Trzech radnych zwróciło uwagę na przejście dla pieszych przy ul. Łęczyckiej. Chcieliby, by przy przystanku nieopodal jednostki wojskowej powstało aktywne przejście dla pieszych. - Uważamy, że zasadne jest lepsze oznakowanie tego przejście dla pieszych – przyznają.
Temat poruszyli radni Monika Dwojakowska, Marek Osik i Adam Matwiejczuk. - Przejście usytuowane jest między dwoma przestankami. Po zmroku, brak jest oświetlenia, a zatrzymujące się autobusy ograniczają widoczność nadjeżdżającym pojazdom – wyjaśniają.
Ulica Łęczycka stała się dość ruchliwą ulicą, szczególnie w godzinach szczytu i wieczorem. Uważamy, że zasadne jest lepsze oznakowanie tego przejście dla pieszych
– podkreślili.
Radni zwrócili się z zapytaniem do Prezydenta Elbląga, czy w budżecie na 2023 r. można zaplanować tę inwestycję. - Przedmiotowe przejście dla pieszych przy ul. Łęczyckiej (droga powiatowa) posiada aktualnie pełne i prawidłowe oznakowania: pionowe znakami informacyjnymi typu D-6 z dodatkowym tłem fluorescencyjnym oraz oznakowanie poziome limiany P-10 – wymieniał Witold Wróblewski.
Na podstawie posiadanej ewidencji zdarzeń drogowych za lata 2018-2021, w omawianym miejscu tj. na przejściu nie odnotowano żadnych wypadków czy kolizji drogowych, w tym z udziałem pieszych co potwierdza dobry poziom bezpieczeństwa. Niemniej jednak mogę zrozumieć obawy mieszkańców, zwłaszcza z uwagi na zmianę zagospodarowana bezpośredniego otoczenia, co wpływa na wzrost natężenia ruchu drogowego w tym miejscu
– stwierdził Witold Wróblewski.
Prezydent dodał, że po przeprowadzonej analizie bezpieczeństwa ruchu w obrębie istniejącego przejścia dla pieszych stwierdza, że podstawowymi elementami, które mogłyby zostać zaplanowane do wykonania są dodatkowe punkty świetlne przy przejściu oraz budowa zatoki autobusowej. Na to środków jednak w tej chwili nie ma.
Czy sprawy związane z utrzymaniem bezpieczeństwa i płynności ruchu drogowego lub budowy zatok na przystankach autobusowych mających wpływ na płynność ruchu przerasta możliwości intelektualne pracowników departamentu dróg i wymaga marnowania cennego czasu zapracowanych radnych? Nic potem dziwnego , że na podejmowanie inicjatyw związanych z rozwojem miasta brak im czasu.
Nie od dziś wiadomo, że Zarząd Dróg to bezwzględnie NAJSŁABSZY departament w UM.
Jaki problem - linia ciągła podwójna i nie wolno wymijać stojącego autobusu.
Wystarczy zbudować wysepkę autobusową po drugiej stronie dodatkowo autobusy nie będą korkować drogi
Prezydent zastosował swoją standardową odpowiedż ,gdy otrzymuje od mieszkańców , czy radnych interpelację ,czy prośbę ,której realizacja wymaga nakładów finansowych . Jako mieszkańcy tej dzielnicy już kilka lat temu postulowaliśmy do radnego o wykonanie zatoki na przystanku .
Albo przejście aktywne (które tam jest niepotrzebne, prędzej zatoka autobusowa jak pisze urząd) albo opłacenie rachunków za prąd np. w szkołach czy szptalu. Taki ma wybór Prezydent.
Zamiast przekazać to na Komisji bądź w gabinecie prezydenta, to stawiają jakieś tam rozwiązania w mediach, czy ci państwo z KWWWW już grają na własne "ambicje"? bo co bo się dowiedzieli że już tego komitetu wyborczego nie będzie i chcą się gdzieś załapać? radny "spiker" dostał się do rady jako zamiennik, a pani z SP 21 i pan były / a teraz emeryt / ile to dostali głosów no i czym się ta trójka "wspaniałych radnych" miastu przysłużyła? Bo pieniędzy od elblążan przytulili niemało oj niemało w tej 5 letniej kadencji, czyż nie tak? Wybory w 2024 roku więc teraz tak się nie spinajcie.
Tak przejście usytuował ktoś niesprawny umysłowo, ale "prezydent" załatwił "radnych" tradycyjnym stwierdzeniem "zuwagi na ..., Nie!". Trzeba było apelować o to w czasie "referendum". Skoro nie przejechano tam pieszego, to jest ok. A może wystarczy przenieść przejście w inne miejsce w pobliżu ale bezpieczne bardziej. tam już stoi mądrze postawiony słup sygnalizatora strażaków i witold też uważa, że jest super. Elbląg "47 mimo tylu lat i zmiany kilku pokoleń. Ważniejsze jest bezpieczeństwo ludzi niż np. tężnia "pana szuchewycza", ale ten wniosek o przejście jest tylko częściowo "47 w przeciwieństwie do tężni, która ma 100%.
inwestycja warta +- 20 tyś. a dyskusja jak przy Dwóch Wieżach Kaczyńskiego . Kto spowodował ,że nasze Miasto jest tak biedne i zadłużone ? Wg. mnie : 1/ prezydent Słonina nietrafioną Modrzewiną za kilkaset milionów 20 lat temu ,co daje obecnie 1 miliard i 2/ rząd PiS zabierając podatek CIT - 100 mln przed kryzysem , co daje teraz min. 150 mln..i rządając jeszcze kilkudziesięciu mln za pogłębienie odcinka rzeki Elbląg należącego do Państwa , nie miasta.
Jeżdżę codziennie do pracy o 5 40 tam mikt nie chodzi wracam o 14 tez pusto