Piątek, 29.03.2024, Imieniny: Wiktoryna, Cyryl, Eustachy
Nie masz konta? Zarejestruj się »
zdjęcia
filmy
baza firm
reklama
Elbląg » artykuły » artykuł z kategorii OPINIE NADESŁANE

Elbląski Port Morski przeżywa renesans – przeczytaj felieton Arkadiusza Zglińskiego, dyrektora placówki (opinia nadesłana)

29.12.2011, 13:18:29 Rozmiar tekstu: A A A
Elbląski Port Morski przeżywa renesans – przeczytaj felieton Arkadiusza Zglińskiego, dyrektora placówki
(http://www.umelblag.pl/umcms/)
REKLAMA

W 2010 roku, po kilkuletniej przerwie, Elbląski Port Morski reaktywował działalność i dziś przeżywa renesans.

Potencjał Portu jest dziś dobrze, choć wciąż niedostatecznie wykorzystywany. Na szczęście działania i strategia zarządu portu mają poparcie władz miasta, co dobrze wróży na przyszłość. Dzięki porozumieniu podpisanemu między rządami Polski i Rosji żegluga po Zalewie Wiślanym i Kaliningradzkim ożyła.

Głównym kierunkiem obrotu towarowego są miasta Obwodu Kaliningradzkiego: Bałtijsk, Kaliningrad, Swietłyj, gdzie transportowane są przede wszystkim towary masowe – w imporcie: węgiel, kruszywa, śruta soi, w eksporcie: materiały budowlane, konstrukcje stalowe, odlewy żeliwne. Obroty portu dynamicznie wzrastają, choć na drodze jeszcze lepszym wynikom stoi brak wpisania naszego portu w wykazie przejść granicznych, właściwych co do wprowadzania artykułów spożywczych na teren Unii Europejskiej.  Ten rynek jest wciąż niewykorzystanym potencjałem. Daje to nadzieję, że przeładunek w elbląskim porcie będzie jeszcze większy.

Powoli odżywa także ruch pasażerski, którego przykładem w 2011 roku były regularne cotygodniowe zawinięcia niemieckiej jednostki MS Johannes Brahms z grupami turystów niemieckich. Odbył się także pierwszy rejs zagraniczny polskiego armatora EFB Partner z zorganizowaną grupą turystyczną. Armatorzy już teraz potwierdzili terminy zawinięć jednostek na przyszły rok.

Ożywienie portu wiąże się nie tylko ze wzmożonym importem i eksportem towarów drogą wodną, lecz także z aktywizacją żeglugi i ruchu turystycznego. Oba kierunki rozwoju wymagają stosownych inwestycji i technicznych przygotowań. Konieczne jest też utrzymanie współpracy międzynarodowej i utworzenie wspólnego, spójnego programu polityki rozwoju całego zalewu, obejmującego mały ruch przygraniczny. Współpraca i wzajemne kontakty są intensywnie rozwijane, czego wynikiem jest podpisanie umów z Zarządem Portów Obwodu Kaliningradzkiego Rosmorport (grudzień 2010), a także Administracją Portu Morskiego Kaliningrad (grudzień 2011). Prowadzone są intensywne działania i rozmowy z potencjalnymi kontrahentami ze strony rosyjskiej w celu zwiększenia wolumenu towarów w transporcie wodnym w obu relacjach. W obecnym roku została również wyłoniona w drodze konkursu nowa firma, która będzie świadczyć usługi przeładunkowe w naszym porcie. Głównym udziałowcem tej firmy jest Port Targowy w Kaliningradzie. Zakładamy więc znaczny wzrost wymiany towarowej. Wstępne założenia wskazują wynik na rok 2012 w ilości 200-300 tysięcy ton. Oczywiście podejmujemy również działania marketingowe, czego wynikiem jest nowa szata graficzna strony internetowej, udział w targach branżowych, materiały promocyjne w magazynach i czasopismach o tematyce branżowych, a także przystąpienie do wspólnego projektu Amber Coast Logistic, gdzie partnerami są porty takie jak Hamburger Hafen Marketing, Port Klaipeda, Port Sasnitz i inne małe porty, a także instytucje zajmujące się transportem i logistyką. Zacieśnia się też współpraca i perspektywy rozwoju elbląskiego portu w bezpośrednim połączeniu z portami trójmiejskimi. Przykładem była zorganizowana w Elblągu konferencja „Elbląg-Gdańsk-Klainingrad”. Powoli odżywa również ruch pasażerski. Wszystkie podjęte działania wpłynęły znacząco na wynik w roku 2011, gdzie w elbląskim porcie przeładowano około 120 tysięcy ton towarów. 

