Sprzedajesz produkty lub usługi? Z pewnością zdajesz więc sobie sprawę, że wielu konsumentów „kupuje oczami”. To szczególnie ważne w handlu online, gdzie musisz skierować klienta na swoją witrynę sprzedażową i sprawić, że tam sfinalizuje transakcję. Z tego właśnie powodu kluczowym elementem e-commerce stały się grafiki. Zapoznaj się z poradnikiem i dowiedz się, jak robić zdjęcia do sklepu internetowego. Poznaj 10 najważniejszych wskazówek dla laika.
Zdjęcia w sklepie internetowym – dlaczego są ważne?
Sposób oddziaływania na odbiorcę – to jedna z różnic między sprzedażą tradycyjną a internetową. Dla internauty kluczowy jest zmysł wzroku, który zastępuje możliwość przymierzenia czy obejrzenia produktu na żywo. Właśnie dlatego, oferta w e-sklepie musi zostać przedstawiona w taki sposób, aby pomimo wspomnianych ograniczeń, potencjalny klient chciał z niej skorzystać.
Co może zastąpić bezpośredni kontakt z produktem? Poza opisem będą to przede wszystkim wysokiej jakości fotografie. Dla kupujących profesjonalne zdjęcia stanowią postawę skutecznego e-commerce oraz najważniejszy element w sklepie internetowym, który wpływa na:
- sprzedaż – przygotowanie autorskich grafik wyróżni Cię na tle konkurencji i zbuduje zaufanie u potencjalnych klientów, co może przełożyć się na poprawę liczby konwersji (pożądanych działań ze strony odbiorców) oraz większą szansę, że konsument skorzysta z produktu lub usługi;
- SEO – zadbanie o prawidłową optymalizację grafik pod wytyczne wyszukiwarki (np. opisanie tekstem alternatywnym), wpłynie na pozycjonowanie e-sklepu oraz sprawi, że same zdjęcia pojawią się wysoko w wynikach wyszukiwania Google Grafika;
- atrakcyjność witryny – wysokiej jakości fotografie nie tylko zachęcają do zapoznania się z inną zawartością, ale również zwracają uwagę użytkownika i stanowią ważny element designu sklepu internetowego.
Wiesz już, że z wielu powodów warto wykorzystywać grafiki w handlu online. Czas przekonać się, jakie fotografie przyciągną kupujących do Twojej witryny sprzedażowej. A jeśli chcesz sprawdzić, czego potrzebujesz, aby sprzedawać online, to już teraz zamów darmową konsultację na https://wenet.pl/oferta/sklepy-internetowe.
Jak robić zdjęcia do e-sklepu? Dobre praktyki w e-commerce
Nieodłączny element sklepu internetowego – obok wartościowych opisów – stanowią wysokiej jakości zdjęcia produktowe. Dzięki nim możesz nie tylko przyciągnąć uwagę odbiorców, ale również rozwiać wątpliwości konsumentów i doprowadzić do finalizacji transakcji.
Zastanawiasz się, jak wyróżnić się na tle miliardów obrazów publikowanych każdego dnia w sieci?
Zamiast korzystać z fotografii od producentów czy pochodzących z hurtowni i darmowych banków, postaw na autorskie zdjęcia w sklepie online. To ważne nie tylko w e-commerce, ale w każdej działalności internetowej – od SEO, przez Social Media, po stronę WWW i bloga. We własnej twórczości, kieruj się poniższymi wskazówkami.
1. Wykorzystuj odpowiedni sprzęt
Choć wynajęcie profesjonalnego fotografa jest wartą przemyślenia opcją, to samodzielnie również możesz stworzyć atrakcyjne zdjęcia do e-sklepu. Musisz jednak skompletować właściwy sprzęt – a jeśli zastosujesz się do kolejnych porad, to taka inwestycja nie obciąży zbyt mocno Twojego budżetu.
2. Wybierz aparat o właściwych parametrach
Nie stać Cię na zakup drogiej lustrzanki? Nic straconego! Wartościowe fotografie swoich produktów możesz zrobić już nawet smartfonem. Przy zakupie urządzenia skup się jednak na takich parametrach jak np. stabilizacja obrazu, jasność obiektywu czy rozmiar matrycy.
3. Zastosuj jednolite tło
Z pewnością zdajesz sobie sprawę, że to produkt i jego cechy stanową kluczowy element zdjęć w sklepie internetowym. Nie chcesz więc, by rozpraszający drugi plan odwrócił uwagę potencjalnego klienta od interesującego go towaru. Dlatego musisz zadbać o tło! Najlepiej sprawdzi się jednolita stylistyka i kolorystyka.
4. Zainwestuj w statyw
Jednym z najczęściej popełnianych błędów przez właścicieli e-sklepów są rozmazane zdjęcia. Tego rodzaju grafiki z pewnością nie przekonają potencjalnych klientów do zakupów. Właśnie dlatego warto zakupić statyw. Ten niezwykle pomocny gadżet pomaga złapać właściwą ostrość, a przecież w wielu przypadkach konieczne będzie robienie fotografii w poziomie.
5. Nie zapominaj o dobrym oświetleniu
Światło naturalne to często podstawa niezwykle atrakcyjnej fotografii. Nie możesz jednak na nie liczyć podczas sesji zdjęciowych przeprowadzanych w pomieszczeniach. Tutaj przydadzą się odpowiednie lampy. Co więcej, musisz zadbać o to, aby oświetlenie było spójne dla wszystkich grafik wykorzystanych na stronie e-sklepu.
