Z początkiem kwietnia kierowców i pasażerów komunikacji miejskiej, czekają poważne utrudnienia w poruszaniu się po mieście. Na dobre rusza przebudowa drogi 503 w Elblągu. Za miesiąc całkowicie z ruchu wyłączona zostanie ul. Armii Krajowej oraz połowa jezdni ulicy Pocztowej i Robotniczej na odcinku od Placu Słowiańskiego do ul. Teatralnej. Przez kilka miesięcy kursować nie będą tramwaje w kierunku od Pl. Słowiańskiego do pętli Druska i Saperów. To jednak dopiero początek zmian, jakie czekają elblążan w najbliższych 2 latach.
Wraz z nadejściem wiosny firma Eurovia, generalny wykonawca przebudowy miejskiego odcinka dróg 503 i 504, przystąpi do głównych prac drogowych. W pierwszej kolejności drogowcy skupią się na robotach w centrum miasta.
- Na 2 kwietnia planowane jest wyłączenie z ruchu na całej długości ul. Armii Krajowej – informuje Łukasz Hulicz, kierownik robót z firmy Eurovia. - Jednocześnie rozpocznie się budowa drugiej jezdni na tej ulicy. Dojazd do budynków przy ul. Armii Krajowej odbywał się będzie od strony ul. Królewieckiej. Budowa drugiej nitki jezdni potrwa do maja. Wówczas gotowa już jezdnia zostanie otwarta dla ruchu i przystąpimy do budowy drugiej jezdni Armii Krajowej.
Z początkiem kwietnia zamknięta zostanie także wschodnia część jezdni ulic Rycerskiej, Pocztowej i Robotniczej (od strony ul. Armii Krajowej). Wyłączony zostanie odcinek od Placu Słowiańskiego do ul. Teatralnej, gdzie powstanie rondo. W tym czasie ruch zostanie przełożony na drugą nitkę jezdni i odbywał się będzie w obydwu kierunkach. Na całym odcinku zamknięte zostaną skrzyżowania ulic: Rycerskiej z 1 Maja, Rycerskiej z Krótką, Pocztowej z Armii Krajowej, Robotniczej z Osińskiego, Armii Krajowej z Pestalozziego, Armii Krajowej z Powstańców Warszawskich i Armii Krajowej z Winną. Obowiązywać będą objazdy.
Jedynym otwartym skrzyżowaniem będzie to, u zbiegu ulic Pocztowej, Robotniczej i Królewieckiej. - Od kwietnia z ul. Pocztowej w Królewiecką, będzie można skręcić tylko w prawo. Odcinek ulicy Królewieckiej od ul. Pocztowej do ul. Osińskiego będzie jednokierunkowy – informuje Łukasz Hulicz z firmy Eurovia. - Na dalszym, górnym odcinku ruch odbywać się będzie tak jak obecnie, dwukierunkowo.
Równolegle kontynuowane będą prace na skrzyżowaniu ulic 12 Lutego – Grota Roweckiego - Armii Krajowej. Tu z początkiem kwietnia zamknięty zostanie całkowicie wlot w ul. Armii Krajowej, a ruch na odcinku od ul. 1 Maja do wysokości ul. Słonecznej, odbywał się będzie jedną częścią jezdni ul. 12 Lutego.
To jednak nie wszystko. W związku z zamknięciem połówek ulic Rycerskiej i Pocztowej, na kilka miesięcy wstrzymany zostanie ruch tramwajów w kierunku pętli zlokalizowanych przy ulicach Druskiej i Saperów. Tramwaje kursować będą wyłącznie na trasie od pętli Ogólna, przez ulicę Obrońców Pokoju, Browarną, Królewiecką oraz bezpośrednio przez ul. Płk. Dąbka do pętli Marymoncka.
- Dla pasażerów wprowadzona zostanie autobusowa komunikacja zastępcza. Autobusy poruszać się będą po trasach kursowania tramwajów, a więc m.in. ulicą Grobla Św. Jerzego, Bema, Rawską i Al. Grunwaldzką. Na trasach ustawione zostaną dodatkowe, tymczasowe przystanki autobusowe – mówi kierownik robót na drodze 503 i 504.
Utrudnienia w funkcjonowaniu komunikacji tramwajowej, mogą potrwać do września. Obecnie Zarząd Komunikacji Miejskiej i Tramwaje Elbląskie, opracowują szczegółowy projekt zmiany funkcjonowania komunikacji miejskiej w czasie trwania prac budowlanych.
- W tej chwili czekamy już tylko na sprzyjającą pogodę. W ciągu najbliższego tygodnia powinniśmy zacząć pierwsze prace przygotowawcze. W ostatnich dniach wyburzony został pierwszy, z kilku przewidzianych do rozbiórki, budynków przy ul. Browarnej. Trwa także wycinka, kolidujących z nowym przebiegiem drogi, drzew – informuje Łukasz Hulicz.
Szczegółowo, plany zmiany organizacji ruchu, omówione zostaną podczas otwartego spotkania organizowanego przez Urząd Miejski. Spotkanie odbędzie się w Ratuszu Staromiejskim (Stare Miasto), we wtorek (6 marca) o godzinie 16:30.
Więcej informacji znaleźć można także na specjalnej podstronie dotyczącej przebudowy dróg wojewódzkich 503 i 504 w Elblągu – inwestycje.info.elblag.pl
Głównie chodziło o budynek visavis wjazdu do browaru.... ale widać dowiedzieć się gdzie indziej i samemu jechać robić zdjęcia i wychodzą takie hece :)
Dlaczego dwie poważne arterie łączace północ południe zostają zamknięte ? Jak jeżdzic z Zawady na Zatorze?To tak jak zamknęli dwa mosty .Myslenie ma kolosalną przyszłośc ,ale nie u nas.
Należy tylko przypilnować terminowości i żeby nadzór był właściwy, a to już zadanie dla urzędników z UM, trzeba im patrzeć na ręce
m@lo: A moze dowiedzialbys sie dlaczego tak sie stalo? Przypomne Ci, ze ta sa drogi wojewodzkie wiec kase z odpowiedniego urzedu trzeba dostac, win za to urzednikow z olsztyna, ze z takim opoznieniem dali kase na Browarna!!! Miasto staralo sie o to juz od dawna!!! A jak juz jest kasa to trzeba robic!!! Jakos przezyjemy przeciez!!!
Zgoda drzewa wycinane są ale kto usunie te pieńki z ziemi.Pora chodzić pieszo albo rowerkiem jeżdzić ,Elbląg nie jest rozległym miastem .ALBO budowanie i remontowanie albo biadolenie.
ale jaja!!! haha 2 lata remonto odcinka 1 km haha
nowa ulica, po ch.. to było robione skoro były plany takie?
Do ooo Coś masz nie po kolei, czy ty wiesz co piszesz?
jak na razie wszystko co zostało zrobione i jest robione to kontynuacje pomysłów H.S.
i znowu ta partacka firma.Dlaczego nic nie robia na 12 go lutego???