Niedziela, 24.11.2024, Imieniny: Flora, Jan, Roman
Nie masz konta? Zarejestruj się »
zdjęcia
filmy
baza firm
reklama
Elbląg » artykuły » artykuł z kategorii INFORMACJE LOKALNE

Elbląg się promuje. Logo Miasta pojawiło się na stojakach rowerowych

11.04.2013, 14:00:52 Rozmiar tekstu: A A A
Elbląg się promuje. Logo Miasta pojawiło się na stojakach rowerowych
fot. MK

Pod koniec listopada 2012 roku ostatnie stojaki rowerowe pojawiły się na mapie Elbląga. Plan na zeszły rok zakładał montaż 222 stojaków i taka jest ich łączna, ale nie ostateczna liczba. Bowiem od nowego roku ruszył kolejny etap akcji montażu stojaków rowerowych w naszym mieście. O tym, gdzie się one pojawią zadecydowali elblążanie. Nowe stojaki dla rowerów są również ozdabiane logo Elbląga. W ciągu kilku dni kolorowe naklejki pojawią się w sumie na 197 stojakach. Urząd Miejski ufundował także kilkanaście rowerów z takim samym logo. Będą one rozdawane laureatom konkurów organizowanych przez miasto.

Zamontowane konstrukcje w kształcie odwróconej litery U są zupełnie odmienne od dotychczas znanych w Elblągu i poza funkcjami parkingowymi mogą też pełnić rolę nośnika reklam (poza 25 stojakami na obszarze ochrony konserwatorskiej). Stojaki, które do tej pory pojawiły się w Elblągu mają pozwolić na bezpieczna i wygodnie "zaparkowanie" 444 rowerów. Łączny koszt stojaków wraz z montażem wyniósł w zeszłym roku 60.000 zł.

Początek 2013 rok to kolejny etap montownia stojaków rowerowych w naszym mieście. Co jednak ważne nowe stojaki na rowery mają już jednakowy wzór. Wiąże się to z powstaniem Systemu Identyfikacji Wizualnej marki Elbląg, który opierać się będzie na logo, zaproponowanym w dokumencie Strategii Promocji Elbląga na lata 2012-2015  - W tym roku wszystkie stojaki rowerowe zostaną obrandowane, gdyż już w zeszłym roku Rada Miejska uchwaliła dokument Strategii Promocji Miasta - wyjaśniał Robert Turlej, radny Rady Miejskiej. - W chwili obecnej tworzona jest Strategia Identyfikacji Wizualnej, tak, aby wszystkie billboardy, witacze i materiały promocyjne były ujednolicone. Dlatego czekaliśmy, żeby również te naklejki, które znajdą się na stojakach były jednolicie oznaczone, wraz z logo promocyjnym miasta.




Nieoznakowane pozostaną jedynie stojaki typu „Agora”, które zostały zamontowane tylko na terenach objętych ochroną konserwatora zabytków, głównie na Starym Mieście i terenie Wyspy Spichrzów. W tym roku stojaki tego typu pojawią się przy I Liceum Ogólnokształcącym, które również objęte jest ochroną konserwatora zabytków.

Słów kilka o Systemie Identyfikacji Wizualnej

To właśnie na podstawie Systemu Identyfikacji Wizualnej Miasta zostanie wykonany zestaw wielu nośników, na których niebawem pojawi się nowe logo Elbląga. Będą to m.in. billboardy i reklamy typu city light, ulotki i plakaty, foldery, albumy oraz oferta inwestycyjna, materiały promocyjne w postaci koszulek, kubków, smyczy, naklejek, długopisów i breloków. Przy wjeździe do miasta staną również długo oczekiwane witacze, a w planach Zarządu Komunikacji Miejskiej jest również jednolite oznakowanie taboru komunikacji miejskiej i wiat przystankowych oraz wspomnianych stojaków rowerowych.

Przypominamy, że wykonany System będzie miał służyć wykreowaniu jednolitego, spójnego i pozytywnego wizerunku Elbląga zgodnego z założeniami Strategii. Najważniejszym będzie tu jednak projekt co najmniej pięciu gadżetów niestandardowych, wpisujących się w założenia dokumentu Strategii. Gadżety powinny zostać przeanalizowane pod kątem niepowtarzalności zastosowanego wzornictwa identyfikacji wizualnej z innymi regionami Polski.

Wiele miast Polski już dawno znalazło oryginalny pomysł na swoją promocję. Dla przypomnienia, spodek-wyciskarka do cytrusów promuje Katowice, która ma być ewidentnym nawiązaniem do katowickiego Spodka. Racibórz reklamuje się przepięknymi, ręcznie malowanymi kartami do gry, na których widnieje panorama okolic. Radom, zgodnie ze swoim promocyjnym hasłem "Siła precyzji" reklamuje się za pomocą praktycznych przedmiotów i narzędzi. Goście z zewnątrz dostają więc kompasy, klucze francuskie i scyzoryki, ale też gry myślowe i strategiczne – szachy czy warcaby. Poznań ze swoim hasłem „Miasto know-how - miasto warte poznania” promuje się za pomocą wirującego bączka.