6. Edytuj zdjęcia w programach graficznych
Udało Ci się zrobić idealne zdjęcie produktu ze swojej oferty? To świetnie! Miej jednak na uwadze, że to dopiero początek. Tylko dzięki odpowiedniej obróbce przygotujesz fotografię, którą można opublikować w sklepie internetowym. Szczególnie na początku, warto postawić na proste oprogramowanie, które umożliwi choćby podstawową edycję grafik.
Pamiętaj jednak, żeby nie przesadzać z nadmierną obróbką zdjęć. Nie stosuj zbyt wielu filtrów czy efektów i nie ingeruj za mocno w kolorystykę – barwy powinny być jak najbardziej naturalne.
7. Postaw na angażującą zawartość
Przekonanie potencjalnego klienta do skorzystania z konkretnej oferty nie jest prostym zadaniem – szczególnie w niezwykle konkurencyjnych branżach. Tym, co najlepiej przykuwa uwagę odbiorców, są zdjęcia – jednak tylko jeśli mają angażującą zawartość.
Grafiki, które przyciągną wzrok i wzbudzą zainteresowanie, muszą być autentyczne. To oznacza, że należy skupić się na samym procesie tworzenia fotografii, a nie na jej obróbce. Wśród najważniejszych obecnie trendów można wyróżnić poza naturalnością również umieszczanie obrazów we właściwym kontekście czy pokazywanie historii.
Nie zapominaj, że celem zdjęć produktowych jest przekazywanie treści, tak samo, jak robią to opisy czy artykuły. Fotografując, postaw się w roli klienta i pokaż cechy i atuty oferowanych towarów.
8. Zapisz grafikę w odpowiednim formacie
PNG, GIF, JPEG – z pewnością znasz te nazwy. To najpopularniejsze typy plików, które zamieszcza się na stronach sklepów internetowych. W zależności od aktualnych potrzeb możesz korzystać z różnych opcji. Pomoże Ci w tym zrozumienie różnic między poszczególnymi formatami.
A więc PNG jest preferowany przez media społecznościowe i podlega bezstratnej kompresji – można bez utraty jakości zmniejszyć (dość spory) rozmiar zdjęcia. JPEG to niezwykle uniwersalny rodzaj pliku, który nie obciąża witryny przy jej ładowaniu. GIF nie bez powodów stanowi coraz rzadziej wykorzystywany typ zapisu, który najczęściej stosuje się do animacji czy prostych obrazów.
Wśród coraz popularniejszych formatów plików graficznych można też wymienić WebP czy SVG.
9. Zmniejsz rozmiar fotografii
Jedną z rzeczy, która wpływa na doświadczenie użytkownika w e-sklepie, jest czas ładowania strony. Należy o tym wspomnieć, ponieważ rozmiar publikowanych zdjęć może w znaczący sposób wpłynąć na szybkość ładowania witryny sprzedażowej. Warto więc zadbać o równowagę między czytelnością i wagą obrazów. Pamiętaj o tym przy ustalaniu formatu zapisu i rozdzielczości grafiki.
10. Staraj się unikać błędów
Nikt nie jest nieomylny. Ale warto uczyć się na błędach innych sprzedawców online, aby tworzyć jeszcze lepsze grafiki do sklepu internetowego. Dlatego też kieruj się następującymi zasadami przy tworzeniu zdjęć produktowych:
- zrezygnuj z opcji zoom (nie przybliżaj obrazu),
- zadbaj o czystość obiektywu,
- nie korzystaj z automatycznego flesza,
- nie przesadzaj z efektami i rozpraszającymi rekwizytami,
- wystrzegaj się nadmiernej edycji, sztuczności i nadmiaru filtrów,
- wykorzystuj fotografie, do których masz prawa autorskie,
- unikaj obrazów niezwiązanych z zawartością Twojej witryny.
Celem każdego sprzedawcy jest takie przedstawienie oferty, aby konsument mógł łatwo zapoznać się z charakterystyką produktu lub usługi i sprawnie podjąć decyzję o zakupie. Jest to jeszcze ważniejsze w sklepie online, gdzie potencjalny klient nie ma bezpośredniego kontaktu z towarem.
Dlatego tak istotne w e-handlu jest zadbanie o wysokiej jakości zdjęcia, dzięki którym możesz przebić konkurencję.
Jeśli jednak dopiero zaczynasz działać w sieci, to możesz skorzystać z pomocy doradców internetowych.
Współpracując z WeNet, możesz skupić się na rozwoju swojego biznesu, ponieważ specjaliści zapewnią wszystko, czego potrzebujesz, aby sprzedawać online: od nowoczesnego projektu dopasowanego do potrzeb, przez sklep internetowy PrestaShop na własność, po kompletną integrację z zewnętrznymi narzędziami.
A to jeszcze nie wszystko! W ramach kompleksowej oferty możesz liczyć również na pomoc doradców e-commerce, którzy zapewnią dostęp do sprawdzonych rozwiązań wspierających sprzedaż. Nie musisz martwić się przy tym o podstawy – certyfikat SSL, domenę, hosting czy niezbędne regulaminy otrzymasz w pakiecie.
Aby poznać więcej szczegółów, możesz zamówić darmową konsultację i wycenę. Wybierz bogatą ofertę i skorzystaj z doświadczenia ekspertów, a zyskasz narzędzia do zwiększenia sprzedaży online.