Wczoraj oficjalnie przecięto wstęgę w nowo otwartym salonie Forda przy ul. Żuławskiej w Elblągu. O tym czego mogą spodziewać się klienci przekraczając jego próg, rozmawiamy z Beatą Tłuścik-Gams, dyrektorem zarządzającym elbląskiego salonu Forda.
Ford ponownie wraca do Elbląga. Czym chcecie zaskoczyć klientów?
Przede wszystkim nowy salon Forda, który działa już od poniedziałku jest najnowocześniejszą stacją dealerską, stacją motoryzacyjną w Elblągu. To pierwszy atut tego punktu. Oprócz kompleksowych usług, które oferujemy naszym klientom niewątpliwie będziemy mogli poszczycić się również jakością. Jakością usług serwisowych i jakością obsługi klienta. Na to stawiamy, to jest nasz cel na Elbląg. Mamy również nadzieję, że pozytywnie zaskoczymy naszych klientów właśnie najwyższą jakością i standardami, jakie możemy oferować. Salon jest nowoczesny, piękny, największy w Elblągu, toteż determinuje nas do tego, żeby klienci, elblążanie mówili o nim, że jest najlepszy.
Lokalizacja salonu przy ul. Żuławskiej 19 obok drogi krajowej nr 7 też została wybrana nieprzypadkowo.
Tak. Lokalizacja miała bardzo duże znaczenia, dlatego, że po pierwsze jest to trasa przelotowa, więc widzą nas również mieszkańcy pobliskich miejscowości. To było dla nas istotne, że klienci nie muszą błądzić po mieście. Daje nam to również szerokie możliwości związane z parkingami dla naszych klientów i komisem samochodowym, który niebawem tutaj utworzymy. Miejsce pozwala nam na to, abyśmy mogli naszych klientów przyjmować tak, jak na to zasługują.
Skąd pojawił się pomysł, aby ponownie otworzyć salon w Elblągu?
Firma Ford już zapoczątkowała działalność w Elblągu. Z różnych przyczyn tego Forda zabrakło. Natomiast po analizie rynku wiemy, że w Elblągu jeździ dużo Fordów, a elblążanie musieli po te samochody dojeżdżać kawałek drogi, w związku z czym uznaliśmy że jest to bardzo dobry rynek, aby umożliwić naszym klientom możliwość kupowania samochodu, a przede wszystkim serwisowania tych, które już są.
Jakie doświadczenie ma Wasza firma w prowadzeniu salonów?
Firma Gołębiewski posiada autoryzacje Forda od 1997 roku. Siedziba główna mieści się w Starogardzie Gdańskim. Mamy bardzo dobrą pozycję wśród dealerów Fordów. Jako dyrektor zarządzający jestem osobą, która blisko 17 lat pracuje w sieci Forda. Otwierałam już salony tej właśnie marki. Obecny z przyjemnością otwieram i musze powiedzieć, że mam doświadczenie, także nie boję się sytuacji, że z czymś sobie nie poradzimy.
Jakie samochody będą dostępne w salonie?
Wszystkie samochody Forda. Ostatnie tygodnie to premiera nowego Focusa i taki też będziemy prezentować. Obecnie go jeszcze „okrywamy tajemnicą”. Od czwartku będzie już dostępny w salonie wraz z samochodem do jazd testowych. Rok 2008 to rok kilku premier. Wchodzi w czerwcu tak zwany Ford Kuga, a później pojawi się zupełnie nowa Fiesta, z zupełnie nowym wizerunkiem. Będziemy mieli co pokazać mieszkańcom Elbląga – kilka nowych i świeżych samochodów.
Czy w związku z tym klienci mogą liczyć na jakieś dodatkowe atrakcje?
Tak. Chcemy pokazać się naszym klientom na rynku elbląskim, a także chcemy, aby klienci dowiedzieli się o nas. Chcemy uczestniczyć w większości imprez, które są organizowane w Elblągu i okolicach.
Czy komis dotyczył będzie jedynie samochodów Forda, czy też innych?
