Na parkingu przy ul. Grobla św. Jerzego powstają stacje ładowania pojazdów elektrycznych. Mieszkańcy pobliskich budynków, którzy z niego korzystają, pukają się w głowę i pytają, kto wybrał akurat tę lokalizację.
Przed świętami na parkingu znajdującym się wzdłuż ulicy Grobla św. Jerzego (przy skrzyżowaniu z ulicą Wyspiańskiego) ruszyły prace. Ciekawość mieszkańców dosyć szybko zmieniła się w zdziwienie, gdy dowiedzieli się, że w miejscu kilku miejsc postoju powstają punkty ładowania e-samochodów.
To jakiś absurd. Jestem ciekaw, kto wybrał to miejsce, akurat przed naszym blokiem. Tutaj i tak brakuje miejsc parkingowy, a teraz będzie ich jeszcze o kilka mniej. Nie mówiąc już o tym, że kto niby ma korzystać z tych ładowarek? Dlaczego miasto zgodziło się na to i dlaczego nikt nie zapytał nas o zdanie
- mówi jeden z mieszkańców ul. Grobla św. Jerzego, a pozostali wypowiadają się w podobnym tonie.
Jak się okazuje, wykonawcą stacji jest Energa. Powstają one przy współpracy z lokalnym samorządem, który udostępnił pod nie miejsce, w ramach obowiązku wynikającego z ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych.
Wybudowanie ogólnodostępnych stacji ładowania do 31 marca 2021 r. jest wymogiem ustawowym (art.60 i 64 ww. ustawy). W czasie procedowania „Planu" ustawa wskazała za termin jego realizacji na 31.12.2020r. Niemniej jednak po nastaniu epidemii Covid – 19 ustawodawca wydłużył ten termin do 31 marca 2021 r. Obowiązek wybudowania ogólnodostępnych stacji ładowania spoczywa na operatorze systemu dystrybucyjnego elektroenergetycznego, właściwego ze względu na lokalizację ogólnodostępnej stacji ładowania. W Elblągu jest to Energa Operator S.A
- wyjaśnia Joanna Urbaniak, rzecznik prasowy prezydenta Elbląga.
Docelowo takich punktów ładowania w Elblągu ma powstać kilkadziesiąt - minimalna liczba wynikająca z ustawy to 60. Lokalizację "ładowarek" uchwalili radni podczas sesji w czerwcu. Ich wykaz znajdziemy TUTAJ.
Ratusz odpiera również zarzuty elblążanina dotyczące braku informacji. Lokalizacje stacji ładowania były konsultowane społecznie w terminie od 20 marca do 4 maja tego roku na stronie internetowej, TUTAJ. Termin konsultacji, ze względu na COVID-19, został wydłużony zmianą do ustawy z 21 na 45 dni.
Nie zgłoszono żadnych uwag i zastrzeżeń
- mówi Joanna Urbaniak, rzecznik prasowy prezydenta Elbląga.
Inne lokalizacje: Szarych Szeregow przy wiezowcu, wjazd do Lidla przy Jana Pawla II, Ogolna przy Lidlu nad Jarem, Brzozowa parking przy TopMarket, parking przy UM, Hetmanska parking kolo Rosmann, Grunwaldzka przy PWSZ, Brzeska, Elektryczna, Pilsudskiego parking BUS Taxi, Robotnicza przy Zabce. Rosna jak grzyby po deszczu
Przeciez parkin przy Grobli Sw. Jerzego jest miejski i nie nalezy do wspolnoty. Skonczylo sie parkowanie na miejskiej dzialce za free. Obok powinny dodatkowo pojawic sie parkomaty
"Nie zgłoszono żadnych uwag i zastrzeżeń" - i to jest bezczelne i chamskie podejście naszych elbląskich władz do elblążan. Walnęli sobie na jakiejś stronce, którą tylko oni wcześniej widzieli i zadowoleni. Ciekawe, że jak prezio wróbelek zapala świeczki na choince, to cała feta i zapraszają wszystkie media aby to pokazały ale jak już są sprawy dotyczące elblążan, to bredzą, że przecież na swojej stronce (o oglądalności 1 osoba na tydzień) podali - banda cynicznych pajaców do wywózki na taczce!
kolejny przyklad lekceważenia opinii mieszkańców przez elbląskich urzędników . Ratusz odpiera również zarzuty elblążanina dotyczące braku informacji. Lokalizacje stacji ładowania były konsultowane społecznie w terminie od 20 marca do 4 maja tego roku na stronie internetowej - to brzmi ,jak żart . Zrewanzujemy się w ten sam sposób lekceważąc obecnie rządzących przy najbliższych wyborach samorządowych
Nie to, żebym się czepiał, ale kolejny raz ujawniają się niekompetencje urzędników miejskich i tzw. komisji do spraw nazewnictwa ulic, które bezmyślnie powielane są później przez lokalne media - typowo elbląskie nazwy: ul. Grobla..., ul. Stary Rynek, ul. Aleja..., ul. Trasa..., ul. Osiedle Marynarzy, ul. Wybrzeże Gdańskie, ul. Bulwar..., ul. Plac... - piękny zbiór tautologii - akademicki przykład dla językoznawców i logików. Żal, że nie ma mocnych, by właściwie to zaistniało w przestrzeni publicznej...
A niby czemu ktoś miał "was" pytać się o zdanie?? Parking i chodnik "wasz" nie jest. Jako wspólnota macie zapewne teren z drugiej strony bloku, parking miejski, jak " sami" twierdzicie miejsc jest mało, więc miasto chce (musi) promować transport elektryczny stąd na zatłoczonym parkingu miejsce dla samochodów elektrycznych. To, że mieszka tam jeden z drugim nie oznacza prawa do całej okolicy.
My jako wspólnota mieszkaniowa wybudowaliśmy miejsca postojowe na podwórku swojego budynku , mamy szlaban i zawsze wolne miejsce na samochód. Myślę, że to jedyne rozwiązanie. Miejsca publiczne są ogólnodostępne dla wszystkich i nie są na wyłączność. Bez ekologicznego programu promującego elektromobilność nie będziemy mieli czystego powietrza i udusimy się od spalin w miastach jak Elbląg.
Na pewno ma to związek ze sprzedażą przez UM sąsiadującej działki i jest po cichu dogadane z inwestorem.
Niektórzy mieszkańcy od urodzenia pukają się w głowe, ale malkontenci są wśród nas. Budowa takich miejsc to krok do przodu w rozwoju infrastruktury miejskiej. Cieszmy się takimi miejscami, nie tylko ścieżki rowerowe czy place dla dzieci lub psów są potrzebne w mieście.
po co aż tyle tych stacji ładowania? ot bogate miasto z beznadziejnym prezydentem!