Kolej Nadzalewowa nie ma szansy na reanimację za pieniądze z rządowego programu Kolej Plus. Rewitalizacja zabytkowej trasy nie znalazła się na liście wnioskowanych inwestycji.
Temat ponownego uruchomienia Kolei Nadzalewowej wraca od lat. Jeszcze niedawno wydawało się, że szansą na rewitalizację nieczynnej i zaniedbanej linii, łączącej Elbląg z Braniewem, będzie dofinansowanie z Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej Kolej Plus. Sprawdziliśmy, czy na zamkniętej kilka dni temu liście blisko 100 zgłoszonych do programu wniosków znalazła się reanimacja zabytkowej trasy nad Zalewem Wiślanym?
W naborze do programu Kolej Plus z województwa warmińsko-mazurskiego zgłoszono 6 wniosków. Samorząd województwa złożył 4 wnioski, a dwa wnioski złożyły powiat Iława i powiat Działdowo
- informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Trudno spodziewać się, że ponownym uruchomieniem Kolei Nadzalewowej zainteresowane są powiaty iławski czy działdowski. Okazuje się jednak, że ta linia nie znalazła się również wśród zgłoszeń samorządu województwa.
Cztery wnioskowane inwestycje to: modernizacja linii kolejowej nr 041 Gołdap – Olecko – Ełk, modernizacja linii kolejowej nr 035 Ostrołęka–Chorzele-Wielbark-Szczytno (odcinek na terenie województwa warmińsko-mazurskiego), modernizacja linii kolejowej nr 223 Czerwonka-Biskupiec-Mrągowo-Mikołajki-Orzysz oraz budowa bezkolizyjnego skrzyżowania drogowo – kolejowego drogi krajowej nr 16 z linią kolejową nr 9 (E65) Warszawa - Gdynia pomiędzy Iławą i miejscowością Stradomno, poinformowało Biuro Prasowe Urzędu Marszałkowskiego w Olsztynie.
To oznacza, że Kolej Nadzalewowa w najbliższym czasie nie ma szans na rewitalizację.
Pierwszy etap Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej Kolej Plus zakończył się kilka dni temu. Jak się okazało, zainteresowanie rządowym programem jest bardzo duże. Do PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. trafiło blisko 100 wniosków. Najwięcej wniosków złożyły województwa: śląskie (19), podkarpackie (11), małopolskie i mazowieckie (9), lubuskie (8). Ponadto wpłynęły zgłoszenia z województw: warmińsko- mazurskie (6), dolnośląskie, lubelskie i wielkopolskie (5), kujawsko-pomorskie i zachodniopomorskie (4), łódzkie, podlaskie, świętokrzyskie, pomorskie (2) oraz opolskie (1).
Nadesłane wnioski obejmują projekty na kwotę około 25 mld zł. To czterokrotnie więcej niż obecnie przewiduje Program Kolej Plus o wartości 5,6 mld zł. Wnioski dotyczą linii kolejowych o długości ok. 2 tys. km. Propozycje złożono na nowe trasy, niewykorzystywane od lat lub tylko o ruchu towarowym. Zgłoszenia będą oceniane pod względem formalnym i kwalifikowane do kolejnego etapu. Później samorządy będą miały 12 miesięcy na opracowanie wstępnego studium planistyczno-prognostycznego. Po II etapie projekty będą podlegały ocenie wielokryterialnej, której wynikiem będzie utworzenie listy rankingowej projektów i kwalifikacja ich do Programu
- informuje PKP PLK.
Robią przekop chcą rozwijać turystykę i tak to wygląda właśnie wszystko w Olsztyn walą stolica województwa od siedmiu boleści.
Nie tylko ta linia kolejowa ale wiele innych ważnych punktów w Elblągu i okolicy nie ma szans na realizację w województwie warmińsko mazurskim gdzie priorytetem jest sztuczny rozwój Olsztyna i bliskich Olsztynowi miejscowości jako aglomeracji. A robi się to kosztem takich miast jak Elbląg przy biernej postawie władz miasta.
I tu pojawia się proste pytanie - pieniądze dla miasta mogą wręcz "leżeć na ulicy", więc dlaczego PO RAZ KOLEJNY prezydent i elbląski UM nie zrobiły absolutnie nic, żeby zrobić coś dla miasta? Co więcej, jakiś czas temu jawnie olały rewitalizację nadzalewówki pozostawiając Frombork i Braniewo samym sobie. Jak zwykle bierność i wzruszanie ramionami. Zupełnie, jakby wszystkim zależało na dobijaniu, a nie rozwijaniu Elbląga. No chyba, że to z czystej głupoty, więc wtedy jeszcze można takim ludziom wybaczyć. Jednak po tych wszystkich zaprzepaszczonych szansach dla miasta już chyba nikt nie wierzy w ich głupotę. Za dużo tutaj zbiegów okoliczności.
S.......ny rzadzace w tym województwie. Wszystko ma olsztyn i mazury ch.
Wojewoda, marszałek i inni weźcie się pie, , , ie. Won i jak najdalej od Elbląga.
Spadajcie na SZCZAW rządzący tym dziadoskim województwem. Kiedyś wy będziecie prosić nas Elblązan a my powiemy WON.
A dla kogo ma być ta kolej nadzalewowa? W Elblągu nie ma pracy, w Braniewie nie ma pracy, głucho wszędzie, ciemno wszędzie ...
Gdyby ta linia kolejowa prowadziła do Olsztyna to na pewno by ją zrobili;)
Tego zaniechania w sprawie kolei nadzalewowej wam nie zapomnimy . Nie trzeba wymieniać , wiadomo o kogo chodzi . Tam w Olsztynie też .
A może w końcu dowiemy czym się zajmują radni wojewódzcy pochodzący z naszego okręgu Może jako pierwsza odpowie Pani Grażyna Kluge?