 

Arkadiusz Zgliński

Dyrektor Portu

Oceń tekst:

Ocen: 18

%33.3 %66.7


Komentarze do artykułu (27)

Dodaj nowy komentarz

  1. 1
    +3
    ~ q
    Czwartek, 29.12

    Papier wszystko zniesie.

  2. 2
    0
    ~ było lepiej...
    Czwartek, 29.12

    Jak Halex woził tani węgiel rosyjski to bywało i 600.000 ton rocznego przeładunku, a było to przed 17 laty...

  3. 3
    0
    ~ jmaniek
    Czwartek, 29.12

    Halex to rozpieprzyła władza wtedy rządząca,zobaczymy co zrobią z portem w przyszłości

  4. 4
    +9
    ~ XXL
    Czwartek, 29.12

    Oni maja nas za idiotów? A tym wszystkim, którzy w komentarzach zaczną się doszukiwać malkontentów zalecane jest leczenie uryną!

  5. 5
    +2
    ~ Stu
    Czwartek, 29.12

    Dobry tekst, zwłaszcza pod względem PR ;) Jeśli port ma takich fachowców od promocji to można mieć nadzieję jego rozkwit. Trzymam kciuki za dalszy rozwój portu. Ps. Przekop mierzei też by pomógł w rozwoju portu. Czekamy na dalsze działania w tym kierunku!

  6. 6
    +6
    ~ niedlaiditów
    Czwartek, 29.12

    chodzi o ten parking dla tirów ktore teraz tam parkuja-ocho cho,ot renesans

  7. 7
    +5
    ~ terence
    Czwartek, 29.12

    bla bla bla i propaganda i życzeniowe myślenie... zero konkretów, ile kto kiedy... "Potencjał Portu jest dziś dobrze, choć wciąż niedostatecznie wykorzystywany. " bla bla bla jest dobrze wykorzystany? miejmy tylko nadzieje że życzeniowe myślenie się sprawdzi i "Zakładamy więc znaczny wzrost wymiany towarowej. " nastąpi!

  8. 8
    +16
    ~ bilans poproszę
    Czwartek, 29.12

    to, że przeladowano to bardzo dobrze, ale może dowiemy się ile kosztuje miasto utrzymanie portu, co wchodzi w skład tych kosztów i na koniec ile ten port zarobił, jeśli w ogóle cos zarobił, bo czytając artykulik widać, że kwestie finansowe są zgrabnie ominięte

  9. 9
    +21
    ~ Wowka
    Czwartek, 29.12

    Przez prawie cały rok grzecznie czekałem i byłem traktowany jak persona non grata może w końcu dowiem się dlaczego........ Jeżeli wszystkim tak bardzo zależy na porcie i reklamie, kontaktach itd to proszę wytłumaczcie mi dlaczego port w Elblągu nie wstąpił do Organizacji Portów Bałtyckich ??? Wszak głównym celem BPO jest poprawa konkurencyjności transportu morskiego w rejonie Morza Bałtyckiego poprzez wzrost wydajności portów, prowadzenie marketingu w tym rejonie jako strategicznym centrum logistycznym, wymiana informacji, wprowadzanie nowych technologii w sektorze portowym w celu integracji portów w łańcuch transportowy oraz koordynowanie współpracy pomiędzy portami członkowskimi.

  10. 10
    +8
    ~ ew
    Czwartek, 29.12

    kolejny felieton z Urzędu powinien być od dyrektora EPWiK z informacją o wzroście zużycia wody przez mieszkańców czyli o czystości Nas elblążan ale pyszna zabawa z tymi tekstami jest

Redakcja serwisu info.elblag.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie.
Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.


Regulamin komentowania artykułów w serwisie info.elblag.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie info.elblag.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentujący umieszczając treści sprzeczne z prawem musi liczyć się, że może ponieść odpowiedzialność karną lub cywilną.
  2. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  3. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  4. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  5. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  6. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  7. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy, komentarze (lub ich części) należy usunąć i dokona tego w możliwie jak najszybszym czasie.


Właścicielem serwisu info.elblag.pl jest Agencja Reklamowa GABO

Copyright © 2004-2024 Elbląski Dziennik Internetowy. Wszystkie prawa zastrzeżone.


1.4056880474091