Elbląg będzie centrum dowodzenia Pętlą Żuław. Decyzją uczestników projektu z Pomorza oraz Warmii i Mazur zostanie powołana spółka, która będzie zarządzać tym szlakiem wodnym.
Realizowany od jesieni 2010 r. projekt "Pętla Żuławska - rozwój turystyki wodnej" ma charakter ponadregionalny. Zaangażowanych jest w niego 18 podmiotów - głównie lokalne samorządy, w tym województwa pomorskiego i warmińsko-mazurskiego. Inwestycja obejmuje rozbudowę trzech portów żeglarskich - w Elblągu, Krynicy Morskiej oraz w Tolkmicku, budowę sześciu przystani (Biała Góra, Braniewo, Nowa Pasłęka, Błotnik, Osłonka, Malbork "Park Północny"), dwóch pomostów cumowniczych - w Tczewie i Drewnicy, a także przebudowę dwóch mostów zwodzonych (Gdańsk-Przegalina, Nowa Pasłęka). Ponadto zelektryfikowana ma być śluza Gdańska Głowa.
Po modernizacji powstanie w sumie ok. 300 nowych miejsc do cumowania dla jednostek pływających - W tym roku oddawaliśmy w ramach projektu Pętla Żuławska, całą infrastrukturę, tj. 10 marin, dwa mosty zwodzone, przebudowa została również śluza Gdańska Głowa - wylicza Jerzy Wcisła. - Łącznie cała inwestycja jest warta 83 mln. zł.
Od momentu powstania projektu próbowano znaleźć formułę na zarządzanie całym majątkiem, żeby spełnić wymagania programu, a jednocześnie, by sprawnie rozwijać żeglarstwo w delcie Wisły i na Zalewie Wiślanym - Od samego początku, gdy pojawił się problem, jak zarządzać tym majątkiem, zgłaszaliśmy by zarządzanie pętlą żuławską zorganizować w Elblągu - wyjaśnia Jerzy Wcisła. - Rok temu nie było takiej jednomyślności, że Elbląg to najlepsze miejsce do organizowania życia żeglarskiego w tym regionie i zarządzanie pętlą żuławską przekazano stowarzyszeniu z województwa pomorskiego, które jednak z kwestiami formalnymi nie dało sobie rady. Dlatego odpowiedzialność za Pętlę Żuławską przejmie od nowego roku Elbląg - mówi Wcisła.
Na początku grudnia podjęto decyzję, że w związku z tym w Elblągu powołana zostanie spółka "Szlak Żeglarski Delty Wisły, Pętla Żuławska" - Będzie ona zarządzała 10 marinami o łącznej wartości 83 mln. zł w delcie Wisły, od śluzy Biała Góra, po przystanie na Zalewie Wiślanym - informuje Jerzy Wcisła.
Spółka ma być finansowana przez 9 samorządów, przy najprawdopodobniej dwóch formach płatności - stałej składce podzielonej na wszystkie samorządy, i drugiej części ruchomej, która będzie zależała od wielkości całego majątku zarządzanego. - Na razie, my jako miasto Elbląg, dajemy pomieszczenia pod tę infrastrukturę - mówi Jerzy Wcisła. - Będą to pomieszczenia tymczasowe, ostatecznie zlokalizowane najprawdopodobniej w Jachtklubie, wszystkie etaty pracowników będą finansowane przez 9 samorządów, wchodzących w skład projektu Pętla Żuławska. Poza ta spółką każda marina będzie miała swojego operatora, który będzie wyłoniony w drodze przetargu.
Jak podkreśla Jerzy Wcisła decyzja o utworzeniu w Elblągu centrum dowodzenia Pętla Żuławską to kolejny krok do budowania programu stworzenia z naszego miasta silnego ośrodka żeglarskiego, na skalę ogólnopolską - Przy jednoczesnej odpowiedzialności za organizację promocji, za udział w targach i przyszły rozwój tej całej infrastruktury, będziemy organizowali życie turystyczne i wprowadzali takie systemy, które będą sprzyjały żeglowaniu po wszystkich naszych przystaniach w tym rejonie - podkreśla Jerzy Wcisła.
