Miasto wyda extra pieniądze na promocję Elbląga. Od przyszłego roku prowadzeniem informacji turystycznej zajmie się organizacja pozarządowa. Na ten cel, w ciągu trzech lat, ratusza zamierza przeznaczyć blisko pół miliona. Jak udało się nam dowiedzieć, zmiana nie wiąże się ze zwolnieniem urzędniczek obecnie zatrudnionych w IT.
To nowe rozwiązanie. Do tej pory IT leżała w gestii urzędu. Prezydent postanowił jednak skorzystać z przykładu innych miast i powierzyć obsługę punktów informacji turystycznej podmiotowi zewnętrznemu. Dzięki temu punkty będą mogły funkcjonować w innych godzinach, niż te, w których urzęduje urząd. Dodatkowo ten, kto poprowadzi punkty, będzie mógł rozwinąć w tym miejscu większą działalność gospodarczą, której miasto prowadzić nie mogło, między innymi chodzi o wynajem przewodników i sprzedaż większej liczby gadżetów. Warto jednak dodać, że każda z takich „pamiątek z Elbląga” będzie musiała być zatwierdzona przez urząd
– wyjaśnia Łukasz Mierzejewsk z Biura Prezydenta Elbląga.
Prezydent właśnie ogłosił konkurs ofert na prowadzenia zadania publicznego w zakresie turystyki i krajoznawstwa w latach 2017 – 2019. Chodzi o obsługę dwóch punktów informacji turystycznej, jednego znajdującego się w Ratuszu Staromiejskim (punkt całoroczny) i drugiego w Bramie Targowej (punkt sezonowy). Do zadań organizacji, która podejmie się tego zadania, nie będzie należała tylko obsługa, w dwóch językach, turystów i mieszkańców, ale też między innymi opracowywanie i wydruk materiałów promocyjno-informacyjnych, przeprowadzanie ankiet z turystami oraz ścisła współpraca z departamentem promocji i kultury.
Oferty przyjmowane są do 5 stycznia 2017 r. Ich otwarcie zaplanowano na 9 stycznia. Udział w konkursie mogą wziąć podmioty, których w statucie mają działalność w sferze turystyki i krajoznawstwa oraz organizacje pozarządowe, takie jak na przykład PTTK Oddział Ziemi Elbląskiej.
Miasto planuje na ten cel wydać blisko pół miliona. Dotacja na rok 2017 wyniesie 142 tys. zł, a na 2018 i 2019 po 150 tys. zł.
Miasto, które do tej pory prowadziło punkt informacji turystycznej, zatrudnia tam dwie osoby.
Pracownice te, po przekazaniu punktów, dołączą do departamentu promocji, który zajmuje się również turystyką i tam będą wykorzystywały swoje doświadczenie
– dodaje Łukasz Mierzejewski.
nie dla olsztyna i ich promocji Elbląga bo oni promują tylko olsztyn i mazury czyli wiochy i dziury.
mogą to wziąć tylko ci którzy to w g...., zmienią i mają to zapisane w statucie.
No proszę jaki oszczędny nasz prezydent. Może zwolnic dyr departamentu promocji i zlecić wszystko firmom zewnętrznym.
Przepraszam bardzo, to już turbo ślimak Nowaczyka nie będzie promował Elbląga ? No szkoda, a taki ładny był, amerykanski...
Obsługa w dwóch językach... Hehe, powodzenia w szukaniu za taką kasiorkę:)) A może pan Mierzejewski się skusi? W CV podał przecież biegłą znajomość dwóch języków! Nie on jeden tylko!!!
Czyli jest to przyznanie, że Urząd nie ma Programu Rozwoju Turystyki, czyż nie tak p. Wróblewski? Nawet w nazwie departamentu nie ma wyrazu turystyka. A dlaczego z departamentu edukacji i sportu zrezygnowano z turystyki, właśnie tam jest jej naturalne miejsce.
Ani sportu, ani edukacji nie ogarniają w tym departamencie, to jakby turystykę ogarnęli.
Jeśli potencjalny chętny zaakceptuje wszystkie warunki oferty przedstawione w formularzu konkursowym, to będzie skończonym idiotą. Perełką w tym dokumencie jest zapis, że Miasto może zmniejszyć rozmiar dotacji, jeśli zadecyduje tak Rada Miasta. Ciekawostek jest z resztą więcej - polecam dokładną lekturę :)
To czym będą zajmować się urzędnicy, których jest coraz więcej?