Zakład Ubezpieczeń Społecznych uruchomił nową wersję Elektronicznego Urzędu Podawczego. Dzięki nowym rozwiązaniom serwis będzie łatwiejszy w obsłudze i umożliwi załatwianie większej niż dotychczas liczby spraw.
Nowa wersja Elektronicznego Urzędu Podawczego wyposażona jest w szereg nowych funkcjonalności.
- Klienci Zakładu będą mieli do dyspozycji docelowo większą liczbę elektronicznych formularzy, co umożliwi załatwianie większej liczby spraw realizowanych wyłącznie w formie elektronicznej (red. nowe formularze udostępniane będą stopniowo począwszy od najbliższych tygodni). - informuje Agnieszka Cybulska rzecznik prasowy ZUS Oddział w Elblągu. - Wraz z nowymi funkcjonalnościami prostsza staje się także obsługa EUP. Serwis ma nowy, bardziej intuicyjny system nawigacji oraz bardziej przyjazny graficznie layout. Nowa infrastruktura techniczna pozwoli również na obsługę znacznie większej liczby klientów w skali miesiąca. - dodaje Agnieszka Cybulska.
Nowy Elektroniczny Urząd Podawczy ZUS, podobnie jak i poprzednia jego wersja, jest udostępniany klientom ZUS na zasadzie outsourcingu przez firmę zewnętrzną. Do końca czerwca jego dostawcą była firma UNIZETO Technologies SA z siedzibą w Szczecinie. Nowym dostawcą usługi – wybranym w przetargu – zostało Centrum Informatyki ZETO Białystok.
Do Oddziału w Elblągu w I półroczu 2010 r. za pomocą Elektronicznego Urzędu Podawczego wpłynęło 576 dokumentów. Należy tu wskazać, iż z miesiąca na miesiąc liczba spraw realizowanych za pomocą EUP systematycznie wzrasta.