Tekst pani Koseckiej jest pełen obludnych tłumaczeń i tak się ma do rzeczywistości jak komunikacja miejska do potrzeb pasażerów. I tak, o ile trudno jest zanegowac potrzebę zmian linii, kursów i przystanków autobusów które jeździły bez pasażerów, o tyle nie można się zgodzić z pasztetem zaserwowanym przez ZKM w tym roku. Autobusy nadal jeżdżą puste ale za to w tramwajach ludzie się tlocza jak sardynki w puszce. Wiele osób stracilo możliwość dojazdu do pracy na czas, m. in. w WSzZesp. Nie chodzi tu o jakieś przyzwyczajenia ale o realne potrzeby. Po drugie była radna pisze o możliwości konsultacji i wpływu mieszkańców na kształt zmian. Nieprawda. Informacje o tej tzw "reformie" podał osobiście prezydent miasta kilka dni przed świętami kiedy już nie było szansy aby coś zmienić. Wróblewski po prostu narzucil to mieszkańcom a jego tłumaczenia o jakichś wezlach przesiadkowych są po prostu żałosne. Co on uważa za węzeł? Kilka rozproszonych przystanków w odległości kilkuset metrów i oczekiwaniem kilkadziesiąt minut na połączenie? Zmianę spowodowała potrzeba obciecia dotacji do autobusów i tramwajów o kilka mln zł co wyszło podczas prac nad budżetem na ten rok. I to eks radna od 1994 Maria Kosecka powinna dobrze wiedzieć. I jeszcze jedno. Liczba linii regularnie kursujących po Elblągu tak naprawdę zwiększyła się a niebawem zwiększy jeszcze bardziej. Chodzi o nowe połączenia utrzymywane przez gminę Elbląg. Dlaczego miasto nie może się porozumieć z gmina w sprawie wspólnych działań tworząc wspólną siatkę połączeń miejsko - pozamiejskiej z wykorzystaniem istniejącej infrastruktury? Ale to pani Marii do głowy nie przyjdzie. Do tej pory jej największym osiągnięciem dla komunikacji było pudrowanie trupa poprzez nadawanie imion Elblazan z listy honorowej tramwajom. No cóż, jeśli inni radni też tak widzą swoją rolę to właściwie trudno jest się czegoś więcej spodziewać.
Co ona chrzani!!! Mieszkałam 4 lata w Zurychu. Tam są tylko dalekie trasy z jednego końca miasta na drugi a wszystkie przecinających się w dwóch, może 3 węzłach, przy dworcu głównym, Paradeplatz i Bellevueplatz i wszystkie są w różnych miejscach centrum. Tam się można wszędzie przesiąść. Nikt nie wozi nikogo krótkimi trasami do tramwaju. A mają tam najlepszą komunikację miejską na świecie i nikt nie czeka dłużej jak 5 minut na przesiadkę. To co oni zaproponowali to jakiś horror.
Sz. Pani może tak zapoznałaby się Pani chociażby z prostymi koncepcjami wprowadzania zmian takimi jak: koncepcja K. Lewina, J. Kottera i jego model 8 kroków zmiany, Model 7S McKinsey’a. Ważna jest świadomość, chęć, wiedza, umiejętności utrwalanie oraz jak skutecznie przekazać informacje dot. planowanej zmiany, przedstawić wizję, zdobyć poparcie i zapoczątkować działania z poziomu JST. Niestety najczęstsze błędy to min.brak wystarczającej komunikacji wizji i planu zmiany, brak precyzyjnie zdefiniowanej wizji zmian i celów. Zapewne są to pani przemyślenia, ale chyba wydaje mi się nie poparte faktami. Mieszkańcy także chcą zmian, coraz bardziej artykułują je, a władzom też pewnie to nie podoba się, bo pewnie wynika to z przyzwyczajenia się do stołków? Czyż nie?
Trzeba wiedzieć o czym się pisze! skoro w kometarzach ludzie wypisują, że zaczynają pracę o godzinie 6.oo rani a kończą po 22.oo i nie mają jak i czym dojechać, to nie są STARE PRZYZWYCZAJENIA! poza tym skoro GUS określa - prognozując, że społeczeństwo miasta się starzeje, to może poczekać na ten fakt! a nie zabierać ludziom możliwość przemieszczania się. A tak na marginesie, to juz chyba lepiej gdyby zostało 10 linii autobusowych, jeżdżacych a jednego na drugi koniec miasta.
No właśnie pisze Pani o mazurskiej i żuławskiej a niby jak pracownicy mieszkający w centrum miasta mają dojeżdżać do pracy na godzinę 6 rano skoro nie ma czym ????
