Czwartek, 14.11.2024, Imieniny: Laura, Emil, Wawrzyniec
Nie masz konta? Zarejestruj się »
zdjęcia
filmy
baza firm
reklama
Elbląg » artykuły » artykuł z kategorii POLICJA

Oszust podszył się pod pracownika banku. Pokrzywdzona straciła blisko 22 tys. zł

02.02.2022, 15:00:00 Rozmiar tekstu: A A A
Oszust podszył się pod pracownika banku. Pokrzywdzona straciła blisko 22 tys. zł

Mieszkanka Elbląga uwierzyła oszustowi podającemu się za pracownika banku i zainstalowała na swoim telefonie aplikację, umożliwiającą zdalny dostęp do konta. Kobieta straciła blisko 22 tys. zł. Policjanci ostrzegają przed oszustami.



Oszust zadzwonił do elblążanki i podszył się pod pracownika działu bezpieczeństwa banku, z którego korzystała. Powiedział, że udało się zablokować nieuprawnione przelewy z konta i tym samym uratować jej pieniądze. Zapewnił, że sytuacja jest pod kontrolą. Zachęcił do pobrania i zainstalowania „bezpiecznej" aplikacji pod pretekstem usunięcia wirusów z telefonu i usprawnienia komunikacji z bankiem. Wszystko miało być dobrze. Nie było. Z konta zniknęło blisko 22 tys. zł.



Mając na względzie powyższy przypadek, apelujemy do mieszkańców o zachowanie szczególnej ostrożności. Dzisiejsze technologie są dużym udogodnieniem, ale i mogą nieść za sobą wiele zagrożeń. Pamiętajmy, że oszuści cały czas doskonalą swoje metody by wykraść pieniądze. Po przejęciu numeru telefonu banku, z łatwością podszyli się pod jego pracownika, by następnie wiarygodnie przedstawić wymyśloną na poczet oszustwa historię. To od naszej świadomości i ostrożności zależy czy damy się zmanipulować, czy też nie. W takich sytuacjach nigdy nie możemy działać pod wpływem emocji, bo jest on złym doradcą i ślepo wykonywać poleceń. Ważne jest byśmy o przypadkach działania oszustw rozmawiali  z innymi, bo może dzięki temu nasi bliscy nie staną się ich ofiarą.



Pamiętaj:

Bez względu na to za kogo podaje się rozmówca, nigdy nie podawaj loginu i hasła przez telefon. Nigdy nie podawaj kodów weryfikacyjnych do płatności mobilnych.


Jeśli otrzymasz telefon od osoby przedstawiającej się jako pracownik banku, która poinformuje cię, że twoje dane bądź pieniądze są zagrożone, nie ufaj jej bezgranicznie, nie wykonuj poleceń i rozłącz się. Sam wybierz numer telefonu do pracownika oddziału banku z którym masz kontakt, bądź u którego zakładałeś konto. Numer telefonu z pewnością będziesz miał w dokumentacji z banku. Jeśli jest to możliwe połączenie wykonaj z innego numeru telefonu. Nigdy na polecenie konsultanta nie instaluj żadnych aplikacji, które mają poprawić obsługę płatności mobilnej, chronić twoje dane lub pieniądze.



Jakub Sawicki, zespół prasowy KMP Elbląg

Oceń tekst:

Ocen: 0

%0 %0


Komentarze do artykułu (2)

Dodaj nowy komentarz

  1. 1
    +2
    ~ banki są złe
    Czwartek, 03.02

    banki do jasnej cholery powinne bardziej się przyłożyć, a nie tylko biorą opłaty a reszte mają gdzieś, za lewe kredyty udzielone dla złodziei powinny odpowiadac a nie wszystko zwalać na klienta

  2. 2
    +2
    ~ Meksyk
    Czwartek, 03.02

    a mnie nieustannie zastanawia fakt jakim sposobem rodzi się taka sytuacja: gdy masz debet na koncie - NIE DZWONI żaden "wyłudzacz" ,a gdy tylko posiadasz na koncie kilka talarów to automatycznie zaczynają się smsy i telefony od pseudo komórek bankowych ,policji,wnuczków,dziadków ? Psiiiiipadek ? :P

Redakcja serwisu info.elblag.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie.
Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.


Regulamin komentowania artykułów w serwisie info.elblag.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie info.elblag.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentujący umieszczając treści sprzeczne z prawem musi liczyć się, że może ponieść odpowiedzialność karną lub cywilną.
  2. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  3. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  4. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  5. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  6. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  7. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy, komentarze (lub ich części) należy usunąć i dokona tego w możliwie jak najszybszym czasie.


Właścicielem serwisu info.elblag.pl jest Agencja Reklamowa GABO

Copyright © 2004-2024 Elbląski Dziennik Internetowy. Wszystkie prawa zastrzeżone.


3.0431890487671