Zarząd Komunikacji Miejskiej w Elblągu unieważnił wybór przewoźnika, który od przyszłego roku miał obsługiwać część elbląskich linii autobusowych. Jedna z firm biorących udział w przetargu odwołała się od jego rozstrzygnięcia. Sprawa trafiła do Krajowej Izby Odwoławczej.
ZKM ma problem z wyborem przewoźników, którzy zajmą się obsługą linii autobusowych w Elblągu i okolicach, w terminie od stycznia 2021 roku do grudnia 2027 r.
Pod koniec czerwca Zarząd wybrał wykonawcę pierwszego pakietu (przetarg ogłoszono na dwa pakiety) dotyczącego ok. miliona wozokilometrów rocznie, czyli w sumie 7 mln wozokilometrów przez cały okres umowy. Spośród pięciu ofert spółka wybrała najtańszą - złożoną przez PKS w Elblągu i opiewającą na 44 mln 380 tys. zł (brutto).
Od takiego rozstrzygnięcia odwołał się inny uczestnik przetargu - Arriva Bus Transport Polska, która zarzuca ZKM naruszenie przepisów dotyczących m.in. zwalczania nieuczciwej konkurencji. Arriva, chce wyjaśnienia, czy zwycięzca przetargu nie zaproponował rażąco niskiej ceny usług. ZKM unieważnił wybór oferty i zamierza ponownie przeprowadzić ocenę ofert - informacja w tej sprawie pojawiła się na BIP spółki. Teraz obie strony czekają na rozstrzygnięcie Krajowej Izby Odwoławczej w tej sprawie.
Nadal nierozstrzygnięte pozostaje postępowanie dotyczące drugiego pakietu. Jest on nieco większy i opiewa na 1,2 mln wozokilometrów rocznie, czyli w sumie 8,4 mln wozokilometrów. Tu problem jest inny. Swoje oferty przedstawiło trzech chętnych: PKS Gostynin i PKS Grodzisk Mazowiecki, Mobilis oraz wspólnie: PKS Tarnobrzeg, Markpol z Mielca i Usługi Transportowe Przewóz Osób i Ładunków z Trzęsówka. Najtańsza z nich opiewa na 62,7 mln zł, a najdroższa na 80 mln 559 tys. 360 zł. Każda przewyższa budżet tego zadania, który wynosi ponad 54 mln zł.
Trudna sytuacja finansowa samorządu uniemożliwia zwiększenie środków na realizację tego zamówienia
– mówi Michał Górecki, kierownik działu zarządzania komunikacją w elbląskim ZKM.
Z decyzją w sprawie rozstrzygnięcia drugiej części przetargu ZKM wstrzymuje się do czasu uzyskania rozstrzygnięcia KIO.
Brawo ZKM. Pieniądze niech zostaną w Elblągu dla PKS. A nie jak w transfer Warszawie, poprzez niemiecką Arrive do Niemiec uemiec
do: "Nie będzie Niemiec pluł nam w twarz" jeżeli myślisz że kasa idzie do Niemiec to się grubo mylisz. Nawet nie masz bladego pojęcia gdzie idzie kasa i jaki jej jest jej podział. Gdybyś wiedział nie pisałbyś takich bzdur tak samo co myślą że kasa zostawiona w Biedronce idzie do Portugalii .
Cale te zkm to problem dla Elbląga. Tramwaje zbieranina złomu a autobusy to sauna na kółkach.
może wreszcie pan Górecki odpowie dlaczego nie jest reaktywowane MPK w całości , tym bardziej że: - po pierwsze wyjdzie taniej - firma jest utożsamiana z Elblągiem - jednakowe barwy komunikacji miejskiej a w przyszłości jednakowy tabor co jeszcze bardziej obniża koszty - następuje racjonalny rozwój komunikacji miejskiej z myślą o mieszkańcach Jestem ciekawy czy uzyskam konkretną odpowiedź
Do Leon60. Dyrektor , przyjmuje w środy od godz:12:00 do godz:14:00. Jeżeli myślisz ze ktoś będzie odpowiadał na twoje nurtujące pytania na portalach internetowych to się mylisz. Więc jutro środa , buty z gnoju otrzep cobyś bydła nie narobił niechlujnym wyglądam, pantalony wyprasuj i udaj się wprost do Dyrektora.
do ~~Jarex... jak będę w moim ukochanym rodzinnym mieście to oczywiście skorzystam z tej rady wypucuję, wyprasuję aby być wpuszczony na salony a po to są pisane artykuły aby kogoś zainteresować poinformować itp. bardzo często jest to jedyna możliwość aby się dowiedzieć co się dzieje w moim mieście ,zadane pytania uwypuklają chęć rozszerzenia tematu i moim zdaniem zawsze są zasadne w myśl starej zasady że nie ma głupich pytań są tylko głupie odpowiedzi a jeżeli uważasz że jest dobrze to jesteś tym zainteresowany aby nic nie zmieniać,k a w tym bardzo się różnimy POZDRAWIAM WSZYSTKICH ELBLĄŻAN GDZIEKOLWIEK TERAZ PRZEBYWAJĄ
Pomysł reaktywacji ZKM jest pomylony. Samorząd jako taki nie powinien prowadzić działalności gospodarczej, nie do tego jest powołany. Własnością samorządu mogą i powinny być przedsiębiorstwa, które działają w obszarze tzw. monopolu naturalnego np. wodociągi. Odtworzenie ZKM-u będzie skutkowało stworzeniem " kopalni synekur " dla wygranej partii w wyborach. Zobaczycie ile wtedy powstanie stanowisk dyrektorskich, zastępców , zastępców zastępców, głównych specjalistów, samodzielnych specjalistów - itp. itd. Pozdrawiam naiwniaków.
Witam problem by był dawno rozwiązany gdyby prezesowi PKS sprawdzono bilingi z telefonu, a tak to dalej szerzy się kolesiostwo i cwaniactwo, wyobrażcie sobie za ile by musieli jeżdzic u niego kierowcy skoro tak zaniżył stawkę w przetargu- to już by było niewolnictwo.Jest też pozytyw nigdy więcej w ELBLĄGU FIRMY dziad arriva totalne dno nie tylko w Elblągu-busy złom zmuszanie kierowców do jazdy niesprawnymi autobusami- to codzienny standard WON Z arriwą.