Oddziały GDDKiA ogłaszają już przetargi na wykonanie pomiarów w ramach Generalnego Pomiaru Ruchu w 2010 na drogach krajowych. Pomiar dokonywany jest co 5 lat, a z jego wyników korzysta nie tylko administracja drogowa, ale również Policja, jednostki samorządowe czy biura planowania przestrzennego. Generalny pomiar ruchu jest pomocny w planowaniu przedsięwzięć drogowych oraz w prognozowaniu wzrostu natężenia ruchu.
Generalny Pomiar Ruchu w 2010 (GPR 2010) zostanie wykonany na istniejącej sieci dróg krajowych, z wyjątkiem tych odcinków, które znajdują się w miastach na prawach powiatu i nie są administrowane przez GDDKiA. Pomiarów dokonuje się w punktach pomiarowych, które zlokalizowane są na odcinkach dróg, nie dłuższych niż 30 km. Granice odcinków pomiarowych powinny być zlokalizowane na skrzyżowaniach i węzłach, gdzie możliwe są zmiany w natężeniu ruchu. Dane gromadzone będą również w oparciu o takie kryteria jak na przykład kategoria drogi, kategoria pojazdu, pora roku czy dnia. Wyliczane będą następujące średnie:
- średnia dobowego ruchu w 2010 roku
- średnia dobowego ruchu letniego w 2010 roku
- średnia dobowego ruchu zimowego w 2010 roku
- średnia ruchu dziennego (od godz. 6.00 do 18.00)
- średnia ruchu wieczornego (od godz. 18.00 do 22.00)
- średnia ruchu nocnego (od godz. 22.00 do godz. 6.00)
- wskaźnika wzrostu ruchu w porównaniu do roku 2005
- wskaźnika ruchu niedzielnego
- wskaźnika ruchu wakacyjnego
Pod uwagę będzie również brany rodzaj pojazdów poruszających się na drogach, czyli pojazdy silnikowe oraz rowery.
Z wyników pomiarów korzysta przede wszystkim administracja drogowa, która wykorzystuje je w zarządzaniu, utrzymani i planowaniu rozwoju sieci drogowej oraz w analizach dotyczących ochrony środowiska. Inną grupę użytkowników generalnego pomiaru ruchu drogowego na sieci dróg krajowych stanowią instytucje i jednostki, dla których dane o ruchu drogowym stanowią cenne uzupełnienie w ich bieżącej działalności: policja, jednostki samorządowe, biura planowania przestrzennego itp.
Podstawowym celem GPR 2010 jest uzyskanie, na podstawie przeprowadzonych bezpośrednich pomiarów i charakterystyk ruchu dla wszystkich odcinków sieci dróg krajowych.
Wyniki GPR 2010 mają zapewnić możliwość wykonania takich pomiarów jak: modelowanie i prognozowanie ruchu, obliczanie przepustowości dróg, skrzyżowań i węzłów, obliczeń konstrukcji nawierzchni drogowych, analiz w zakresie ochrony środowiska, w tym obliczeń hałasu i zanieczyszczeń powietrza, analiz ekonomicznych.
Na terenie województwa warmińsko- mazurskiego pomiar będzie prowadzony na następujących odcinkach:
węzeł Barczewo- Biskupiec
Olsztynek – Pawłowo
gr. państwa – Bartoszyce
Giżycko – Mrągowo , droga wojewódzka 591
Giżycko – Kąp
Pomiar ruchu drogowego dróg wojewódzkich administrowanych przez Rejon Dróg Wojewódzkich w Elblągu (503, 504, 505 - odc. Frombork - Młynary, 506, 507 - odc. Braniewo - DK22, 509;): został podzielony na następujące części:
- 505 (odc. Młynary - Pasłęk), 513 (odc. DK7 - Drwęczno), 526, 527 (odc. Dzierzgoń - granica m. Morąg);
- 507 (odc. DK22 - Dobre Miasto), 513 (odc. Drwęczno - Lidzbark W.), 528 (odc. Orneta - Miłakowo);
- 519 (odc. Młynary - Morąg), 527 (odc. miasto Morąg - Olsztyn), 528 (odc. Miłakowo - Morąg), 530, 531.