Będzie dotyczyć różnych marek. Niewątpliwie chcemy ustanowić kolejne ułatwienie dla użytkowników, którzy będą chcieli wymieniać samochody już użytkowane, na nowe samochody Forda. Najczęściej są to klienci Forda, ale zapraszamy również inne marki. Nie będzie progów takich, że dotyczy to tylko i wyłącznie marki Forda.
Jakie usługi będzie świadczył Wasz serwis?
Pełne usługi autoryzowanej stacji, czyli naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne. Blacharnia i lakiernia są w Starogardzie, a tutaj mamy lawetę transportową, która te samochody będzie przewoziła. Mamy pełen magazyn części zamiennych i akcesoriów. Wszystko to, co w autoryzowanej stacji można zrobić.
Co jeszcze wyróżnia salon na tle innych?
Sprzęt, który używamy do serwisowania samochodów jest najnowocześniejszy. Tutaj również będziemy prowadzić usługi finansowe, czyli kredyty samochodowe, ubezpieczenia komunikacyjne, leasingi. Każdy samochód, który wyjeżdża z serwisu jest bezpłatnie umyty.
Wspomniała Pani o świetnym serwisie. Czy klient oddając auto do naprawy ma pewność, że trafi w odpowiednie ręce?
Będzie miał pewność. Kadra jest już zatrudniona i specjalnie dobrana. Ford ma bardzo profesjonalne podejście do swoich klientów poprzez dobór odpowiednich pracowników. Oferując usługi każdy pracownik musi zdobyć tak zwaną certyfikację personalną. Zarówno osoba, która sprzedaje samochód, jak i doradca serwisowy, czy też przede wszystkim mechanik. Ci ostatni są systematycznie szkoleni we wszystkich i to nie tylko nowościach i technologiach, ale też ze wszystkimi standardami związanymi z naprawami. Tymi zarówno gwarancyjnymi jak i pogwarancyjnymi. Pracownik nie może przepracować dłużej niż sześć miesięcy w autoryzowanej stacji, jeżeli nie otrzyma tak zwanej certyfikacji. Certyfikacja to ogólny państwowy egzamin, który uprawnia taką osobę do tego, aby zostać pracownikiem w autoryzowanej stacji Forda. Nasi pracownicy właśnie takie certyfikaty zdobywają.
Czy Ford poza serwisowaniem samochodów planuje też zająć się jednośladami? W Elblągu wciąż brakuje dobrego serwisu, a ten kierunek motoryzacji rozwija się prężnie.
Na ten moment skupiamy się na samochodach i tak to zostawimy zapewne do końca tego roku, a w przyszłym na pewno czymś nowym zaskoczymy. Nie wszystko na raz. Chcemy być dobrzy w samochodach na ten moment, a później zobaczymy. Elbląg też musi sprzyjać naszemu rozwojowi. Bez udziału mieszkańców niewiele możemy zdziałać, natomiast będziemy się tak starać, aby wszystko się dobrze poukładało.
Rozmawiali: Rafał Kadłubowski i Mateusz Milanowski
Fot. Adam Wołosz
A co na to Rysiu W.? Słono w ustach? I potrzebne to było być takim g...-zjadem na każdym kroku? Konkurencja - to zdrowa tkanka wolnego rynku!
a co ma do tego były dealer?? wazne, że ford wraca!
Taki z niego pracodawca jak z koziej dupy trąba...przy zatrudnianiu baaardzo uważać. Pozdrawiam
Taka wyskoka jakość że nowi pracownicy odchodzą po miesiący pracy. Z obietnic przy podpisaniu umowy, nic nie zrealizowane. Trzeci kierownik serwisu już odszedł. Machlojki dobre ale w Starogardzie.
Kierownik serwisu był tylko jeden i to nie on podziękowal za pracę, tylko mu podziękowano. Zastanawiam się, jak można zabierać glos w sprawie, o której nie ma się pojęcia... I obrażać innych zmyślonymi historiami...
Wystarczy spojrzeć jaka firma taxi reklamuje to,to już wszystko wiadomo.Dziękuje nie mam więcej pytań