Reanimacja odcinka Kolei Nadzalewowej coraz bliżej. Urokliwa trasa po latach przerwy znów będzie wykorzystywana. Zamiast pociągów będą tam jednak jeździły drezyny rowerowe. Kiedy zaplanowano pierwsze kursy?
Kolej Nadzalewowa, czyli linia kolejowa nr 254 łącząca Elbląg z Braniewem przez wiele lat pozostawała nieczynna. Kolejne próby jej rewitalizacji kończyły się fiaskiem. Jakiś czas temu z inicjatywą nietypowego wykorzystania trasy wyszli prywatni przedsiębiorcy. Tak powstała Nadzalewowa Kolej Drezynowa, która przejęła od PKP PLK w zarządzanie linii na odcinku Kamienica Elbląska - Frombork. Przez ostatnie miesiące trwało przygotowywanie trasy, oczyszczanie jej, uzupełnianie torów. Pierwsze kursy zaplanowano na 6 maja. Zamiast pociągów po trasie będą jeździły drezyny rowerowe.
Trasa jest przejezdna. Drezyny są gotowe i mają za sobą pierwsze testy. Ruszamy w sobotę, 6 maja. Przez pierwsze dwa weekendy kursy będą się odbywały na trasie niebieskiej, czyli na odcinku Tolkmicko - Święty Kamień. Pokonanie jej, tam i z powrotem, zajmuje ok. 1,5 godziny. Na półmetku będzie chwili przerwy, aby odpocząć, zrobić zdjęcia
- mówi Mateusz Fliszkiewicz ze spółki Nadzalewowa Kolej Drezynowa.
Drezyna rowerowa to klasyczna drezyna, ale z napędem rowerowym. Z przodu znajdują się dwa siedzenia, a tyłu ławka (łącznie zmieści się tu do 5 osób). Koszt jej wynajęcia to 120 zł na każdej trasie. Docelowo drezyny nad Zalewem Wiślanym będą kursowały od Tolkmicka do Fromborka. Więcej informacji na temat NDK znajdziemy tutaj.
Kursy na pozostałych dwóch trasach uruchomione zostaną od 19 maja. Obecnie prowadzimy rozmowy z przewoźnikami. W przypadku trasy czerwonej, najdłuższej łączącej Tolkmicko i Frombork, powroty będziemy organizowali busem. Pokonanie tego odcinka w dwie strony mogłoby sprawić problemy nawet zapalonym rowerzystom
- dodaje Fliszkiewicz.
Rewelacja. Naprawdę fajnie się jeździ. Polecam wszystkim
Ot województwo pod rządami PO PSL SLD. Zamiast pociągów drezyny, zamiast portu mała kameralna przystań. Zamiast największego basenu odkrytego pastwisko. Gonić to na wschód bo już mamy tutaj Polskę C. Wszystko likwidują i doprowadzają do ruiny.
Przewrócić kolej do Braniewo przez Frombork okresową letnie !!! Autobus są gówno
ale jaja te drezyny powinny byc pchane glupim do szczescia niewiele potrzeba
Dworzec Elbląg Zdrój ,sprzedany za grosze,gdybyśmy mieli mądrego prezydenta miasta to i kolej nadzalewowa była by już reaktywowana ,rzeka Elbląg by żyła,nowe poważne firmy by się budowały na obrzeżach miasta itp ,a tak mamy układ małomiasteczkowy i patologie . Ps . Słupnik i jeszcze trzeba cię za tramwaje rozliczyć,bo już powinny dawno jeździć nowoczesne,ale całe środki na województwo poszły wiadomo gdzie .
ale atrakcja, czyżby "produkt turystyczny", a gdzie zakwaterowanie i wyżywienie za te 120 zł?
Tam, gdzie nie ma Wróblewskiego są inicjatywy, pomysły, inwestycje. Może to tylko drezyna, ale ktoś coś robi i nikomu nie rzuca kłód pod nogi. Nie dziwę się jeśli skończy się przywróceniem kolei na trasie od Tolkmicka do Braniewa z pominięciem Elbląga. I ktoś na serio woli, żeby to władze miasta zarządzały Portem Elbląg? :) Skończy się tak samo jak z kuleją nadzalewową i Dworcem zdrój. I o to tym gnojom chodzi
A winni likwidacji kolei nadzalewowej to PSL, SLD, PO. I marszałek z olsztynem.
jeszcze większa frajda jechać rowerem po jednrj szynie
Zgroza-tobie chyba po nocach się śni ulubiony slogan PO PSL SLD pamiętaj nadchodzi niedziela i ogłoszenia duszpasterskie, nie może Ciebie zabraknąć