To samo dotyczy połączenia np.centrum miasta z ulicą Bema czy nawet z cmentarzem Dębica
Jakie przyzwyczajenia????? Nie ma czym wydosrać się z Zawady do muasta!!!! Kierunek 12 lutego ,Hetmańska Al.Odrodzenia.autobus nr11według nowego rozkładu kursuje tylko do ul.Ogólnej.po co??!! w jakim celu???!! Autobus nr9 został zlikwidowany.czym mamy dojeżdżać z Zawady do pracy!!!! Każą się przesiadać ale kiedy??!! do czego??? !! Każdy się spieszy do pracy i nie ma czasu na bzdurne przesiadki!!! Pozostaje tylko tramwaj który teraz jest przepełniony bo nikomu teraz nie pasują ścisk i tłok!!autobusy po tej ,,rewelacyjnej" zmianie.proszę przywrócić linię11 i 9 oraz(poprzednia trasa) 17 tak aby jeździła _z,Zawady bo nie ma teraz jak dostać się do nowego szptala 13 jeżdzi raz na ruski miesiąc!!!!
Jakie przyzwyczajenia????? Nie ma czym wydosrać się z Zawady do muasta!!!! Kierunek 12 lutego ,Hetmańska Al.Odrodzenia.autobus nr11według nowego rozkładu kursuje tylko do ul.Ogólnej.po co??!! w jakim celu???!! Autobus nr9 został zlikwidowany.czym mamy dojeżdżać z Zawady do pracy!!!! Każą się przesiadać ale kiedy??!! do czego??? !! Każdy się spieszy do pracy i nie ma czasu na bzdurne przesiadki!!! Pozostaje tylko tramwaj który teraz jest przepełniony bo nikomu teraz nie pasują ścisk i tłok!!autobusy po tej ,,rewelacyjnej" zmianie.proszę przywrócić linię11 i 9 oraz(poprzednia trasa) 17 tak aby jeździła _z,Zawady bo nie ma teraz jak dostać się do nowego szptala 13 jeżdzi raz na ruski miesiąc!!!!
Tekst pani Koseckiej jest pełen obludnych tłumaczeń i tak się ma do rzeczywistości jak komunikacja miejska do potrzeb pasażerów. I tak, o ile trudno jest zanegowac potrzebę zmian linii, kursów i przystanków autobusów które jeździły bez pasażerów, o tyle nie można się zgodzić z pasztetem zaserwowanym przez ZKM w tym roku. Autobusy nadal jeżdżą puste ale za to w tramwajach ludzie się tlocza jak sardynki w puszce. Wiele osób stracilo możliwość dojazdu do pracy na czas, m. in. w WSzZesp. Nie chodzi tu o jakieś przyzwyczajenia ale o realne potrzeby. Po drugie była radna pisze o możliwości konsultacji i wpływu mieszkańców na kształt zmian. Nieprawda. Informacje o tej tzw "reformie" podał osobiście prezydent miasta kilka dni przed świętami kiedy już nie było szansy aby coś zmienić. Wróblewski po prostu narzucil to mieszkańcom a jego tłumaczenia o jakichś wezlach przesiadkowych są po prostu żałosne. Co on uważa za węzeł? Kilka rozproszonych przystanków w odległości kilkuset metrów i oczekiwaniem kilkadziesiąt minut na połączenie? Zmianę spowodowała potrzeba obciecia dotacji do autobusów i tramwajów o kilka mln zł co wyszło podczas prac nad budżetem na ten rok. I to eks radna od 1994 Maria Kosecka powinna dobrze wiedzieć. I jeszcze jedno. Liczba linii regularnie kursujących po Elblągu tak naprawdę zwiększyła się a niebawem zwiększy jeszcze bardziej. Chodzi o nowe połączenia utrzymywane przez gminę Elbląg. Dlaczego miasto nie może się porozumieć z gmina w sprawie wspólnych działań tworząc wspólną siatkę połączeń miejsko - pozamiejskiej z wykorzystaniem istniejącej infrastruktury? Ale to pani Marii do głowy nie przyjdzie. Do tej pory jej największym osiągnięciem dla komunikacji było pudrowanie trupa poprzez nadawanie imion Elblazan z listy honorowej tramwajom. No cóż, jeśli inni radni też tak widzą swoją rolę to właściwie trudno jest się czegoś więcej spodziewać.
to proszę pi pokazać połączenie z zawady w sobotę na pociąg o 5 ,50 - to jest ta dobra zmiana????