Wynikiem końcowym GPR 2010 będzie baza zgodna z wymaganiami Banku Danych Drogowych oraz opracowania statystyczne, mapy i zbiory informatyczne umożliwiające użytkownikom dostęp do wyników w zależności od potrzeb i wymaganego stopnia szczegółowości. Efektem GPR 2010 będzie również publikacja „Ruch Drogowy 2010".
Kalendarz pomiaru ruchu:
Data pomiaru
|
Dzień tygodnia
|
Okres
|
Godziny wykonywania pomiaru
|
21 lub 28 stycznia
|
czwartek
|
dzienny
|
6.00 – 22.00
|
16 lub 23 marca
|
wtorek
|
dzienny
|
6.00 – 22.00
|
12 lub 19 maja
|
środa
|
dzienny
|
6.00 – 22.00 i 8.00 – 16.00
|
8 lub15 maja
|
czwartek
|
dzienny
|
6.00 – 22.00
|
11 lub 18 lipca
|
niedziela
|
dzienny
|
6.00 – 22.00
|
17 lub 24 sierpnia
|
wtorek
|
dzienny
|
6.00 – 22.00
|
22 lub 29 sierpnia
|
niedziela
|
dzienny
|
6.00 – 22.00
|
22 lub 29 września
|
środa
|
dzienny
|
6.00 – 22.00 i 8.00 – 16.00
|
5 lub 12 grudnia
|
niedziela
|
dzienny
|
6.00 – 22.00
|
12/13 mają lub 19/20 maja
|
środa/czwartek
|
dzienny
|
22.00 – 6.00
|
22/23 września lub 29/30 września
|
środa/czwartek
|
dzienny
|
22.00 – 6.00
|
Niech lepiej zmierzą ruch na DK 22 Elbląg - Malbork bo ruch tam nie mniejszy jak an "siódemce" a wszyscy pala głupa że nikt tego nie widzi!!! Ile jeszcze ludzi musi tam zginąć na tej ciasnej krętej drodze zanim ją "wyprostują" i poszerzą!? Czemu nasze władze miejskie nie lobbują nad utworzeniem S22 z Elbląga do A1?!
Kolejny malkontenci . Bo "nasze" władze mają w d...e potrzeby mieszkańców. Ich interesują diety i nic więcej.
ja proponuje na tych odcinkach jezdzil w ta i w ta, niech sie wszyscy mieszkancy zjada swoimi samochodami. Niech z badan wyjdzie ze jest tam potrzebna droga ekspresowa.
racja taka droga bardzo by sie przydala dla Elbląga, miasto byłoby lepiej postrzegane przez inwestorów jakby miało takie połączenie z A1. Urzednicy pomyślcie o tym!!!
Drodzy malkonteci. Zanim sobie trochę pomarudzicie zajrzyjcie gdzie trzeba i zobaczcie, że w planach jest wybudowanie do 2015 roku drogi ekspresowej s22 z Elbląga do Gorzowa Wielkopolskiego i dalej do granicy. Droga przebiegać będzie podobnie jak 22 :)
Połączenie z A1 będzie, ale przez s7 :p
Do ja wiem. Kochanieńki - W obietnicach to po realizacji planu 6 letniego ( wiesz co to był za plan) mieliśmy przegonić Amerykę , a co mamy. Jeśli ta droga miała być zrealizowana do 2015 to już powinno się ją budować. Pilną koniecznością jest zbudowanie chociażby kawałka w celu połączenia berlinki z siecią autostrad.
Kochanieńki seniorku, tą drogę się już buduje, tylko że od strony Gorzowa Wielkopolskiego :) A dla Ciebie widzę że wszystko kojarzy się jeszcze z tamtą epoką, nawyki pozostały ;)
jesli by byla budowana z mysla o przedluzeniu jej do Elblaga to bylo by o tym glosno. daj jakis link kolego do informacji z ta droga o ktorej mowisz, z checia poczytam. pozdrawiam
~ W Chinach też budują drogę - tylko co mają z tego mieszkańcy Elbląga i okolic. Nam tu i teraz jest potrzebne połączenie z siecią autostrad poprzez natychmiastową budowę odcinka tej ekspresówki - od Elbląga do czynnej już części autostrady , która przebiega w okolicach Tczewa. Masz rację forma i styl działania urzędasów kojarzy mi się z tamtą epoką - pod nowym szyldem pozostały stare metody i nawyki.