Prezydent Elbląga Witold Wróblewski został zaproszony przez Urząd Morski na teren budowy Kanału Żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną. Jak ocenia przeprowadzane obecnie prace?
We wtorkowej odprawie wzięli udział przedstawiciele inwestora, wykonawców, kierownictwa budowy oraz samorządowców. - Inwestycja jest imponująca nie tylko pod względem finansowym – mówił w rozmowie z nami Witold Wróblewski.
Przypomnijmy, że inwestycja zakłada wybudowanie 100 tys. m3 mieszkanki betonowej, 10 tys. ton ścianek szczelnych, 4 300 ton stali zbrojeniowej, 1 080 ton konstrukcji stalowej mostów, 780 ton konstrukcji stalowej bram śluzy, ponad 1 mln ton kamienia łamanego, ponad 1 mln m2 geowłókniny, 665 tys. m3 gruntu do wykonania wału wyspy i ponad 100 000 ton betonu asfaltowego.
Z dużym zainteresowaniem patrzyłem na to, co dzieje się na placu budowy. Uspokoiłem się widząc, że prace realizowane są zgodnie z decyzją środowiskową. Wszystkie okresy, które są wymagane, są zachowywane
– zapewniał Witold Wróblewski.
Choć wtorkowa pogoda na Mierzei nie podpisywała wizyta na terenie budowy trwała kilka godzin. - Aura nie była za bardzo sprzyjająca, ale byłem praktycznie na całym terenie. Widać duży postęp prac – zaznaczył Prezydent Elbląga. - Firmy, które realizują inwestycję przygotowane są już przynajmniej w jednej części - przyczółki pod budowę śluzy.
Co było omawiane podczas wtorkowego spotkania? - Wszystkie tematy, które są jeszcze do rozwiązania jeśli chodzi o dojazdy przez drogi samorządowe – opowiadał Witold Wróblewski. - To główny problem dla m.in. Starostwa Nowego Dworu. Na spotkaniu było to poruszane. Mam nadzieję, że uda się to pozytywnie rozwiązać.
Niestety każda inwestycja tworzy uciążliwości dla mieszkańców. Projekt zakłada, że największa część transportu będzie odbywała się drogą wodną, aby drogi, którymi poruszają się mieszkańcy i turyści w okresie lata, jak najmniej ucierpiały w wyniku prowadzonych działań
– podkreślił Witold Wróblewski.
Zdaniem Witolda Wróblewskiego tworzy się okazja dla elbląskiego portu. - Trwają rozmowy, ale jeżeli nasi przedsiębiorcy się dobrze przymierzą to mogłaby być to okazja, by z portu elbląskiego wozić materiały bezpośrednio na plac budowy. To szansa dla naszego portu – mówił Witold Wróblewski.
Pytanie: co zostanie wykonane szybciej - przekop Mierzei czy "czerwony szlak" w Bażantarni ??? Na podstawie dotychczasowego zaawansowania pras, stawiam dolara przeciw złotówce, że Mierzeja.
Wizyta ma ocieplić wizerunek i ucieczkę ne stanowiska Wiceprezydenta Pietrulewicza. Jest okazja by żądać od rządu RP wsparcia na budowę tzw. mostu elewów w Bażantarni.
Brawo prezydencie Wróblewski. Przekop to szansa dla naszego miasta. Dziękujemy
Przekop buduje PiS a PSL, P O, SLD nic.
No to czekamy na pierwsze podtopienia.
Pan Prezydent powinien raczej zająć się odcinkiem w swoim województwie, czyli torem wodnym i przygotowaniem portu. A jeśli był ciekaw, mógł sobie filmik zobaczyć.
Proszę o artykuł z postępu prac nad źródłem ciepła dla Elbląga z udziałem prezydenta.
I już jasne Prezydent szuka miejsca na żródło ciepła dla Elbląga. No to budowa ruszyła
Chłopie wizerunku tym nie poprawisz. Zajmij się EPEC tramwajami epewikiem i smieciami. Przekop zbudują bez ciebie
a ten znowu pojechał się pokazać do aparatu i lansować, nic nie robi tylko pozuje, najgorszy prezydent jakiego miało to miasto