Szanowny Panie Pływający, Pan i ja wiemy, Elbląg nigdy nie będzie portem do obsługi portów Bałtyckich z wyjątkiem ładunków wielkogabarytowych lub wielkotonażowych z Alstomu lub innego zakładu. Port Elbląski- Zatoka Elbląska- wybudowany sztucznie poprzez pobudowanie falochronów zachodniego i wschodniego miał służyć do transportu cegły wewnątrz Prus z lokalnych cegielni. Jak ze złóż glinki zrobiono Park Krajobrazowy skończyły się cegielnie. Sześć basenów portowych zaczęło zamierać. Port Zatoka Elbląska ma znaczenie tylko tak długo dopóki w Rosji będą obowiązywały dwie taryfy na kolej: krajowa i dwukrotnie droższa międzynarodowa. Praktycznie sprowadzając koleją do portu w Swietłym z Syberii za metr sześciennym płaciłem 16 $ za ten sam transport do Braniewa 32 $, a za transport barką ze wszystkimi kosztami portowymi przeładunkowymi ubezpieczeniowymi ze Swietłego do Elbląga 8 $. I w tym sensie port Zatoka Elbląska ma rację bytu dla wszystkich ładunków do Rosji z Polski, Czech, Słowacji, Węgier.
Przekop dla statków w Skowronkach jest to pomysł kłamcy lustracyjnego profesora Krzysztofa Luksa. Byłem w Kątach Rybackich w 1995 roku jak promował przekop. Przekop w formie przetransportowania jachtów z Zalewu na pełne morze na 3 działce od granicy na dawnej fosie grodziska może mieć sens/ coś w rodzaju pochylni/.Zapraszam fachowców i praktyków do dyskusji. Dopóki poseł Leonard Krasulski nie zostanie wyrzucony z PiS rozwój Elbląga jest niemożliwy. Z poważaniem mgr inż. Jerzy Kulas
jezeli ktoś mówi że rozwój zależy od inwestorów a nie polityków to się myli. nie w tym kraju gdzie inwestorzy trzesą portami przed politykami. ja nie zyje w turcji czy białorusi, gdyby marszałek woj pomorskiego, czy ten książe warmii i mazur dziewiałtowski czy iwinski parli mocno nic by nie powstrzymało realizacji inwestycji, a przy tym syfie kazdy inwestor siedzi cicho co by się nie narzzić burakowo i gdansk nie chce przekopu i tyle, inwestorzy nawet nie próbują coś zrobic, i jeszcze jedno, nasi politycy miejscowi to wielkie szambo cudotwórców werbalnych, a nie rzeczywistych, popatrzciena jeden fakt tyle pomysło wcisły i co z tego wynika!???????? zero dziewiałtowski książe wielki lejwoda i oszust, obiecał przeniesienie sejmiku do e-ga nawet palcem nie ruszył, krasulski nie potrafi wypowiedziec sie dlatego nie mówi nic , a w pomorskim i w burakowie boją sie rozwoju elbląga, jest dowód na to ze politycy decydują o wszystkim???????jest
Szanowni Państwo serdecznie zapraszam na rozprawę w dniu 12 sierpnia 2009 roku godzina 10:00 sala nr 1 do Sądu Rejonowego – tam gdzie jest Sąd Grodzki- Plac Słowiański oskarżony Jerzy Kulas sprawa z oskarżenia prywatnego Jarosława Lango. Zapraszam szczególnie przedsiębiorców. Dowiecie się co Was czeka na moim przykładzie. Jak stracić można majątek. Z poważaniem mgr inż. Jerzy Kulas
Panie autor. Pisze Pan, aby elblążanie integrowali się z Ełkiem, Grajewem, Olsztynem etc. Oni już są zintegrowani. Z Trójmiastem.
Proszę przyjść na dworzec PKS oraz PKP. Zobaczy Pan, jakie są główne kierunki potoków pasażerskich. Elblągowi potrzebna jest szybka kolej, ale w kierunku Gdańska. Bo tam są miejsca pracy, a nie w Gołdapi, Olecku czy Mikołajkach.
Zgadzam się! Dzięki szybkiej kolei do Gdańska wielu elblążan nie musiałoby się tam przenosić, a po prostu dojeżdżaliby do pracy. 45 minut pociągiem to byłoby coś!
Akurat linia, o której można przeczytać w artykule, JEST równocześnie szybką koleją do Gdańska. Postulowana kolej - to linia łącząca polskie porty morskie z Białorusią, a nie tylko Elbląg z Białorusią. Z tym, że na odcinku Gdynia - Malbork ta trasa pokrywa się z już modernizowaną linią Gdynia - Warszawa, dlatego o tym zachodnim odcinku się tak nie wspomina. Elblążanie - BĘDZIECIE MIELI szybką kolej do Gdańska, jeśli nie zauważyliście, prace inwestycyjne na linii Gdynia - Malbork trwają już dobre dwa lata, więc o co wam chodzi?
Połączeń do Gdańska to i owszem może być więcej ale z Olsztynem po co... nie dość że to dwa razy dalej to jakoś Elblążanie nie mają wielkiej potrzeby integracji z Olsztynem. Poprzez bezsensowny podział administracyjny wzmogła się tylko niechęć do Olsztyna!!!!
Elblążanie, nie jesteście pępkiem świata. A mieszkańcy Pasłęka, Małdyt, Morąga? Oni chcieliby zarówno lepszego dojazdu do Elbląga, jak i do Olsztyna. Co, odmówicie im tego?
