Od kilku dni po ulicach Elbląga jeździ nowy autobus, który wozi pasażerów linii nr 7. Niby nic nadzwyczajnego, ale sam pojazd do zwyczajnych nie należy; autobusu tej klasy dawno było szukać w Elblągu. To pojazd marki Mercedes-Benz Citaro, który od stycznia na naszych drogach testuje firma Arriva Sp. z o.o. – jeden z przewoźników obsługujących linie autobusowe w ramach Komunikacji Miejskiej w Elblągu. My pytamy przedstawicieli spółki, czy jest szansa na to, że to cacko motoryzacyjne warte ponad milion złotych Arriva zamierza kupić - i być może - wprowadzić w szereg swoich pojazdów wożących elbląskich pasażerów.
Autobus Mercedes-Benz Citaro to niewątpliwie perełka wśród tego typu pojazdów. Dla elblążan którzy w większości wskazują w swoich opiniach na pilną wymianę wiekowego taboru autobusowego w naszym mieście, pojawienie się tego cudu techniki było nie lada gratką. Kiedy wczoraj udaliśmy się na przystanek przy Placu Słowiańskim, by wykonać kilka zdjęć autobusu, pasażerowie, którzy podróżowali Citaro powtarzają tylko jedno: komfort jazdy i klasa sama w sobie. Ich słowa potwierdzają parametry pojazdu. Jak czytamy na stronie oficjalnej Mercedes-Benz, autobus wyposażony jest m.in. w niskie stopnie oraz podłogę, które ułatwiają wsiadanie i wysiadanie, a także gwarantują sprawny przepływ pasażerów.
Pojazd jest szeroki na ponad 2,5 metra i bardzo przestronny, wyposażony w komfortowe i wytrzymałe siedzenia., a jego wnętrze nabiera przyjemnego i jasnego charakteru dzięki obniżonym i dużym szybom, odpowiednio przyciemnionym, by zapewnić właściwą izolację termiczną, Dopełnieniem całości są uchylne okna bez ram. Poza tym autobus jest ekonomiczny – posiadaj dużą moc i charakteryzuje się niskim zużyciem paliwa. 12 metrowa wersja Citaro, która na początku stycznia rozpoczęła okres testowy na elbląskich ulicach może pomieścić do 103 pasażerów (więcej informacji o autobusie dostępnych jest tutaj).
Bilet skasujemy w Mercedesie?
Wraz z pojawieniem się pojazdu w naszym mieście kluczowym stało się pytanie o to, czy Arriva po testach próbnych zakupi autobus i zdecyduje się go wypuścić na elbląskie drogi. Niestety, na razie nie ma takich planów - W chwili obecnej nie przewidujemy zakupu takich autobusów do Elbląga – mówi w rozmowie z naszym serwisem Daniel Maciejak, Dyrektor Podregionu Pomorze, odpowiedzialny operacyjnie za oddział Arriva Sp. z o.o. w Elblągu - Mercedes-Benz, który pojawił się na elbląskich ulicach jest autobusem testowym. Docelowo w Elblągu będziemy świadczyć usługi 19. nowymi autobusami marki SOR (10 szt.) i Iveco Irisbus Crossway (9 szt.). Już teraz na ulicach jeździ 5 autobusów SOR, kolejnych 5 będziemy odbierać do końca lutego.
Zaś do końca kwietnia 2014 roku Arriva zamierza jeszcze odebrać 9 autobusów marki Iveco Irisbus Crossway - Te autobusy, które docelowo pojawią się na elbląskich ulicach będą nowe i będą spełniać wszelkie wymogi umowy na świadczenie usług komunikacji miejskiej w Elblągu – dodaje Daniel Maciejak.
Citaro, który obecnie Arriva testuje w Elblągu posiada także klasę ekonomiczną Euro 6 - W ten sposób, poprzez jazdy próbne dokonujemy jego sprawdzenia – tłumaczy Daniel Maciejak. - Często przeprowadzamy takie jazdy testowe: z jednej strony z uwagi na nasze dobre kontakty z producentami pojazdów mamy takie możliwości, a z drugiej strony z uwagi na chęć przetestowania różnych autobusów pod kątem możliwości wykorzystania w przyszłości; chcemy sprawdzić, czy taki autobus spełnia nasze wymagania, ale przede wszystkim, czy odpowiada pasażerom.
