ruszy przebudowa dwóch kładek nad rzeką Elbląg, w ciągu ulic Studziennej i Mostowej na Starym Mieście. Istniejące kładki po przebudowie będą mostkami zwodzonymi. Przebudowany zostanie również bulwarowy odcinek pomiędzy tymi kładkami. Znamy już Inżyniera Projektu tej inwestycji. Zarządzanie i nadzór nad pracami prowadzić będzie konsorcjum firm: Wielobranżowe Przedsiębiorstwo Budowlane Tadeusz Brzeziński z Pruszcza Gdańskiego (lider konsorcjum) i Europrojekt Gdańsk.
Miasto poprzez tą inwestycję chce wrócić do historycznej zabudowy tej najstarszej i najbardziej reprezentatywnej części Elbląga. Obie istniejące kładki, ta w ciągu ulicy Studziennej i ta w ciągu ulicy Mostowej, zostaną przebudowane na zwodzone wraz z układem komunikacyjnym i włączone do istniejącej infrastruktury drogowej. Oba mosty mają być sterowane automatycznie z jednego punktu dyspozytorskiego.
Most w ciągu ulicy Studziennej zostanie zaprojektowany jako trzyprzęsłowy z przęsłem środkowym zwodzonym, który będzie zapewniał swobodną żeglugę po rzece Elbląg. Obiekt o długości 56 m i szerokości około 9 m, przeznaczony będzie dla ruchu pojazdów osobowych z chodnikiem dla pieszych, z chodnikiem dla rowerzystów, oświetleniem ulicznym i urządzeniami bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Tyle samo przęseł będzie miał most w ciągu ulicy Mostowej. Tu jednak obiekt (długi na 50 m i szeroki na ok. 6 m) przeznaczony będzie wyłącznie dla ruchu pieszych i rowerzystów. Wraz z nim powstanie oświetlenie uliczne i urządzenia brd.
Przebudowie ulegnie również istniejące wschodnie nabrzeże rzeki Elbląg przy Bulwarze Zygmunta Augusta, na odcinku pomiędzy istniejącymi kładkami dla pieszych. Będzie ono przystosowane do obsługi jachtów i dużych statków pasażerskich o długości do 100 m i zanurzeniu do 2,5 m. Na wspomnianym odcinku powstanie przystań pasażerska i reprezentacyjny bulwar nad rzeką Elbląg.
W ubiegłym roku dokumentację projektowo – kosztorysową dla tej inwestycji opracowało Biuro Projektowo – Inżynierskie „Redan” ze Szczecina. Projekt kosztował Miasto 720 tys. zł. Na początku stycznia 2009 r. rozstrzygnięto przetarg na inwestora zastępczego robót. Inżynierem projektu zostało konsorcjum firm: Wielobranżowe Przedsiębiorstwo Budowlane Tadeusz Brzeziński z Pruszcza Gdańskiego (lider konsorcjum) i Europrojekt Gdańsk.
Łącznie całe zadanie, wraz z pracami budowlanymi, pochłonie ponad 44 mln zł.
Inwestycja pod nazwą „Modernizacja i rozbudowa infrastruktury Portu Morskiego w Elblągu (w obrębie Starego Miasta)” zostanie dofinansowane z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach „Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko” na kwotę 31 mln zł. Zadanie ma zostać zrealizowane do 2010 r.
Miasto przewiduje, że wszystkie prace powinny zakończyć się do 30 czerwca 2011 r.
Miasto poprzez tą inwestycję chce wrócić do historycznej zabudowy tej najstarszej i najbardziej reprezentatywnej części Elbląga. Obie istniejące kładki, ta w ciągu ulicy Studziennej i ta w ciągu ulicy Mostowej, zostaną przebudowane na zwodzone wraz z układem komunikacyjnym i włączone do istniejącej infrastruktury drogowej. Oba mosty mają być sterowane automatycznie z jednego punktu dyspozytorskiego.
Most w ciągu ulicy Studziennej zostanie zaprojektowany jako trzyprzęsłowy z przęsłem środkowym zwodzonym, który będzie zapewniał swobodną żeglugę po rzece Elbląg. Obiekt o długości 56 m i szerokości około 9 m, przeznaczony będzie dla ruchu pojazdów osobowych z chodnikiem dla pieszych, z chodnikiem dla rowerzystów, oświetleniem ulicznym i urządzeniami bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Tyle samo przęseł będzie miał most w ciągu ulicy Mostowej. Tu jednak obiekt (długi na 50 m i szeroki na ok. 6 m) przeznaczony będzie wyłącznie dla ruchu pieszych i rowerzystów. Wraz z nim powstanie oświetlenie uliczne i urządzenia brd.