Przypominamy również, że niedawno Elbląg przystąpił także do stowarzyszenia "Szlak Wodny im. Króla Stefana Batorego". Wśród licznych celów, jakie stawia przed sobą owo Stowarzyszenie jednym z podstawowych jest działanie na rzecz rozbudowy szlaku o drogi wodne spoza granic Polski tak, aby szlak w przyszłości tworzył zamkniętą pętlę żeglugową rozbudowaną od kanału Augustowskiego poprzez Niemen, Zalew Kuroński i Kaliningradzki do Bałtyku, dzięki czemu w niedługim czasie może stać się najdłuższym wodniackim szlakiem turystycznym w tej części Europy.
Baju ,baju dalszy ciąg bajeczek.Elbląg będzie miał g***o do powiedzenia tak jak nic nie ma do powiedzenia na pochylniach i Kanale Elbląskim i żegludze.Będzie sprzedane dowodzenie jak port w Elblągu.Kopcie mierzeję i wtedy ruszy turystyka,bezrobocie się zmniejszy w całym regionie.NIE WIRZĘ WAM RZADZACY !!!!
wszystko ok tylko po co ta warmia i mazury-swolocze nie powinny miec nic z tym wspolnego oni powinni polskieo sie uczyc bo narazie rozmawiaja tak troche smiesznie,bardziej pro-rosyjsko.
W tym mieście nie wiem czy jest 200 czynnych wodniaków, a tyle forsy się w to g.... ładuje. Popier...... schizofreniczna kasta idiotów maluje nam wizje mekki turystycznej w regionie nękanym strukturalnym bezrobociem i nędzą. Nie rozumię dlaczego bogatym s..synom buduje się mariny z publicznych pieniędzy, dlaczego przeciętny Polski obywatel ma finansować rozrywki bogatej kaście uprzywilejowanych. Wybudujcie sobie ch.... mariny z prywatnych waszych funduszy i ja będę rozumiał że biznesmen zainwestował podjął ryzyko i zarabia. Wy, zasrana komuno nie macie prawa przeżerać pieniędzy uczciwych obywateli tego kraju
Jak gościu się zabrał za to to będzie kicha. Już wydał "kto jest kto w Elblągu"
nowa spolka = nowe stanowiska
Dobrze!!!!!!!!!!!!malkontenci cisza!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Euforia wynikająca z powstawania kolejnych ciał opiniotwórczych na papierze jeszcze niczego nie przesądza i załatwia. Ponieważ jednak nie umiemy, jako Polacy zarządzać jakimkolwiek majątkiem i go kultywować lub pomnażać (dorobek w tym względzie jest ogólnie znany a więc sukcesywnego niszczenia dorobku kultury materialnej Elbląga i jego pięknych okolic, bo o zasługach w tym względzie Olsztyna już nie wspomnę) nie widzę wyraźnej i ewidentnej perspektywy zaowocowania przedsięwzięcia. I wcale mu tego nie życzę, bo na starość w swym rodzinnym mieści bym popływał i pojeździł na rowerze biorąc pod uwagę jego fantastyczne okolice i ich potencjał. Jak jednak patrzę, gdy za żeglarstwo i jego infrastrukturę (to samo z rowerami i rekreacją i turystyką) biorą się nieraz dziwni ludzie o bladym pojęciu w sprawie irytuje mnie dziwne zadowolenie ludzi za to odpowiedzialnych. Sam Wcisła, choć wiele uczynił w tym kierunku niewiele sam zrobi a na Olsztyn i elbląskie władze na pewno nie może liczyć. No, w
Wiecznie niezadowoleni malkontenci,wam będzie zawsze źle,nic się nie opłaca,niczego nie warto,wszystko najlepiej zrównać z ziemią i zaorać.Według mnie to jest dobry krok w kierunku integracji Elbląga z terenem,z którym nasze miasto utraciło administracyjne związki i na tym straciło wszystko,to pierwszy krok w kierunku powrotu całego powiatu do małej ojczyzny,a Warmia i Mazury niech się wypchają,nie są nam do niczego potrzebne.
poziom godny i taki mądry ...
Do ccc i Aborygena. Nie znacie tematu sportów wodnych to nie silcie się na głupie komentarze. Ten temat interesuje żeglarzy i motorowodniaków z Elbląga i okolic.