Już po raz siódmy rozstrzygnięty został regionalny konkurs pn. "Urząd Skarbowy Przyjazny Przedsiębiorcy" organizowany przez Business Centre Club przy współudziale Ministerstwa Finansów. W trakcie uroczystości, certyfikaty dla zwycięzców konkursu wręczali Wojewoda Warmińsko-Mazurski Marian Podziewski oraz Kanclerz Loży Business Centre Club w Olsztynie Wiesław Łubiński i Dyrektor Izby Skarbowej w Olsztynie Marek Bączyk. Laureatami konkursu zostały Urzędy Skarbowe w : Elblągu, Giżycku, Braniewie, Piszu, Kętrzynie, Szczytnie, Ostródzie.
Za tydzień urzędy te odbiorą ogólnopolskie certyfikaty w Warszawie podczas gali zorganizowanej przez BCC i Ministerstwo Finansów.
- Podstawowym walorem tego konkursu jest propagowanie dobrych praktyk w skomplikowanej materii jaką są relacje urząd - podatnik. I nie może być bardziej obiektywnej oceny pracy urzędu skarbowego niż ta, którą dokonali przedsiębiorcy. A jest to grupa podatników wymagająca wysokich standardów obsługi. Przedsiębiorcy wyróżnili te urzędy, które kierują się zasadą, że to urząd jest dla podatnika, a nie podatnik dla urzędu - mówił wojewoda Marian Podziewski podczas uroczystości.
Celem konkursu jest promowanie wysokich standardów obsługi klienta, utrzymywanych przez wyróżnione urzędy oraz tworzenie między administracją skarbową a przedsiębiorcą relacji charakteryzujących się wzajemną życzliwością i profesjonalizmem. Podobnie jak w latach ubiegłych, placówki oceniane były na podstawie sumy punktów przyznanych przez przedsiębiorców w ankiecie konkursowej. Ocenie podlegała jakość obsługi podatnika, łatwość komunikacji oraz kompetencje pracowników.
Prawo do użytkowania przyznawanego przez przedsiębiorców tytułu przysługiwać będzie laureatom przez najbliższy rok. Jest on wyrazem uznania przedsiębiorców dla jakości pracy urzędów oraz umiejętności i kompetencji pracowników administracji skarbowej.
- Konkurs po raz pierwszy został przeprowadzony w 2003 roku. Jedną z najważniejszych grup podatników są przedsiębiorcy. To oni, organizując działalność gospodarczą, przyczynia się do zasilania budżetu państwa: bezpośrednio z podatków wnoszonych przez firmę i pośrednio - z podatków płaconych przez pracowników tam zatrudnianych. Relacje między administracją skarbową a przedsiębiorcą powinny być przyjazne na tyle, na ile pozwala na to ich naturalne umiejscowienie w rzeczywistości gospodarczej i prawnej - informuje Edyta Wrotek rzecznik prasowy wojewody warmińsko-mazurskiego.
Obowiązkiem przedsiębiorców jest rzetelne wywiązywanie się z obowiązku podatkowego, obowiązkiem administracji skarbowej zaś powinna być sprawna obsługa przedsiębiorcy, ingerująca w sposób możliwie najmniej dotkliwy w jego działalność gospodarczą.