W grudniu 2008 r. zewnętrzna firma certyfikacyjna przeprowadziła w elbląskim Urzędzie Miejskim audyt odnowieniowy. Kontrola była związana z wręczonym 4 stycznia 2006 roku certyfikatem systemu zarządzania według normy EN-PN ISO 9001:2001. Skontrolowano poziom usług świadczonych w Urzędzie Miejskim w Elblągu na rzecz klientów.
Kontrolerzy wzięli pod lupę zakres realizacji zadań własnych i zleconych służących zaspokajaniu potrzeb i oczekiwań wspólnoty lokalnej, a także świadczenia usług dla klientów indywidualnych oraz instytucji i firm w ramach realizacji zadań o charakterze publicznym.
- Audyt wypadł pomyślnie dla Urzędu Miejskiego, w związku, z czym certyfikat został przedłużony do 2012 roku – informuje Piotr Rzepczyński z Biura Prasowego Urzędu Miejskiego w Elblągu. - Jest to dowód na to, że poziom usług świadczonych w Urzędzie Miejskim w Elblągu na rzecz klientów jest na wysokim poziomie.