Szanowny Panie Pływający, Pan i ja wiemy, Elbląg nigdy nie będzie portem do obsługi portów Bałtyckich z wyjątkiem ładunków wielkogabarytowych lub wielkotonażowych z Alstomu lub innego zakładu. Port Elbląski- Zatoka Elbląska- wybudowany sztucznie poprzez pobudowanie falochronów zachodniego i wschodniego miał służyć do transportu cegły wewnątrz Prus z lokalnych cegielni. Jak ze złóż glinki zrobiono Park Krajobrazowy skończyły się cegielnie. Sześć basenów portowych zaczęło zamierać. Port Zatoka Elbląska ma znaczenie tylko tak długo dopóki w Rosji będą obowiązywały dwie taryfy na kolej: krajowa i dwukrotnie droższa międzynarodowa. Praktycznie sprowadzając koleją do portu w Swietłym z Syberii za metr sześciennym płaciłem 16 $ za ten sam transport do Braniewa 32 $, a za transport barką ze wszystkimi kosztami portowymi przeładunkowymi ubezpieczeniowymi ze Swietłego do Elbląga 8 $. I w tym sensie port Zatoka Elbląska ma rację bytu dla wszystkich ładunków do Rosji z Polski, Czech, Słowacji, Węgier. Przekop dla statków w Skowronkach jest to pomysł kłamcy lustracyjnego profesora Krzysztofa Luksa. Byłem w Kątach Rybackich w 1995 roku jak promował przekop. Przekop w formie przetransportowania jachtów z Zalewu na pełne morze na 3 działce od granicy na dawnej fosie grodziska może mieć sens/ coś w rodzaju pochylni/.Zapraszam fachowców i praktyków do dyskusji. Dopóki poseł Leonard Krasulski nie zostanie wyrzucony z PiS rozwój Elbląga jest niemożliwy. Z poważaniem mgr inż. Jerzy Kulas
jezeli ktoś mówi że rozwój zależy od inwestorów a nie polityków to się myli. nie w tym kraju gdzie inwestorzy trzesą portami przed politykami. ja nie zyje w turcji czy białorusi, gdyby marszałek woj pomorskiego, czy ten książe warmii i mazur dziewiałtowski czy iwinski parli mocno nic by nie powstrzymało realizacji inwestycji, a przy tym syfie kazdy inwestor siedzi cicho co by się nie narzzić burakowo i gdansk nie chce przekopu i tyle, inwestorzy nawet nie próbują coś zrobic, i jeszcze jedno, nasi politycy miejscowi to wielkie szambo cudotwórców werbalnych, a nie rzeczywistych, popatrzciena jeden fakt tyle pomysło wcisły i co z tego wynika!???????? zero dziewiałtowski książe wielki lejwoda i oszust, obiecał przeniesienie sejmiku do e-ga nawet palcem nie ruszył, krasulski nie potrafi wypowiedziec sie dlatego nie mówi nic , a w pomorskim i w burakowie boją sie rozwoju elbląga, jest dowód na to ze politycy decydują o wszystkim???????jest
Szanowni Państwo serdecznie zapraszam na rozprawę w dniu 12 sierpnia 2009 roku godzina 10:00 sala nr 1 do Sądu Rejonowego – tam gdzie jest Sąd Grodzki- Plac Słowiański oskarżony Jerzy Kulas sprawa z oskarżenia prywatnego Jarosława Lango. Zapraszam szczególnie przedsiębiorców. Dowiecie się co Was czeka na moim przykładzie. Jak stracić można majątek. Z poważaniem mgr inż. Jerzy Kulas
chcesz mi powiedzieć ze wielkie koncerny trzesą d** przed włodarzami z pomorskiego? buhahahaha
To ja powiem tak: ELBLĄG DO POMORZA!!!!!!!!!!
Panie autor. Pisze Pan, aby elblążanie integrowali się z Ełkiem, Grajewem, Olsztynem etc. Oni już są zintegrowani. Z Trójmiastem. Proszę przyjść na dworzec PKS oraz PKP. Zobaczy Pan, jakie są główne kierunki potoków pasażerskich. Elblągowi potrzebna jest szybka kolej, ale w kierunku Gdańska. Bo tam są miejsca pracy, a nie w Gołdapi, Olecku czy Mikołajkach.
Zgadzam się! Dzięki szybkiej kolei do Gdańska wielu elblążan nie musiałoby się tam przenosić, a po prostu dojeżdżaliby do pracy. 45 minut pociągiem to byłoby coś!
Akurat linia, o której można przeczytać w artykule, JEST równocześnie szybką koleją do Gdańska. Postulowana kolej - to linia łącząca polskie porty morskie z Białorusią, a nie tylko Elbląg z Białorusią. Z tym, że na odcinku Gdynia - Malbork ta trasa pokrywa się z już modernizowaną linią Gdynia - Warszawa, dlatego o tym zachodnim odcinku się tak nie wspomina. Elblążanie - BĘDZIECIE MIELI szybką kolej do Gdańska, jeśli nie zauważyliście, prace inwestycyjne na linii Gdynia - Malbork trwają już dobre dwa lata, więc o co wam chodzi?
Połączeń do Gdańska to i owszem może być więcej ale z Olsztynem po co... nie dość że to dwa razy dalej to jakoś Elblążanie nie mają wielkiej potrzeby integracji z Olsztynem. Poprzez bezsensowny podział administracyjny wzmogła się tylko niechęć do Olsztyna!!!!
Elblążanie, nie jesteście pępkiem świata. A mieszkańcy Pasłęka, Małdyt, Morąga? Oni chcieliby zarówno lepszego dojazdu do Elbląga, jak i do Olsztyna. Co, odmówicie im tego?