Projekt pod nazwą „Cudowna kampania Warmii i Mazur” będzie podkreślać naturę, turystykę i kulturę regionu. Na tych filarach zostaną zbudowane komunikaty marketingowe wykorzystane podczas akcji prowadzonej przez najbliższe miesiące w Polsce oraz w sześciu krajach Europy (w Belgii, Niemczech, na Litwie, Słowacji, w Czechach i na Ukrainie).
Dziś została zaprezentowana koncepcja kampanii medialno-wizualnej, która będzie w tym roku promować turystyczne walory Warmii i Mazur. Akcja będzie prowadzona w ramach unijnego projektu realizowanego przez samorząd województwa.- Jest to kolejne przedsięwzięcie promocyjne, która ma na celu budowanie wizerunku naszego regionu i docieranie z informacjami do potencjalnych turystów. Tym razem dzięki funduszom unijnym mamy możliwość poprowadzenia kampanii na większą niż do tej pory skalę - podkreślał na konferencji inaugurującej projekt marszałek województwa Jacek Protas.
Twórcy pomysłu zaznaczali odniesienie się do wizerunku, który udało się już zbudować w trakcie kampanii Mazury Cud Natury.
- Przeanalizowaliśmy bardzo wiele materiałów i opracowań, badania pokazały jak duża jest świadomość Polaków na temat tego, że Mazury są cudem natury. Teraz chcemy iść o krok dalej i komunikować, że tu można się cudownie poczuć, cudownie zrelaksować, cudownie spędzić czas - mówił Witold Bacia, dyrektor strategiczny firmy Redcomm, która w konsorcjum z olsztyńskim Studiem Gravite wygrała konkurs na opracowanie koncepcji wizualnej.
Kampania będzie realizowana w ramach unijnego projektu, na który samorząd województwa pozyskał blisko 12 mln zł z funduszy europejskich. Kampania medialna pochłonie ok. 8 mln zł, pozostałe środki są przeznaczane na inne działania promocyjne .np. udział w targach turystycznych, wydawnictwa czy wizyty studyjne dziennikarzy. Do tej pory region odwiedzili przedstawiciele mediów z różnych zakątków świata, m.in. z Belgii, Francji, Niemiec, Słowacji, Czech i Ukrainy. Dodatkowo oferta turystyczna Warmii i Mazur jest prezentowana na targach turystycznych, w tym na największych na świecie w Berlinie.
Przypomnijmy, że samorząd województwa prowadził do tej pory m.in. kampanię Mazury Cud Natury nawiązującą do światowego konkursu na 7 nowych cudów natury, a w tym roku rozpoczął także akcję „Warmia – rebelia kultury”, w ramach której będą organizowane imprezy kulturalne, koncerty i festiwale w warmińskich miastach.
URZĄD MARSZAŁKOWSKI, WOJEWÓDZTWA WARMIŃSKO-MAZURSKIEGO
a kiedy kampania dla Żuław