Teraz powoli dołącza do nich Elbląg.

Aleksandra Szymańska

Oceń tekst:

Ocen: 9

%22.2 %77.8


Komentarze do artykułu (31)

Dodaj nowy komentarz

  1. 1
    +14
    ~ rowerowe
    Czwartek, 11.04

    a kiedy plakat promujący z rowerem zainstalowany zostanie na słupie, który niedawno pojawił się na środku drogi rowerowej na ulicy Nowowiejskiej, słup stanął centralnie na samym środku pasa dla rowerzystów, aby go lepiej oznaczyć takie logo ze ślimaczkiem i rowerkiem byłoby wskazane, tym logiem na słupie UM pokazałby jak bardzo troszczy się o środowisko rowerzystów, ten słup to wręcz drogowskaz w jakim kierunku zmierza polityka rowerowa obecnego OR, prosimy o dalsze słupy najlepiej na 3-4 sztuki w odstępach 5-10 metrów, o wilczych dołach na tych niby drogach rowerowych nie wspomnę z litości, Panie Turlej bierz Pan OR i jedzcie zawieszac te swoje plakietki, naród czeka na lansik

  2. 2
    +14
    ~ giga
    Czwartek, 11.04

    naprawdę nie rozumiem co to za promocja Elbląga jest - na stojakach rowerowych w Elblągu... rozumiem - na stojakach w warszawie, gdańsku, poznaniu (im dalej tym lepiej :P) ale w Elblągu?! To raczej promocja samego logo w macierzy niż promocja samego miasta... owszem wygląda nie najgorzej (nawet lepiej niż sam metalowy stojak) ale nie bierzmy tego za promocję miasta!

  3. 3
    +16
    ~ ONI zawsze wiedzą lepij
    Czwartek, 11.04

    następna cenna inicjatywa i realne zleconko pieniężne dla kolesia. To i tak były pieniądze niczyje, przecież nikt nie rozliczy, nikt nie zapyta po co? Towarzysze partia wyznaczyła cel i nic was nie zepchnie z drogi wiodącej do kloaki.

  4. 4
    +6
    ~ słup bez logo promującego
    Czwartek, 11.04

    http://images.photo.bikestats.eu/zdjecie,600,362737,20130406,cos-wyroslo-na-ddr-przy-nowowiejskiej.jpg

  5. 5
    +5
    ~ wilcze doły na DDR
    Czwartek, 11.04

    http://images.photo.bikestats.eu/zdjecie,600,362633,20130406,dziura-w-sciezce-rowerowej.jpg

  6. 6
    +11
    ~ xx
    Czwartek, 11.04

    Mam nadzieję,że po 14.04.13 Grześ wsiądzie na swój rower i pojedzie nim do PUP NA Saperów.

  7. 7
    +5
    ~ Gość
    Czwartek, 11.04

    Obrędowane? Po jakiemu to?

  8. 8
    +9
    ~ sd
    Czwartek, 11.04

    Logo na stojakach jako temat zastępczy, a gdzie oświadczenia w sprawie Związku Biegłych Krętaczy i machloj z nieruchomościami, przetargami?

  9. 9
    +16
    ~ turban
    Czwartek, 11.04

    zamieszczanie tego loga na stojakach rowerowcyh ma na celu wypranie mozgow elblazan i wciskanie nietrafionej inwestycji grzesia jaka bylo logo na ktore przeznaczyl 130 tys zl. Nie wiem czy ten POwiec wie ze elblag ma cos takiego jak herb i to wlasnie herb moglby sie znalezc na tych stojakach. Teraz bedzie wciskal to logo gdzie sie tylko da! kółpaki w swoim sluzbowym samochodzie zrobi w ksztalcie i kolorze loga, jakis czas temu wywiesil biale flagi z logiem ktore po tygodniu wygladaly jak szmaty do mycia podlogi. Nowaczyku wsadz sobie w dupe to badziewiaste logo! elblazanie tego nie potzrebuja!

  10. 10
    +5
    ~ zombi
    Czwartek, 11.04

    lokalizacje Areszt Śledczy, Żłobek Miejski tu gromadnie przyada i odjadą rowerami, zwłaszcza odjadą ci z pierwszej lokalizacji. Dzieci do żłobka "na ramie" ???

Redakcja serwisu info.elblag.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie.
Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.


Regulamin komentowania artykułów w serwisie info.elblag.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie info.elblag.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentujący umieszczając treści sprzeczne z prawem musi liczyć się, że może ponieść odpowiedzialność karną lub cywilną.
  2. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  3. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  4. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  5. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  6. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  7. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy, komentarze (lub ich części) należy usunąć i dokona tego w możliwie jak najszybszym czasie.


Właścicielem serwisu info.elblag.pl jest Agencja Reklamowa GABO

Copyright © 2004-2024 Elbląski Dziennik Internetowy. Wszystkie prawa zastrzeżone.


1.3703219890594