Czwartek, 23.01.2025, Imieniny: Maria, Ildefons, Rajmund
Nie masz konta? Zarejestruj się »
zdjęcia
filmy
baza firm
reklama
Elbląg » artykuły » artykuł z kategorii AKTUALNOŚCI

Dynamizm i energia nową wizją miasta. Poznaj Strategię Promocji Elbląga na lata 2012-2015

15.05.2012, 13:33:59 Rozmiar tekstu: A A A
Dynamizm i energia nową wizją miasta. Poznaj Strategię Promocji Elbląga na lata 2012-2015
fot. archiwum redakcji

Elbląg przyspiesza, to miasto pełne energii do zmian na lepsze. To wizja miasta, jaka przyświeca Strategii Promocji Elbląga na lata 2012-2015. Strategię przygotowało konsorcjum firm 2BA i Instytut Badawczy IPC a prace nad nią trwały pół roku. Gotowy dokument otrzymali juz radni, a mieszkańcy mogą się z nim zapoznać na stronie internetowej Urzędu Miasta. Teraz czeka on tylko na to, aby mógł wejść w życie.

Prace nad Strategią składały się z dwóch etapów: analityczno-badawczego i strategicznego. Elementy procesu prac nad II etapem Strategii prezentujemy Państwu w niniejszym materiale. Część strategiczna opracowania składa się z trzech elementów: bazowych założeń strategicznych (w tym: zdefiniowania wizji, misji, celów strategicznych oraz docelowych odbiorców Strategii), programu marki oraz programu promocji Elbląga na lata 2012 – 2015. Program promocji odnosi się do programu marki, opiera się na bazowych założeniach strategicznych. Oba programy stworzą w rezultacie strategię marki Elbląga. Poprzez długookresowe zarządzanie wdrażaniem osiągnięta zostanie wizja strategiczna, według której Elbląg to miasto pełne energii do zmian na lepsze. Rozwija się dynamicznie i podąża za trendami.

Punkt wyjścia dla Strategii

Punktem wyjścia do prac nad Strategią jest sprecyzowanie, z jakim produktem mamy do czynienia. W tym przypadku przedmiotem i podstawowym produktem, do którego odnosi się Strategia, jest miasto Elbląg. Ponieważ miasto nie jest jedynie bezosobowym tworem, ale pulsującym życiem organizmem, podmiotem Strategii jest lokalna społeczność, w tym mieszkańcy Elbląga, firmy prowadzące tu swoje biznesy, liderzy opinii, instytucje kultury, sztuki, aktywne organizacje pozarządowe. To właśnie czynnik ludzki buduje swoistego ducha miasta. Tożsamość stanowi zaś źródło i rdzeń marki miasta.

Aby promocja miasta była efektywna i przynosiła zamierzone rezultaty, powinna być strategicznie zaplanowana i musi komunikować rzeczywiste wartości i cechy, zgodne z jego tożsamością. Tak rozumiana promocja pomoże Elblągowi budować markę. Kluczowym zadaniem Strategii promocji Elbląga na lata 2012 – 2015 jest zbudowanie koncepcji marki Elbląga. Proces ten polegać będzie na odkryciu, uporządkowaniu i strategicznym zarządzaniu unikalną tożsamością miasta. Na tożsamość Elbląga, w toku badań, składać się będą następujące elementy: historia miasta, jego kultura, architektura, gospodarka, duch miasta i mieszkańcy. U podstaw programu marki Elbląga leżą więc jego źródła – kluczowe elementy tożsamości miasta. Dla programu marki Elbląga kluczowe znaczenie ma również położenie pomiędzy Trójmiastem a Olsztynem, województwem pomorskim, warmińsko – mazurskim a Obwodem Kaliningradzkim, Żuławami a Warmią, Kanałem Elbląskim a Zalewem Wiślanym i Mierzeją Wiślaną. To położenie dało Elblągowi niezwykłą energię i napędzało rozwój miasta. Ta energia i korzyści wynikające z uwarunkowań położenia stwarzają obecnie szansę przyspieszenia rozwoju gospodarczego, ekonomicznego i społecznego Elbląga.

