Poprawa jakości i komfortu obsługi interesanta oraz usprawnienie pracy urzędu - to główne powody, które zdecydowały o powstaniu w Urzędzie Miejskim w Elblągu nowego Wydziału Obsługi Interesantów.
Wydział powstał wskutek przekształcenia dotychczas istniejącego Wydziału Rozwoju Przedsiębiorczości. Do zadań Wydziału Obsługi Interesantów należy: prowadzenie ewidencji działalności gospodarczej, prowadzenie kancelarii ogólnej w zakresie korespondencji przychodzącej i wychodzącej oraz jej rejestracja w systemie Elektronicznego Obiegu Dokumentów, obsługa elektronicznej skrzynki podawczej, przyjmowanie podań i wniosków oraz udzielanie informacji o sposobie załatwiania spraw w Urzędzie. W skład WOI wchodzą: Kancelaria Ogólna, Biuro Obsługi Interesantów z 8 stanowiskami z czego 4 zajmować się będą ewidencją działalności gospodarczej oraz Punkt Informacyjny. Wszystkie pisma i podania przyjmowane są na parterze budynku głównego w pokoju 100.
- Wprowadzone zmiany mają zapewnić petentowi możliwość otrzymania wszelkich dokumentów oraz informacji co do sposobu i trybu załatwiania spraw w jednym miejscu oraz uporządkować obieg korespondencji poprzez wyłączenie z przyjmowania poczty przez poszczególne wydziały merytoryczne – wyjaśnia Joanna Urbaniak, rzecznik prasowy prezydenta miasta Elbląga. - W celu jak najlepszej obsługi interesantów na parterze budynku oprócz Wydziału Obsługi Interesantów usytuowana została część Wydziału Strategii i Funduszy Unijnych zajmująca się obsługą inwestorów. W najbliższych dniach na parter przeniesiona zostanie również kasa.
Jednocześnie Urząd Miejski informuje, że zgodnie z zarządzeniem prezydenta prowadzenie spraw w zakresie nadzoru właścicielskiego nad miejskimi spółkami prawa handlowego powierzone zostało Wydziałowi Mienia Komunalnego i Spraw Mieszkaniowych, prowadzenie spraw transportu ponadlokalnego i wydawanie licencji na działalność gospodarczą licencjonowaną – Wydziałowi Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska.
Patrząc na strony \\\"Znani elblążanie\\\" zastanawiam się, gdzie tkwi przyczyna, że 130 - tysięczne miasto, w swojej ponad dwupokoleniowej historii wydało tylko 4 osoby, które zostały obdarzone tym zaszczytnym tytułem. Nie wiem, czy kryteria urzędowe, a może społeczne są tak ostre, że tak mało osób jest godnych nosić ten tytuł ? Trudno mi uwierzyć, że brak jest elblążan, którzy tu się urodzili, tu chodzili do szkoły, tu pracują i mieszkają lub stąd wyjechali w świat (w związku z awansem), którzy zasługiwaliby na ten tytuł. Czyż nikt z elblążan nie zrobił doktoratu, czy habilitacji, czy nie uzyskał tytułu profesora, czy nie jest artystą malarzem, sławnym muzykiem, wynalazcą, ministrem, pisarzem, konstruktorem itd. Dobrze wiem, że tak nie jest. Dlatego dostrzegajmy zdolnych elblążan i szanujmy ich, bądżmy z nich dumni. A oni na pewno odpłacą nam dobrą opinią o naszym Mieście.