Co ona chrzani!!! Mieszkałam 4 lata w Zurychu. Tam są tylko dalekie trasy z jednego końca miasta na drugi a wszystkie przecinających się w dwóch, może 3 węzłach, przy dworcu głównym, Paradeplatz i Bellevueplatz i wszystkie są w różnych miejscach centrum. Tam się można wszędzie przesiąść. Nikt nie wozi nikogo krótkimi trasami do tramwaju. A mają tam najlepszą komunikację miejską na świecie i nikt nie czeka dłużej jak 5 minut na przesiadkę. To co oni zaproponowali to jakiś horror.
Sz. Pani może tak zapoznałaby się Pani chociażby z prostymi koncepcjami wprowadzania zmian takimi jak: koncepcja K. Lewina, J. Kottera i jego model 8 kroków zmiany, Model 7S McKinsey’a. Ważna jest świadomość, chęć, wiedza, umiejętności utrwalanie oraz jak skutecznie przekazać informacje dot. planowanej zmiany, przedstawić wizję, zdobyć poparcie i zapoczątkować działania z poziomu JST. Niestety najczęstsze błędy to min.brak wystarczającej komunikacji wizji i planu zmiany, brak precyzyjnie zdefiniowanej wizji zmian i celów. Zapewne są to pani przemyślenia, ale chyba wydaje mi się nie poparte faktami. Mieszkańcy także chcą zmian, coraz bardziej artykułują je, a władzom też pewnie to nie podoba się, bo pewnie wynika to z przyzwyczajenia się do stołków? Czyż nie?
Trzeba wiedzieć o czym się pisze! skoro w kometarzach ludzie wypisują, że zaczynają pracę o godzinie 6.oo rani a kończą po 22.oo i nie mają jak i czym dojechać, to nie są STARE PRZYZWYCZAJENIA! poza tym skoro GUS określa - prognozując, że społeczeństwo miasta się starzeje, to może poczekać na ten fakt! a nie zabierać ludziom możliwość przemieszczania się. A tak na marginesie, to juz chyba lepiej gdyby zostało 10 linii autobusowych, jeżdżacych a jednego na drugi koniec miasta.
do Pasażerka. Przesiadka kosztuje 1 grosz wtedy, gdy przesiądziemy się na inny środek komunikacji miejskiej w ciągu 20 minut. A nie godziny.
No właśnie pisze Pani o mazurskiej i żuławskiej a niby jak pracownicy mieszkający w centrum miasta mają dojeżdżać do pracy na godzinę 6 rano skoro nie ma czym ???? To samo dotyczy połączenia np.centrum miasta z ulicą Bema czy nawet z cmentarzem Dębica
Myli Pani postęp z regresem. Postęp, to zmiana na lepsze, a ta zmiana nijak ma się do tego i nijak do potrzeb mieszkańców.
Jakie przyzwyczajenia????? Nie ma czym wydosrać się z Zawady do muasta!!!! Kierunek 12 lutego ,Hetmańska Al.Odrodzenia.autobus nr11według nowego rozkładu kursuje tylko do ul.Ogólnej.po co??!! w jakim celu???!! Autobus nr9 został zlikwidowany.czym mamy dojeżdżać z Zawady do pracy!!!! Każą się przesiadać ale kiedy??!! do czego??? !! Każdy się spieszy do pracy i nie ma czasu na bzdurne przesiadki!!! Pozostaje tylko tramwaj który teraz jest przepełniony bo nikomu teraz nie pasują ścisk i tłok!!autobusy po tej ,,rewelacyjnej" zmianie.proszę przywrócić linię11 i 9 oraz(poprzednia trasa) 17 tak aby jeździła _z,Zawady bo nie ma teraz jak dostać się do nowego szptala 13 jeżdzi raz na ruski miesiąc!!!!
Jakie przyzwyczajenia????? Nie ma czym wydosrać się z Zawady do muasta!!!! Kierunek 12 lutego ,Hetmańska Al.Odrodzenia.autobus nr11według nowego rozkładu kursuje tylko do ul.Ogólnej.po co??!! w jakim celu???!! Autobus nr9 został zlikwidowany.czym mamy dojeżdżać z Zawady do pracy!!!! Każą się przesiadać ale kiedy??!! do czego??? !! Każdy się spieszy do pracy i nie ma czasu na bzdurne przesiadki!!! Pozostaje tylko tramwaj który teraz jest przepełniony bo nikomu teraz nie pasują ścisk i tłok!!autobusy po tej ,,rewelacyjnej" zmianie.proszę przywrócić linię11 i 9 oraz(poprzednia trasa) 17 tak aby jeździła _z,Zawady bo nie ma teraz jak dostać się do nowego szptala 13 jeżdzi raz na ruski miesiąc!!!!