Władimir Putin, Premier Federacji Rosyjskiej podpisał stanowisko dotyczące otwarcia rosyjskiej części Zalewu Wiślanego dla statków wpływających pod banderą państw trzecich wpływających lub wypływających do i z portów Rzeczypospolitej Polskiej. W gronie tym nie znalazły się na razie statki pływające pod polską banderą. Żegluga statków pod polską banderą po rosyjskiej części Zalewu Wiślanego będzie możliwa po podpisaniu stosownej umowy polsko-rosyjskiej.
Zgoda władz Federacji Rosyjskiej oznacza, że po spełnieniu listy warunków, po rosyjskiej części Zalewu Wiślanego będą mogły żeglować statki pod banderą państw trzecich. Stanowisko nabiera mocy od dnia rozpoczęcia tymczasowej umowy między Rządem Federacji Rosyjskiej i Rządem RP o transporcie wodnym na Zalewie Kaliningradzkim (Wiślanym). Stanowisko zostało zatwierdzone ustawą Rządu Federacji Rosyjskiej 15 lipca 2009 nr 553.
- To bardzo dobry sygnał w relacjach polsko-rosyjskich i doskonała wiadomość dla naszego regionu, a zwłaszcza Elbląga i wszystkich miejscowości położonych nad Zalewem Wiślanym – mówi Jacek Protas, Marszałek Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Informacja o stanowisku Federacji Rosyjskiej ws. otwarcia Zalewu Wiślanego nadeszła popołudniu 22 lipca 2009 roku faksem do Marszałka Województwa Warmiśńko-Mazurskiego.
Niniejsze stanowisko określa porządek otrzymania pozwolenia na przepływ statków pod flagą państw trzecich (za wyjątkiem statków pod flagą RP) przez rosyjską część Zalewu Kaliningradzkiego wpływających lub wypływających do portów RP.
1. W niniejszym stanowisku pojęcie „statek” nie obejmuje okrętów wojennych, wojennych statków pomocniczych i innych państwowych statków eksploatowanych w celach niekomercyjnych.
2. Decyzja o wydaniu pozwolenia przyjął kapitan portu morskiego Kaliningrad.
3. Podstawą dla rozpatrzenia stanowiska o wydaniu pozwolenia jest zwrócenie się właściciela statku do administracji portu morskiego Kaliningrad celem otrzymania zgody.
4. Wniosek kierowany jest do administracji portu morskiego Kaliningrad nie wcześniej niż na 15 dni roboczych do planowanego terminu wpłynięcia statku pod flagą państw trzecich do rosyjskiej części Zalewu Kaliningradzkiego (Wiślanego) i zawiera następującą informację (w j. rosyjskim):
a) nazwa statku, w przypadku braku możliwości podania nazwy statku w j. rosyjskim możliwe jest podanie nazwy zgodnie z dokumentami statku transkrypcja łacińską
b) kraj pochodzenia statku
c) dane właściciela
d) port rejestracji statku
e) typ statku
f) numer identyfikacyjny statku nadany przez Międzynarodową Organizację Morską
g) podstawowe parametry statku (długość, szerokość, wyporność)
h) dokumenty dotyczące członków załogi
i) zaświadczenia dotyczące przewożonych ładunków i pasażerów
j) termin i cel wpłynięcia/wypłynięcia (ilość) statku przez rosyjska część Zalewu Kaliningradzkiego (Wiślanego)
5. W przypadku przedstawienia właścicielowi statku niepełnej informacji kapitan portu morskiego Kaliningrad informuje go o niemożliwości rozpatrzenia wniosku.
6. Wniosek w ciągu dwóch dni roboczych od dnia wydania kierowany jest przez kapitana portu morskiego Kaliningrad celem zatwierdzenia do Ministerstwa Obrony Federacji Rosyjskiej, terytorialnych organów bezpieczeństwa i organów przygranicznych, a także do organów służby federalnej ds. nadzoru w sferze eksploatacji środowiska. Termin zatwierdzenia nie może być dłuższy niż 10 dni roboczych od dnia otrzymania wniosku do wyżej wymienionych organów.
7. Decyzja wydawana jest w formie rozporządzenia kapitana portu morskiego Kaliningrad.
8. Decyzja o wydaniu pozwolenia może być odmowna jeśli wymagają tego interesy obrony, bezpieczeństwa państwa lub zachowania balansu ekologicznego w Zalewie Kaliningradzkim (Wiślanym).
9. Kapitan portu morskiego Kaliningrad powiadamia właściciela statku, a także organy wskazane w punkcie 6 niniejszego stanowiska o podjętej decyzji nie wcześniej niż na jedną dobę do planowanego wpłynięcia statku pod flagą państwa trzeciego przez rosyjską część Kanału Kaliningradzkiego (Wiślanego).
I powinni wprowadzić bumagi, bumagi, stemple, kartoczki, propustki, zastrachowki, druty, zasieki, dziesiątki funkcjonariuszy wszelkich służb - począwszy od KGB, po ichniejsze ormo, straż graniczną, GAI, celników, strażników i innych pierd...ów! Tak, żeby każdy mógł się nachapać przede wszystkim łapówek i mógł udowodnić każdemu obywatelowi EU, że w post-sowietach, każdy człowiek gów..o znaczy i jest malutki i można go zgnębić, zamknąć i poniżyć!! Jak widać - druty i zasieki post-sowieci w dalszym ciągu uwielbiają!!
Szanowny Poprzedniku proszę kupić mapę w Urzędzie Marszałkowskim u Dyrektora Jerzego Wcisły fragment mapy na stronie http://www.rafzen.pl/Kulas/Mapki/Mapa_Granice_rezerwatu_Glowny_Kartograf_Polski.jpg i zapytać się jego gdzie jest port w Elblągu a gdzie jest rezerwat. Z poważaniem Jerzy Kulas
Myślę, że troszke przeadziłeś z tymi służbami itd., ponieważ to u nas jest ich więcej w takich przypadkach. Wtajemniczeni wiedzą o co chodzi.
czyli Szwedzi i Duńczycy będą mogli pływać po Zalewie a my nadal nie !!!, Super - Platformensi - oto was sukces !!!
Chcecie kanału? Podpiszcie petycję (kanał + kolej Gdynia - Elbląg - Białoruś): http://www.petycje.pl/petycjePodglad.php?petycjeid=4195