Istnieje wiele naprawdę dobrych agencji SEO. Z drugiej strony, są też naprawdę złe. I wszystko pomiędzy. Wybór odpowiedniej agencji może w najlepszym wypadku przynieść pozytywne wyniki w organicznych wynikach wyszukiwania (a ponieważ eksperci SEO są coraz bardziej wykwalifikowani w innych obszarach marketingu cyfrowego, więc ogólne działania w zakresie marketingu cyfrowego mogą przynieść pozytywne rezultaty) i może w najgorszym przypadku spowodować, że Twoja witryna otrzyma karę (w tym nawet filtr Google).
Potencjał negatywów wyboru złej agencji SEO może potencjalnie przewyższyć pozytywy. Tak więc wybór odpowiedniej firmy jest naprawdę ważny. Alternatywą jest pozycjonowanie na własny koszt i kupno linków. Dobrym wyborem będzie wtedy sklep SEO.
Po pierwsze, czy musisz korzystać z agencji SEO?
Chociaż optymalizacja naszej witryny (tj. Meta tagi, nawigacja w witrynie, struktury adresów URL itd.) jest nadal ważna, jednak nie jest już tak ważna, jak kiedyś. Teraz, aby dobrze radzić sobie w organicznych wynikach wyszukiwania, trzeba przyjąć i realizować strategię marketingu treści (tworzenie treści, które są odpowiednie dla Twoich odbiorców - przydatnych lub interesujących - zakładając że jesteś "ekspertem" w temacie). Musisz kreować oryginalne treści, komunikować je w angażujący sposób, wchodzić w interakcję z odbiorcami, oferować różnorodne produkty.
SEO to teraz znacznie więcej niż tylko podkręcanie witryny i sztuczki SEO. Ważna jest strategia słów kluczowych w celu przyciągania odpowiednich linków. Marketing treści jest kluczem do dobrego SEO (i to nie ekspert SEO powinien odgrywać w tym główną rolę – ty, ekspert w danym temacie, powinieneś odgrywać kluczową rolę, ale ekspert SEO może – i powinien - doradzać).
Pozycjonowanie obejmuje teraz także w dużym stopniu media społecznościowe, marketing mobilny, marketing e-mailowy, a więc w rzeczywistości więcej aspektów marketingu cyfrowego.
Jeśli teraz istnieje rzeczywista różnica między ekspertami SEO a ogólnie ekspertami od marketingu - eksperci SEO specjalizują się bardziej w korzyściach technologicznych płynących ze środowiska cyfrowego (ale niekoniecznie mają do tego prerogatywy), z ekspertami ds. mediów społecznościowych i PR skupionymi na komunikacji z odbiorcami, a eksperci kreatywni skupili się bardziej na tworzeniu interaktywnych i angażujących treści w ogóle.
Ale są to tylko uogólnienia (choć przydatne). Najlepsi marketerzy (niezależnie od tego, czy nazywają siebie ekspertami SEO, czy nie) to ci, którzy mają dobry przegląd marketingu.
Wybierając agencję SEO warto podjąć pewne kroki:
- Spotkaj się osobiście z przedstawicielem SEO
- Czy mógłbyś pracować z tą osobą?
- Zapytaj ich, co rozumieją przez termin SEO
- Zapytaj ich, co rozumieją przez pojęcie SEO White Hat oraz SEO Black Hat
- Czy interesują się Twoją firmą (Twoimi produktami/usługami, Twoją publicznością, ogólnie rynkiem, konkurencją itd.)?
- Jakich taktyk SEO używają?
- Spróbuj dowiedzieć się o ich klientach (jeśli możesz, zdobądź informacje zwrotne od klientów).
- Spójrz na ich studia przypadków, jeśli jakieś mają.
- Jaka jest ich ogólna wiedza na temat marketingu cyfrowego?
- Czy dostarczają regularne raporty z postępów?
Podsumowując - wybór pozycjonera jest kluczowy dla przyszłości twojego biznesu. Dlatego już dzisiaj powinieneś podjąć kroki, aby go pozyskać!
Artykuł w opracowaniu z Seochess.pl