W sprawie promocji i turystyki w naszym mieście, zapowiada się szereg nowych przedsięwzięć, które mają wpłynąć na atrakcyjność Elbląga. W sprawie promocji miasta, pomysły przedstawili Hanna Laska-Kleinszmidt, Dyrektor Departamentu Komunikacji Społecznej, Tomasz Gliniecki, Agata Kosacz i Piotr Adamczyk, pracownicy Działu Edukacji i Promocji Muzeum Arechologiczno-Historycznego w Elblągu.
Dzięki współpracy Departamentu Komunikacji Społecznej z Muzeum, narodziła się nowa koncepcja promocji Bramy Targowej. - Udało się nam opracować program na tegoroczne wakacje. Będzie on dwuetapowy, na czerwiec przewidzieliśmy jeden program a na lipiec i sierpień drugi – mówi Hanna Laska-Kleinszmidt.
Od najbliższego weekendu zmieniają się godziny otwarcia punktu informacyjnego w Bramie Targowej. Będzie on otwarty cały tydzień w godzinach od 10:00 do 18:00. - Brama Targowa jest takim miejscem, które chcemy ożywić. W czerwcu skupiliśmy się na działaniach edukacyjnych. Lipiec i sierpień będzie nastawiony na dzieci, rodziny, turystów i możliwości pokazywania Elbląga za pomocą Bramy – mówi Tomasz Gliniecki.
W czerwcu, zostaną wprowadzone trzy tematy lekcji. - Będą to lekcje: "Tajemnice średniowiecznej bramy", "Legendy miejskie" i "Elbląg czasów wojny". Dwie pierwsze lekcje sa przeznaczone dla młodszych dzieci. "Elbląg czasów wojny" dla starszych i dorosłych mieszkańców. Lekcje można umawiać telefonicznie. One będą możliwe do realizacji od poniedziałku do piątku w godzinach od 10:00 do 14:00 – mówi Agata Kosacz. - Zajęcia muzealne będą odpłatne, ale wprowadzamy różne promocje – mówi Tomasz Gliniecki.
Lipcowe i sierpniowe akcje, będą odbywały się nie tylko na wszystkich poziomach Bramy Targowej, ale także w jej pobliżu. - Będą to zajęcia z grami, zabawami. Będziemy starali się opowiadać o przeszłościi naszego miasta organizując różnego typu spotkania. Planujemy działania eventowe, o których będziemy informować z wyprzedzeniem – mówi Piotr Adamczyk. - 22 lipca, w poniedziałek rozpoczniemy tydzień związany z czasami PRL. Będą gry zabawy, będziemy się starali przybliżyć świat tamtych czasów – dodaje. Dla dorosłych będą zorganizowane wykłady, w poniedziałki o godzinie 12:00, na których wszyscy chętni będą mogli dowiedzieć się ciekawostek o historii miasta.
Na koniec wakacji został przewidziany konkurs, quiz. Pytania będą dotyczyły wiedzy zdobytej podczas wakacyjnych zajęć. Dla dzieci będzie do wygrania rower a dla dorosłych Album, którego autorem jest Janusz Hankowski.
Ścieżka Piekarczyka
Nową akcją zorganizowaną w Elblągu, będzie aplikacja "Ścieżka piekarczyka". - Będzie dostępna fiszka z kodem QR, gdzie można pobrać darmowe pliki. Z każdego punktu, można rozpocząć taki spacer – mówi Hanna Laska-Kleinszmidt.
Na trasie tej ścieżki będzie znajdowało się 15 tablic, na każdej z nich będzie można ściągnąć kod QR, który podpowie w którą stronę się kierować. Oprócz aplikacji mobilnej, na ścieżce piekarczyka będzie znajdowało się około 50 łopatek piekarskich. Mają być one wtopione w płyty chodnika i także wskazywać trasę zwiedzania Starego Miasta.
Po przejściu 60 proc. ścieżki piekarczyka, każdy turysta będzie mógł zdobyć certyfikat wypisany imiennie. - Można go odebrać, w informacji turystycznej albo na Bramie albo w Ratuszu Staromiejskim. Potwierdzenie przejścia tej ścieżki będzie udokumentowane na urządzeniu – mówi Hanna Laska-Kleinszmidt. Sam spacer ulicami Starego Miasta powinien zająć około 1,5 godziny.
Na tablicach znajdzie się opis miejsc oraz lektor, w czterech językach.
Tramwaj – już w czerwcu
Zabytkowy wagon elbląskiego tramwaju stanie już w czerwcu na Starym Mieście, pod Bramą Targową. W związku z tym, że zbliża się jubileusz Elbląskich Tramwajów, będzie przygotowywany informator, w środku będą fotografie, plansze. - Zrodził się też pomysł, aby zaangażować do tego przedsięwzięcia panów motorniczych, którzy mogliby zwiedzającym opowiedzieę jakieś ciekawe historie o tramwajach – mówi Hanna Laska-Kleinszmidt. W środku będą znajdowały się informacje dotyczące historii elbląskich tramwajów.
Mapa miejsc przyjaznych dla dzieci i kobiet w ciąży
Kampania "Obudź wrażliwość" została przedłużona bezterminowo. - Okazało się, że jest wiele podmiotów, które chciałyby wziąć udział w akcji, stąd ta decyzja. Stworzyliśmy także stronę internetową, na której każdy mieszkaniec, turysta może odnaleźć takie miejsca – mówi Dyrektor DKS. - Wydaje nam się, że udało nam się rozbudzić taką wrażliwość na dzieci i kobiety ciężarne, ponieważ ciągle przekazujemy certyfikaty instytucjom, które się do nas zgłosiły – dodaje.
Do akcji zgłosiły się hotele, restauracje, kawiarnie, Urzędy, sklepy, apteki, miejsca w komunikacji miejskiej i wiele innych, które oferują miejsca przyjazne dzieciom i kobietom w ciąży. Na obecną chwilę, rozdano ponad 20 certyfikatów. Listę miejsc przyjaznych dzieciom i kobietom ciężarnym można znaleźć na stronie obudzwrazliwosc.elblag.eu
Godziny niektórych atrakcji wybitnie ustawiono pod pracujących...
@kop- jakich pracujących?, przecież w Elblągu sami bezrobotni i urzędnicy. A ci drudzy mogą wychodzić, kiedy chcą... :-)
ta pani z dks nadal nic nie rozumie - a więc proszę przekazać pani Lasce, że czas skończyć wydawanie pieniędzy na głupie pomysły byłych radnych z PO. Te czasu już ma pani za sobą, a za nadgorliwość może pani wylecieć jako pierwsza. Jeśli wygra Wilk to jestem pewien, że pani już nie ma.