Na początku marca w budynku ratusza przy ul. Łączności doszło do incydentu, podczas którego agresywny petent odgrażał się urzędnikom i zaczepiał interesantów. 41-latek miał przy sobie scyzoryk i nie chciał opuścić urzędu. Interweniować musiała ochrona ratusza i policja. W godzinach otwarcia Magistratu, ochroną budynku i urzędników zajmuje się dwóch pracowników wynajętej firmy ochroniarskiej. Z końcem kwietnia kończy się ponad 2,5-letnia umowa na ochronę Urzędu Miejskiego. Miasto szuka obecnie nowej firmy, która zajmować się będzie tym zadaniem.
Dotychczasowy wykonawca - elbląska firma Magnus, ochroną obiektów osób i mienia Urzędu Miejskiego, zajmuje się od lipca 2013 r. Podpisana na okres 33 miesięcy umowa, opiewała na kwotę 583 tys. zł.
Miasto ogłosiło niedawno nowy przetarg na to zadanie. Do zadań przyszłego wykonawcy, należeć będzie przede wszystkich ochrona fizyczna trzech najważniejszych budynków należących do Urzędu Miejskiego. Pierwszym z nich jest budynek główny ratusza przy ul. Łączności 1. W godzinach jego otwarcia ochroną mienia i osób zajmować się będą dwie osoby, a poza godzinami urzędowania jedna osoba.
Kolejnym obiektem, który ochraniany będzie na podobnych zasadach, będzie budynek Ratusza Staromiejskiego. Miasto wymaga, by jego dozorem w porze dziennej (w godzinach 7:30 – 19:30) zajmowały się dwie osoby, natomiast w porze nocnej (w godzinach 19:30 – 7:30) już tylko jedna.
Trzecim obiektem, który wymaga bezpośredniej, fizycznej ochrony, są pomieszczenia Departamentu Świadczeń Rodzinnych Urzędu Miejskiego przy ul. Jaśminowej 11. Magistrat chce, by jego ochroną - poza godzinami jego otwarcia - zajmowała się jedna osoba.
Nieco mniejszego zaangażowania sił i środków wymagają z kolei pozostałe urzędowe obiekty rozsiane po całym mieście. Monitorowaniem i ochroną obiektu w systemie dyskretnego ostrzegania objęte będą: Departament Spraw Obywatelskich przy ul. Kosynierów Gdyńskich 24, budynek przy ul. Łączności 2, pomieszczenie kasy mieszczące się na parterze w budynku Urzędu Miejskiego przy ul. Łączności 1, Referat Zdrowia w budynku przy ul. Kosynierów Gdyńskich 42, Referat Obsługi Kierowców w budynku PKS, Brama Targowa na starówce, Departament Zarząd Dróg w budynku przy ul. Czerwonego Krzyża 2, Departament Świadczeń Rodzinnych przy ul. Jaśminowej 11, Miejski Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej przy ul. Tysiąclecia 11, kamieniczki staromiejskie przy ul. Świętego Ducha 3-4, Centrum Zarządzania Siecią Miejską przy ul. Orzeszkowej 2 oraz serwerownia w budynku Urzędu Miejskiego przy ul. Łączności 1.
Ponadto, do zadań wyłonionej w przetargu firmy ochroniarskiej, należeć będzie także konserwacja i serwisowanie urządzeń alarmowych we wspomnianych obiektach Urzędu Miejskiego.
Zainteresowane firmy do 23 marca mają czas na złożenie swoich ofert. Te oceniane będą przede wszystkim pod kątem ceny (95%), ale też w kontekście liczby pracowników, jakimi dysponuje firma ochroniarska (5%). Wyłoniona w przetargu firma rozpocznie świadczenie usług 1 maja 2016 r. Umowa zostanie zawarta do 30 kwietnia 2018 r.
Szkoda, że miasto nie korzysta ze zrównoważonych zamówień publicznych, gdzie warunkiem wyboru firmy mogłoby być zatrudnianie przez nią pracowników na umowę o pracę.
Myślę wiec jestem, że najlepsza byłaby spółdzielnia socjalna z prezesem Sepuku i towarzyszami z grupy referendalnej.
Uważam , że lepiej przeszkolić sprzątaczki na kursach - KUNG KU FIGHTING - to taniej a bezpieczeństwo zapewnione . A już na poważnie to oczywiście ,iż każda instytucja publiczna musi mieć firmę ochroniarską . To standard w obecnym czasie.
i kolejna kasa wyrzucona w błoto
Na pewno wygra jakaś firma z olsztynkowa.
Tylko nie Magnus same dziatki na rencie do takich obiektów potrzeba młodych i sprawnych ludzi
@morrrr - w takim razie muszę cię uświadomić, że nie ma takich firm ochroniarskich... sory, taki mamy klimat
3 zł/h ??
Najlepszą ochroną byłoby dbać o mieszkańców tak żeby się im kłaniali z uśmiechem i zadowoleniem za dobre rządy!