Środa, 4.12.2024, Imieniny: Barbara, Bernard, Krystian
Nie masz konta? Zarejestruj się »
zdjęcia
filmy
baza firm
reklama
Elbląg » artykuły » artykuł z kategorii PRASÓWKA

Wskrzesił Frugo, teraz chce EB. Prezes FoodCare-piwo EB to marka do reaktywacji

23.11.2013, 12:49:24 Rozmiar tekstu: A A A
Wskrzesił Frugo, teraz chce EB. Prezes FoodCare-piwo EB to marka do reaktywacji
źródło: www.pablik.pl (fot. foodcare)
- Nie widzę na rynku żadnej ciekawej marki do reaktywacji. Jest jeden wyjątek. To piwo EB, onegdaj kultowe, a dziś niemal niedostępne, które zdecydowanie się marnuje - powiedział "Pulsowi Biznesowi" Wiesław Włodarski, prezes FoodCare.

Firma Włodarskiego zasłynęła skutecznym przywróceniem marki napojów Frugo. Od powrotu z niebytu udało się już sprzedać ponad 250 mln butelek. Do innych sukcesów firmy należy też wypromowanie marki Black. Możliwe więc, że firmie udałoby się również z powodzeniem reaktywować markę EB.

Tymczasem zdaniem Sebastiana Tołwińskiego, rzecznika Grupy Żywiec, możliwości rozwoju marki EB już się wyczerpały. - Pomimo wielokrotnych prób, naszych szczerych chęci i poczynionych znaczących inwestycji finansowych, których celem było przywrócenie świetności EB, marka ta nigdy nie odzyskała poprzedniej pozycji rynkowej w Polsce - mówi.

Na razie legendarne piwo produkowane w browarze w Elblągu trafia wyłącznie na eksport do Niemiec i USA. Mimo braku planów przywrócenia marki w Polsce Grupa Żywiec nie zamierza jednak nikomu jej sprzedawać.

Jogurt zamiast piwa


Firmie FoodCare pozostaje więc na razie ekspansja w innych sektorach. Od dłuższego czasu firma zapowiada wejście na rynek jogurtów i wody.

- Jogurty wprowadzimy w połowie przyszłego roku. Nie chcieliśmy wypuszczać na rynek niedopracowanego produktu. Cały czas szukamy też na rynku wody, która będzie uzupełniać nasze portfolio - deklaruje Włodarski.

Ten rok FoodCare ma zamknąć przychodami ze sprzedaży na poziomie 560 mln zł, a przyszły ma przynieść ich 10-procentowy wzrost (bez uwzględnienia kategorii, w których spółka zadebiutuje).
 

Oceń tekst:

Ocen: 8

%75.0 %25.0


Komentarze do artykułu (21)

Dodaj nowy komentarz

  1. 1
    +25
    ~ noname
    Sobota, 23.11

    zywiec nie sprzeda praw do marki bo za bardzo boi sie konkurencji

  2. 2
    +8
    ~ inc
    Sobota, 23.11

    jakich kuzwa "szczerych checi"?!!! polityka gz...jak korzen z elblaga jest malutki i nic nie może to nikt nie może///chyba ze nie chce skakać żeby posade trzymać

  3. 3
    +20
    ~ elblążanin/patriota
    Sobota, 23.11

    Żywiec zachowuje sięjak pies ogrodnika - samemu nie weźmie i innym też nie da - z tym, że tutaj jeszcze gnoje z Zywca specjalnie nie chcą wypromowac ZRUJNOWANE PRZEZ NICH SAMYCH EB, bo to dla ich flagowego sikacza Żywca jest zbyt duża konkurencja i nie po to najpierw EB zrujnowali aby teraz je spowrotem reaktywować - a te banialuki, że próbowali, to już trzeba być kompletnym lemingiem aby w takie brednie wierzyć.

  4. 4
    +7
    ~ Żywa
    Sobota, 23.11

    Piwo EB ma się świetnie, a koncern nie planuje zwiększać produkcji. Flagową marką jest Żywiec i to się nie zmieni.

  5. 5
    +25
    ~ Ostatni spawiedliwy
    Sobota, 23.11

    Jakich prób przywrócenia piwa EB? Odkąd je zdegradowali nie pamiętam, żeby choć raz próbowali je reaktywować/. Dlaczego Żywiec opowiada takie kłamstwa? A skoro oni twierdzą, że możliwości się wyczerpały to czemu go nie odsprzedadzą albo nie zlikwidują? Czyżby po 10 latach nadal sie bali konkurencji?

  6. 6
    +2
    ~ olka
    Sobota, 23.11

    piwko EB powinno wrocic to nasza marka i bardzo dobre piwko

  7. 7
    +3
    ~ piwosz
    Sobota, 23.11

    jakby cena byla normalna to i owszem piwo nasze bylo by dostepne wszedzie

  8. 8
    +18
    ~ JesusAlvaro
    Sobota, 23.11

    Panie Rzeczniku GŻ, to właśnie marce Żywiec wyczerpał się potencjał!!! Ładujecie miliony w coraz głupsze klipy a sprzedaż leci. Żywca trzeba skasować, ewentualnie zesłać na eksport a uruchomić EB. Ta marka ma potencjał, wszystkim kojarzy się z klimatem lat 90tych, okresem młodości beztroski dla dzisiejszych 30-40 latków, czyli najmocniejszej, najzamożniejszej i najchłonniejszej grupy konsumentów. A samo piwo jest przepyszne:) Skasowanie EB było decyzją polityczną panów z Żywca a sama słynna fuzja ZP Żywiec z Brewpole z perspektywy czasu wydaje się nosić znamiona WROGIEGO PRZEJĘCIA.

  9. 9
    +19
    ~ Na zawsze smakosz EB
    Sobota, 23.11

    "możliwości rozwoju marki EB już się wyczerpały" -??? Tylko dlaczego ci "dziwni" Niemcy i Amerykanie jeszcze piją EB, nie udało się wcisnąć im Żywca? Do "wielkich umysłów z Żywca" - po wykupieniu konkurencji i wycofaniu EB z polskiego rynku, w moim przypadku Żywiec nie stał się następcą EB (nie smakuje tak jak EB).

  10. 10
    +8
    ~ piwosz
    Sobota, 23.11

    nie dość, że Żywiec nie smakuje tak jak EB (bo to zwykłe szczyny), to i tak Elbląg nie pije i nie będzie tego pił, bo wie, że to Żywiec zniszczył EB (i ten powód w zupełności wystarczy aby tego chłamu Żywieckiego nie pić, a najlepiej przerzucić się na konkurencję)

Redakcja serwisu info.elblag.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie.
Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.


Regulamin komentowania artykułów w serwisie info.elblag.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie info.elblag.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentujący umieszczając treści sprzeczne z prawem musi liczyć się, że może ponieść odpowiedzialność karną lub cywilną.
  2. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  3. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  4. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  5. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  6. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  7. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy, komentarze (lub ich części) należy usunąć i dokona tego w możliwie jak najszybszym czasie.


Właścicielem serwisu info.elblag.pl jest Agencja Reklamowa GABO

Copyright © 2004-2024 Elbląski Dziennik Internetowy. Wszystkie prawa zastrzeżone.


0.96759796142578