Główne założenia Strategii - wizja i misja

Wizja Strategii zawiera przyszłą pozycję i obraz miasta, do którego aspiruje ono w dłuższej perspektywie czasowej - do 2020 roku, a brzmi ona następująco: "Elbląg to miasto pełne energii do zmian na lepsze. Rozwija się dynamicznie i podąża za trendami". Zgodnie z tym założeniem Elbląg ma wykorzystywać nowoczesne technologie, know-how, sprytne pomysły, umiejętności i talenty specjalistów na rzecz skoncentrowanego rozwoju (gospodarczego, społecznego, kulturalnego, emocjonalnego). Bazując na najlepszej wiedzy i doświadczeniu, miasto ma współpracować z lokalnym biznesem i inicjować i kreować nowe obszary przedsiębiorczości. Dzięki temu Elbląg ma rozwijać się dynamicznie i podążać za trendami w celu optymalnego wykorzystania posiadanego potencjału. Firmy działające w Elblągu cechować ma wysoka specjalizacja i profesjonalizacja. Profesjonaliści pomogą w budowani silnego potencjału kadrowego, który będzie wspierać realizację wizji, będą wspierać jej spełnianie poprzez uczynienie z Elbląga dobrego miejsca do pracy i zamieszkania.

Dzięki temu Elbląg ma stać się atrakcyjny dla inwestorów i przyciągnąć nowych mieszkańców. W konsekwencji spowoduje to wzrost gospodarczy miasta i zapewni mu silną pozycję w tej części Polski. W Strategii.. określono również wyeksponowanie położenie Elbląga na tzw. styku. Należy to rozumieć, jako styk dwóch województw, różnych krain geograficznych i styk z Obwodem Kaliningradzkim/Rosją. Chodzi o zakomunikowanie, że stąd wszędzie jest relatywnie blisko, po drodze. Istotnym aspektem misji jest eksponowanie nadgranicznego położenia. Elbląg to leżące najbliżej Obwodu Kaliningradzkiego polskie miasto o takim potencjale. Jest to również jedno z dużych miast Unii Europejskiej najbliżej położonych Federacji Rosyjskiej.

Cele strategiczne

Celem opracowania Strategii promocji Elbląga jest przygotowanie programu budowy marki miasta oraz programu promocji - nasycania marką. W trakcie prac nad Strategią przygotowane zostaną następujące elementy: określenie wizji marki Elbląga, oparcie się o najbardziej charakterystyczne elementy tożsamości miasta, zaproponowanie unikalnej cechy i zbudowaniu na niej pozycjonowania Elbląga oraz przygotowanie programu promocji na lata 2012 – 2015 i systemu zarządzania marką miasta do 2020 r. Na poziomie strategii programu marki Elbląga został wyznaczony cel główny oraz cele strategiczne. Cel strategiczny główny dla Strategii to: podźwignięcie miasta i zajęcie przez Elbląg mocnej pozycji ośrodka gospodarczo – kulturalnego pomiędzy Trójmiastem, Warmią i Mazurami oraz Obwodem Kaliningradzkim. Cel główny będzie oczywiście realizowany poprzez cele szczegółowe, m.in. Zbudowanie wizerunku Elbląga, jako miasta atrakcyjnego do mieszkania i prowadzenia biznesu, wzmocnienie identyfikacji mieszkańców z Elblągiem, pobudzenie ich energii i kreatywności oraz wykorzystanie do rozwoju, Zapewnienie Elblągowi pozycji turystycznego regionalnego centrum pobytowego na pograniczu Warmii i Żuław.

Odbiorcy docelowi Strategii

Złożoność produktu, jakim jest Elbląg, wymaga bardzo szerokiej i jednocześnie bardzo precyzyjnej segmentacji adresatów przekazów zawartych w Strategii. Pierwszy podział dotyczy klasyfikacji na adresatów zewnętrznych (turyści odwiedzający Elbląg i inwestorzy spoza miasta) i wewnętrznych (mieszkańcy). Drugi podział dotyczy klasyfikacji na trzy grupy: mieszkańców, przedsiębiorców/inwestorów, odwiedzających z Polski i zagranicy. Adresatami działań promocyjnych przewidzianych w Strategii promocji Elbląga mają być więc przede wszystkim: małe i średnie przedsiębiorstwa działające w Elblągu, inwestorzy z Polski i z zagranicy, młodzi mieszkańcy Elbląga, mieszkańcy Elbląga w średnim wieku i starsi, otoczenie biznesu i kultury, mieszkańcy Polski-turyści odwiedzający Elbląg.

Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem Strategii Promocji Elbląga na lata 2012-2015 dostępnym na stronie. Także od akceptacji mieszkańców zależy czy Miastu uda się zbudować nowoczesną i dynamiczną markę Elbląga, zgodnie z założeniami wyżej wspomnianego dokumentu.
 

AS

Oceń tekst:

Ocen: 3

%0.0 %100.0


Komentarze do artykułu (15)

Dodaj nowy komentarz

  1. 1
    +15
    ~ Epecmen
    Wtorek, 15.05

    Poczytałem niestety nic odkrywczego nie znalazłem. Kolejna teczka na półkę.

  2. 2
    +9
    ~ tolo
    Wtorek, 15.05

    to tak jak sięgam pamięcią, dużo i o niczym jak przemówienia towarzyszy partyjnych z PRL-u.

  3. 3
    +10
    ~ miasta żal
    Wtorek, 15.05

    trzeba być kompletnym ignorantem żeby najpierw robić strategię promocji a później strategię miasta;ta pierwsza jest tyko narzędziem do wykonania strategii miasta;nieuki -politruki o takich jak wy Piłsudski mawiał: "wam kury szczać prowadzać a nie politykę robić"

  4. 4
    +2
    ~ beta
    Wtorek, 15.05

    Poprzednik też miał dokument pt. Strategia i widać co z tego pozostało - długi i chaos. Z obecnym będzie jeszcze gorzej, bo żyjemy w dobie pełzającego kryzysu, więc dramatycznie brakuje pieniędzy. Tworzenie tej "makulatury" ma pokazać, że władza jednak coś robi, ma plany i zamierzenia, nie jest bierna ale twórcza. To jest zwyczajne pozorowanie działań, czy jednak ktokolwiek da się jeszcze na to nabrać?

  5. 5
    +11
    ~ misio brat uszatka
    Wtorek, 15.05

    przeczytałem i co....i nic....dalej jesteśmy w czarnej du....e

  6. 6
    +10
    ~ us
    Wtorek, 15.05

    Jak zwykle : ilość (treści) nie przekłada się w jakość ... Ostatnie zdanie artykułu : Strategia Promocji Elbląga na lata 2015-2015! Elbląg przyspiesza ! Wszystko w jeden rok ! Słuszną linię wyznacza nasza władza !

  7. 7
    +12
    ~ leniwce z PO
    Wtorek, 15.05

    Znów przyspiesza -chyba ku upadkowi !!!! dajcie wy sobie spokój z ta propaganda ,kiełbasą wyborcza w dodatku nie świeża ......wy chyba zyjecie w innym elblągu co my !!!!

  8. 8
    +4
    ~ Nowa Prawica
    Wtorek, 15.05

    jak dla mnie to jest napisane przez Departament Kompromitacji Spolecznej, a nie przez "AS"

  9. 9
    +3
    ~ wit
    Wtorek, 15.05

    Dynamizm i Energia a dwa artykuły niżej pisze że Elbląg to miasto samobójców to o co tu chodzi?

  10. 10
    +2
    ~ tekaz17@poczta.onet.pl
    Wtorek, 15.05

    http://www.nowaczykwatch.pl/ - to też należy do strategi rozwoju miasta kolesi.

Redakcja serwisu info.elblag.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie.
Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.


Regulamin komentowania artykułów w serwisie info.elblag.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie info.elblag.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentujący umieszczając treści sprzeczne z prawem musi liczyć się, że może ponieść odpowiedzialność karną lub cywilną.
  2. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  3. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  4. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  5. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  6. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  7. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy, komentarze (lub ich części) należy usunąć i dokona tego w możliwie jak najszybszym czasie.


Właścicielem serwisu info.elblag.pl jest Agencja Reklamowa GABO

Copyright © 2004-2025 Elbląski Dziennik Internetowy. Wszystkie prawa zastrzeżone.


0.89835906028748