Co roku elblążanie narzekają, że zima zaskakuje drogowców, którzy nie radzą sobie z bieżącym odśnieżaniem ulic. Do tej pory zadania z zimowym utrzymaniem dróg w mieście realizowała firma SKANSKA S.A W tym roku zajmie się tym konsorcjum trzech różnych firm, którym przewodzić będzie Miejskie Przedsiębiorstwo Oczyszczania w Elblągu. Jak poradzą sobie z zadaniami na drogach?
W bieżącym sezonie obowiązują standardy z lat ubiegłych: do obowiązków Wykonawcy usługi zimowego utrzymania dróg należy m.in.: utrzymanie całodobowego dyżuru zimowego, zapobieganie i zwalczanie ślizgawicy i gołoledzi, zgarnianie śniegu i błota pośniegowego, posypywanie piaskiem i środkami uszorstniającymi nawierzchnię jezdni i chodników, wywóz nadmiernej ilości śniegu oraz pozimowe podczyszczanie jezdni i chodników planowane na marzec i kwiecień 2015 r.
W wyniku przetargu nieograniczonego ogłoszonego w Biuletynie Informacji Publicznej pod nazwą "Zimowe i letnie utrzymanie dróg w mieście Elblągu" wyłoniono Wykonawcę tych zadań: jest nim konsorcjum 3 firm, którym przewodzi MPO w Elblągu. Partnerami są także Przedsiębiorstwo Dróg i Mostów Sp. z o.o. w Elblągu oraz firma Sita Północ Sp. z o.o. w Gdańsku - Konsorcjum, w okresie od 1 lipca 2014 r. do 30 kwietnia 2017 r. świadczy na rzecz Miasta m.in. usługi w zakresie utrzymania czystości dróg a także realizować będzie usługi zimowego utrzymania dróg. Wynagrodzenie wstępne za realizację przedmiotu zamówienia to kwota 12 646 599,76 brutto - mówi Monika Borzdyńska, rzecznik prasowy w Biurze Prezydenta Miasta.
Trudno w tej chwili powiedzieć, jakie środki w całości pochłonie elbląska akcja zima - Przed każdym sezonem zimowym opracowywany jest "Plan Techniczny Akcji Zima" - dodaje rzeczniczka prezydenta. - Plan techniczny zawiera niezbędne informacje na temat przygotowania Wykonawcy do realizacji usług zimowego utrzymania, zasad prowadzenia akcji zima, ilości sprzętu jaki Wykonawca zabezpieczył do prowadzenia akcji zima na drogach, ilości pracowników, ilości materiałów zabezpieczonych do zwalczania śliskości zimowej, informacji o punktach informacyjno-dyspozycyjnych, bazach terenowych, itp. Faktyczne wydatki poniesione przez Miasto w związku z prowadzeniem akcji zimowej zależą od zakresu i ilości podejmowania akcji na drogach w danym miesiącu.
Warto dodać, że zimowym utrzymaniem objęto również 281 przystanków komunikacji zbiorowej. Od 1 listopada działa także całodobowy dyżur w zakresie zimowego utrzymania dróg oraz punkt informacyjno-dyspozycyjny.
Więcej informacji znajduje się tutaj.
W bieżącym sezonie obowiązują standardy z lat ubiegłych: do obowiązków Wykonawcy usługi zimowego utrzymania dróg należy m.in.: utrzymanie całodobowego dyżuru zimowego, zapobieganie i zwalczanie ślizgawicy i gołoledzi, zgarnianie śniegu i błota pośniegowego, posypywanie piaskiem i środkami uszorstniającymi nawierzchnię jezdni i chodników, wywóz nadmiernej ilości śniegu oraz pozimowe podczyszczanie jezdni i chodników planowane na marzec i kwiecień 2015 r.
W wyniku przetargu nieograniczonego ogłoszonego w Biuletynie Informacji Publicznej pod nazwą "Zimowe i letnie utrzymanie dróg w mieście Elblągu" wyłoniono Wykonawcę tych zadań: jest nim konsorcjum 3 firm, którym przewodzi MPO w Elblągu. Partnerami są także Przedsiębiorstwo Dróg i Mostów Sp. z o.o. w Elblągu oraz firma Sita Północ Sp. z o.o. w Gdańsku - Konsorcjum, w okresie od 1 lipca 2014 r. do 30 kwietnia 2017 r. świadczy na rzecz Miasta m.in. usługi w zakresie utrzymania czystości dróg a także realizować będzie usługi zimowego utrzymania dróg. Wynagrodzenie wstępne za realizację przedmiotu zamówienia to kwota 12 646 599,76 brutto - mówi Monika Borzdyńska, rzecznik prasowy w Biurze Prezydenta Miasta.
Trudno w tej chwili powiedzieć, jakie środki w całości pochłonie elbląska akcja zima - Przed każdym sezonem zimowym opracowywany jest "Plan Techniczny Akcji Zima" - dodaje rzeczniczka prezydenta. - Plan techniczny zawiera niezbędne informacje na temat przygotowania Wykonawcy do realizacji usług zimowego utrzymania, zasad prowadzenia akcji zima, ilości sprzętu jaki Wykonawca zabezpieczył do prowadzenia akcji zima na drogach, ilości pracowników, ilości materiałów zabezpieczonych do zwalczania śliskości zimowej, informacji o punktach informacyjno-dyspozycyjnych, bazach terenowych, itp. Faktyczne wydatki poniesione przez Miasto w związku z prowadzeniem akcji zimowej zależą od zakresu i ilości podejmowania akcji na drogach w danym miesiącu.
Warto dodać, że zimowym utrzymaniem objęto również 281 przystanków komunikacji zbiorowej. Od 1 listopada działa także całodobowy dyżur w zakresie zimowego utrzymania dróg oraz punkt informacyjno-dyspozycyjny.
Więcej informacji znajduje się tutaj.
NARESZCIE RODZIME FIRMY WYKONUJĄ USŁUGĘ A NIE PARTACZE ZE SKANSKIEJ BRWO
Koncepcja lotniska cywilnego w Szymanach powstała w czasach 49 województw w głowach działaczy woj. olsztyńskiego. Po 1997 włączono ją do priorytetów inwestycyjnych woj. warmińsko-maz. Od początku budzi kontrowersje nawet wśród osób związanych z Olsztynem. Istnieje bowiem drugie opuszczone duże lotnisko w Gryżlinach, 20 km od Olsztyna, znakomicie skomunikowane z DK 7, 16, 50 i 51 oraz z samym Olsztynem. Był także prywatny poważny inwestor, skłonny wybudować od podstaw lotnisko w okolicy Olsztynka. Obie te lokalizacje są o wiele lepsze niż Szymany, mogłyby też zainteresować ofertą mieszkańców Elbląga i in. rejonów, związanych tradycyjnie z Gdańskiem albo Warszawą. Co naprawdę jest przyczyna blokowania tamtych planów i forsowania Szyman? Jakieś tajne układy z CIA i bazą WSI w Kiejkutach?
Nie cieszył bym się przed nadejściem zimy. Czas pokaże jak się rodzima firma będzie wywiązywała z zadań. Z tego co wieści niosą to jeszcze nawet soli nie zakupiła a teoretycznie zima mogłaby już hulać na naszych drogach. Ale cóż elblążanie przyzwyczaili się do bylejakości.