Nowym Departamentem Kultury i Organizacji Imprez Urzędu Miasta w Elblągu kieruje Agata Prystupa. Jak zareagowała na propozycje objęcia tej funkcji i jakie wydarzenia kulturalne są zaplanowane na najbliższy czas? O tym opowiedziała w rozmowie z Kamilą Jabłonowską.
Pracuje Pani w Urzędzie Miasta w Elblągu od wielu lat. Jak Pani myśli czym kierował się Prezydent proponując Pani stanowisko dyrektorki nowego Departamentu?
Pracę w kulturze rozpoczęłam w 2012 r., a pracę w Urzędzie w 2008 r., więc rzeczywiście jestem wieloletnim pracownikiem samorządowym. Mam już tak duże doświadczenie zarówno we współpracy i nadzorze nad miejskimi instytucjami kultury, jak również w zakresie całego mecenatu kultury oraz organizacji imprez, że chyba stąd pojawiła się ta propozycja. Uważam, że fakt, że pan Prezydent docenia pracowników wewnętrznych z doświadczeniem jest na plus dla samej instytucji. Wiem „od kuchni” jak funkcjonuje ta praca i dzięki temu szybciej i sprawniej możemy przystąpić do realizacji zadań. Znam całe środowisko kulturalne, wszystkich przedstawicieli organizacji kulturalnych czy organizacji pozarządowych. Myślę, że to też był pewien czynnik, który zaważył na decyzję pana Prezydenta.
Kiedy Prezydent złożył Pani tę propozycję?
Pod koniec lipca.
Była Pani zaskoczeniem tą propozycją?
Byłam bardzo mile zaskoczona.
Potrzebowała Pani chwili do namysłu?
Propozycję otrzymałam w piątek i do wtorku się nad nią zastanawiałam. Potrzebowałam kilku dni, żeby podjąć ostateczną decyzję, bo jest to odpowiedzialna praca.
Jakie ma Pani plany na Departament Kultury i Organizacji Imprez?
Planów mam wiele, ale w związku z tym, że jesteśmy w połowie roku, to na chwilę obecną musimy realizować plany, które są już wpisane do kalendarza. Skupiam się na tym, żeby realizować bieżące zadania. Mamy już określony budżet na ten rok. O nowych planach będziemy mówić pod koniec września, początek października. Myślę, że więcej wydarzy się w przyszłym roku. Nie chciałabym zdradzać szczegółów, bo wszystko zależy od sytuacji finansowej miasta. Na pewno będziemy dążyć do tego, aby kultura odzyskała należne miejsce, które na pewien czas zostało zatracone. Zależy mi na współpracy z całym środowiskiem, bo wspólnie można zrobić dużo więcej.
Co należy do Pani obowiązków?
Nadzór nad instytucjami kultury i całą kulturą w mieście, a także organizacja imprez miejskich, czyli to, co znajdowało się w Departamencie Promocji i Turystyki.
Jakie imprezy są planowane w najbliższym czasie?
Skupiamy się na ofercie wakacyjnej, bo to jest czas, w którym mieszkańcy i przyjeżdżający do nas turyści bardzo chcą skorzystać z atrakcji. Dlatego oferta kulturalna w tym okresie powinna być najbogatsza. Przed nami wiele imprez, które będziemy na bieżąco zapowiadać. Już w przyszłym tygodniu m. in. Festiwal Enklawa i Elbląskie Święto Chleba, na które serdecznie zapraszamy. Bardzo bogatą ofertę mają nasze elbląskie instytucje kultury. Mamy na tyle różnorodną ofertę, że na pewno każdy znajdzie coś dla siebie.
Ile osób będzie pracować w Departamencie Kultury i Organizacji Imprez?
Struktura organizacyjna jeszcze jest układana.
Czyli nie wiadomo jeszcze ile osób ostatecznie będzie pracować w tym Departamencie?
Jeszcze nie.
Jak ocenia Pani obecny poziom kultury w Elblągu?
Na pewno jest wiele do zrobienia. Bardzo dużo zależy od współpracy. Jeżeli wszyscy zbiorą się razem, to na pewno będzie nas stać na więcej. Bardzo dużo jest niestety zależne od sytuacji finansowej miasta. Przy każdym przedsięwzięciu, nie tylko w obrębie kultury, ale i w każdej dziedzinie życia, wszystko zależy od środków finansowych.
Jakie obecnie Elbląg ma środki finansowe na kulturę?
Ciężko mi powiedzieć, bo jesteśmy w trakcie podziału budżetu. Budżety będą łączenie i nie jestem w tej chwili w stanie odpowiedzieć na to pytanie. Proszę jeszcze o chwilę czasu.
Dziękuję za rozmowę.
Z Agatą Prystupą rozmawiała
czyli wiem, że nic nie wiem i takie tam....standard
Baju baju baju
Dziwne nazwisko.
Zostawiając obecnego dyra biblio na stolłku :)
Piękna...
O dziwo każda rozmowa z pracownikami Ratusza jest taka sama , czyli nic z niej nie wynika . Podziwiam osoby delegowane na takie odpowiedzialne i ciekawe stanowiska ,że nie maja żadnej koncepcji , wizji , planu oprócz opowiadania ,że wszystko zależy od finansów ,a pieniędzy Miasto nie ma . Ale czekam na ponowny wywiad jesienią i podpowiadam reaktywację Festiwalu Jazzbląg , włączenie do miejskich imprez muzycznych uczniów Liceum Muzycznego i dokooptowanie do zespołu sprawdzonego organizatora imprez Wojciecha Minkiewicza / kiedyś Mjazzga /.
Jedna wielka tajemnica, te 5 lat będzie wielka tajemnica. Amfiteatr wybudujcie z zadaszeniem jak ma Ostróda, można zrobić wiele fajnych imprez a nie w krzakach lub pl katedralnym...
Pytam kiedy to miasto doczeka się duzego amfitetru dla 130 tys Elbląga. Małe miasteczka mają super obiekty ,place na imprezy sceny. A w Elblągu wiocha. Ten kameralny amfitetr to powinien nazywać się jak były na stolku co był. Lato kapielisko miejskie ruina. Kiedy powstanie komisja I ukarze się tych co zniszczyli obiekty w Elblągu.
Wolę odwrotne proporcje , najpierw praca i efekty, a potem wywiady
bardzo kulturalna , miła , sympatyczna i empatyczna osoba! taki cechy właśnie powinny mieć osoby zajmujące kierownicze stanowiska ! dzisiejsze czasy tego wymagają ! przed nominacją powinny odbywać się testy osobowości co zaoszczędziłoby wiele rozczarowań i ucieczką pracowników od takich szefów co się nasila ! stanowisko ich przerasta zwłaszcza mentalnie i stosunkiem do pracowników! rzucający robotę pracownik jest sygnałem, że coś nie trybi