Przebudowie ulegnie również istniejące wschodnie nabrzeże rzeki Elbląg przy Bulwarze Zygmunta Augusta, na odcinku pomiędzy istniejącymi kładkami dla pieszych. Będzie ono przystosowane do obsługi jachtów i dużych statków pasażerskich o długości do 100 m i zanurzeniu do 2,5 m. Na wspomnianym odcinku powstanie przystań pasażerska i reprezentacyjny bulwar nad rzeką Elbląg.
W ubiegłym roku dokumentację projektowo – kosztorysową dla tej inwestycji opracowało Biuro Projektowo – Inżynierskie „Redan” ze Szczecina. Projekt kosztował Miasto 720 tys. zł. Na początku stycznia 2009 r. rozstrzygnięto przetarg na inwestora zastępczego robót. Inżynierem projektu zostało konsorcjum firm: Wielobranżowe Przedsiębiorstwo Budowlane Tadeusz Brzeziński z Pruszcza Gdańskiego (lider konsorcjum) i Europrojekt Gdańsk.
Łącznie całe zadanie, wraz z pracami budowlanymi, pochłonie ponad 44 mln zł.
Inwestycja pod nazwą „Modernizacja i rozbudowa infrastruktury Portu Morskiego w Elblągu (w obrębie Starego Miasta)” zostanie dofinansowane z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach „Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko” na kwotę 31 mln zł. Zadanie ma zostać zrealizowane do 2010 r.
Miasto przewiduje, że wszystkie prace powinny zakończyć się do 30 czerwca 2011 r.
a stadiony kiedy zaczną byc modernizowane, hm? bo jak narazie to coś cienko to idzie, a zapotrzebowane jest przeogromne
super:)
Cieszy mnie ta inicjatywa z tym, że mam kilka wątpliwości np., dlaczego inwestycja rusza dopiero w lipcu wszak zima w Elblągu kończy się zwykle w kwietniu?!;) Ale bardziej martwią mnie różne parametry mostów no i widoczny na wizualizacji kształt nabrzeża. Przecież jak w przyszłości wybudują kamienice przy samym bulwarze, na parterach będą liczne lokale usługowe to pewnie wystawia na lato stoliki z parasolami, no i jak widać na obrazku chyba zrobią to na tych schodach?! Czy mamy kolejny przykład na nieomylność architektów i planistów miejskich?!
Prezydencie, budynki pszedszkoli miejskich sypią się! Kiedy remont??????? Widzę, że najważniejsze inwestycje, to te najbardziej widoczne i potrzebne dla urzędasów, np. nowy UM na starym mieście, czy piętrowy parking przy urzędzie. Skandal!
Do kolejnego malkontenta: a jak inaczej chcesz zrównać poziom ulic do poziomu nabrzeża? Moim zdaniem kamienice nie powstaną bliżej niż za ulicą wodną...
Do "kercjus" zobacz jak wygladał ten bulwar przed II Wojna Światową to bedziesz wiedział!;) Ja sobie nawet nie wyobrazam, żeby docelowo nie odbudować i to dość wiernie tej przedwojennej zabudowy to ma byc coś powalajacego swoim pieknem!;)
faktycznie miejskie przedszkola wołają o pomstę do nieba, ale nic bulwar rządzi, nowa hala przy grunwaldzkiej rządzi, remont placu dworcowego rządzi, niektóre drogi pięknie wyremontowane - rządzą, nowy dach w urzędzie miasta rządzi - a w przedszkolach wystrój, meble, sprzęt audio video, łazienki, place zabaw - lata 80-te... WSTYD !!! jedna wielka pokazówa, potężne pieniądze, coraz ładniejsze miasto... ale jak mam ochotę poradować oko to patrzę na dzieci...
hyba was posralo z tymi przedszkolami!!!chodza tam wasze dzieciaki to sami sfwinansujcie im place zabaw,mebelki i nnne duperelki!!!!a ja uwazam ze to dobrze ze zostanie przebudowany ten bulwar!!!!!
znowu klapa- dopiero deptaki ułożono
do malkontenta: teraz nikomu nie chodzi o to żeby wiernie odbudowywać starówkę (patrz "kamienice") tylko żeby było atrakcyjnie... bulwar spełniał i będzie spełniał ważną funkcję - spacerowo "wypoczynkową"... A neo-kamienice z pustaków nie są wcale takie piękne...