Arriva Sp. z o.o. nie wyklucza, że być może kiedyś, w przyszłych kontraktach, zadecyduje o kupnie takiego autobusu - Ale na dzień dzisiejszy nie przewidujemy jego zakupu do Elbląga – podkreśla raz jeszcze dyrektor Maciejak. - Cieszę się że autobus spodobał się pasażerom i mogę jeszcze powiedzieć, że w okresie trwania kontraktu, w przypadku testowania kolejnych autobusów z pewnością pojawią się one na ulicach Elbląga.
Autobus Mercedes-Benz Citaro to niewątpliwie perełka wśród tego typu pojazdów. Dla elblążan którzy w większości wskazują w swoich opiniach na pilną wymianę wiekowego taboru autobusowego w naszym mieście, pojawienie się tego cudu techniki było nie lada gratką. Kiedy wczoraj udaliśmy się na przystanek przy Placu Słowiańskim, by wykonać kilka zdjęć autobusu, pasażerowie, którzy podróżowali Citaro powtarzają tylko jedno: komfort jazdy i klasa sama w sobie. Ich słowa potwierdzają parametry pojazdu. Jak czytamy na stronie oficjalnej Mercedes-Benz, autobus wyposażony jest m.in. w niskie stopnie oraz podłogę, które ułatwiają wsiadanie i wysiadanie, a także gwarantują sprawny przepływ pasażerów.
Pojazd jest szeroki na ponad 2,5 metra i bardzo przestronny, wyposażony w komfortowe i wytrzymałe siedzenia., a jego wnętrze nabiera przyjemnego i jasnego charakteru dzięki obniżonym i dużym szybom, odpowiednio przyciemnionym, by zapewnić właściwą izolację termiczną, Dopełnieniem całości są uchylne okna bez ram. Poza tym autobus jest ekonomiczny – posiadaj dużą moc i charakteryzuje się niskim zużyciem paliwa. 12 metrowa wersja Citaro, która na początku stycznia rozpoczęła okres testowy na elbląskich ulicach może pomieścić do 103 pasażerów (więcej informacji o autobusie dostępnych jest tutaj).
Bilet skasujemy w Mercedesie?
Wraz z pojawieniem się pojazdu w naszym mieście kluczowym stało się pytanie o to, czy Arriva po testach próbnych zakupi autobus i zdecyduje się go wypuścić na elbląskie drogi. Niestety, na razie nie ma takich planów - W chwili obecnej nie przewidujemy zakupu takich autobusów do Elbląga – mówi w rozmowie z naszym serwisem Daniel Maciejak, Dyrektor Podregionu Pomorze, odpowiedzialny operacyjnie za oddział Arriva Sp. z o.o. w Elblągu - Mercedes-Benz, który pojawił się na elbląskich ulicach jest autobusem testowym. Docelowo w Elblągu będziemy świadczyć usługi 19. nowymi autobusami marki SOR (10 szt.) i Iveco Irisbus Crossway (9 szt.). Już teraz na ulicach jeździ 5 autobusów SOR, kolejnych 5 będziemy odbierać do końca lutego.
Zaś do końca kwietnia 2014 roku Arriva zamierza jeszcze odebrać 9 autobusów marki Iveco Irisbus Crossway - Te autobusy, które docelowo pojawią się na elbląskich ulicach będą nowe i będą spełniać wszelkie wymogi umowy na świadczenie usług komunikacji miejskiej w Elblągu – dodaje Daniel Maciejak.
Citaro, który obecnie Arriva testuje w Elblągu posiada także klasę ekonomiczną Euro 6 - W ten sposób, poprzez jazdy próbne dokonujemy jego sprawdzenia – tłumaczy Daniel Maciejak. - Często przeprowadzamy takie jazdy testowe: z jednej strony z uwagi na nasze dobre kontakty z producentami pojazdów mamy takie możliwości, a z drugiej strony z uwagi na chęć przetestowania różnych autobusów pod kątem możliwości wykorzystania w przyszłości; chcemy sprawdzić, czy taki autobus spełnia nasze wymagania, ale przede wszystkim, czy odpowiada pasażerom.
Arriva Sp. z o.o. nie wyklucza, że być może kiedyś, w przyszłych kontraktach, zadecyduje o kupnie takiego autobusu - Ale na dzień dzisiejszy nie przewidujemy jego zakupu do Elbląga – podkreśla raz jeszcze dyrektor Maciejak. - Cieszę się że autobus spodobał się pasażerom i mogę jeszcze powiedzieć, że w okresie trwania kontraktu, w przypadku testowania kolejnych autobusów z pewnością pojawią się one na ulicach Elbląga.
powiew zachodu ;)
zajmujecie się ***ołami, więc w podobnym tonie zapytam, czy autobusy tych dwóch nowych spółek co wygrały przetargi to będą pomalowane na barwy jakie w Elblągu obowiązują (zółto-zielone), czy bedziemy mieli teraz "teczę"? - pytam szczegolnie dlatego, bo glupio wygląda jeden z autobusów co jeździ po Elblągu ściagnięty z Warszawy i pomalowany w warszawskie barwy
Autobusy to powiew zachodu .Powiew ze wschodu to brak zadaszonych przystanków .Popatrzmy na zdjęcie w artykule ,a tak jest na wielu ulicach w Elblągu :stój i moknij .
ale przecież te "nowe" przystanki co zamontowali, są tak idiotycznie zrobione, że i tak każdy moknie - wysokie a dach malutki - rownie dobrze mogloby ich nie być skoro jakiś pacan wpadl na pomysł aby coś takiego instalować
Proszę zwrócić uwagę na niebezpieczeństwo ... kilkusekundowy sygnał dźwiękowy, po którym automatycznie zamykają się drzwi. Kilkakrotnie już przytrzasnęły ludzi w trakcie wysiadania! Na sam ten dźwięk kierowca wpada w panikę
- NAJŁADNIEJSZE TO TE SOLARISY - ZOSTAWCIE SOLARISY - TE CZESKIE SORY BRZYDKIE TAKIE GARBATE - SORY ZA WYRAŻENIE ...
- PATRIOTO WOLISZ WSIADAĆ DO POMALOWANEGO ZŁOMU CZY DO PORZĄDNEGO AUTOBUSU .. - TO TAK JAKBYŚ SE POMALOWAŁ LECĄCY TYNK W MIESZKANIU NA SWÓJ ULUBIONY ZIELONY KOLOR .. - STUKNIJ SIĘ W GŁOWĘ - AUTOBUS JEST TYMCZASOWY ALBO GO PRZEMALUJĄ WOLAŁBYM DO DRUGIE - DOPIERO DZIAŁAJĄ CZTERY DNI - WOLAŁBYM TO DRUGIE BO SOLARIS TO JE TO !!!
Solarisy są łądne.... najbrzydsze autobusy świata to SOR (wiadomo bo czeskie) i to niestety one u nas wyladuja. Tragedia
Uwaga elblazanin/patriota to jest ekspert od wszystkiego i na wszystkim sie zna najlepiej i najlepiej wie co jest dobre a co zle dla niego nie ma tematu w ktorym nie jest ekspertem w przyszlych wyborach nalezy go wybrac na prezydenta to w elblagu bedzie jak w raju ale nie od dzisiaj wiadomo ze jak cos jest od wszystkiego to jest do d.......tak jest i z tym "ekspertem"....ZNAFCA sie nalazl i nic mu sie nie podoba
To dobrze że znalazły się osoby -Elblążanie którzy widzą że firmy tramwajowe i autobusowe zapominają co obiecały :BUDOWE NOWYCH PRZYSTANKÓW.A idąc od przystanku do przystanku jest tragicznie.