Piątek, 22.11.2024, Imieniny: Cecylia, Jonatan, Stefan
Nie masz konta? Zarejestruj się »
zdjęcia
filmy
baza firm
reklama
Elbląg » artykuły » artykuł z kategorii INWESTYCJE

Przebudowa drogi nr 22 z kolejnym opóźnieniem. GDDKiA podaje nowe terminy

18.08.2024, 15:15:00 Rozmiar tekstu: A A A
Przebudowa drogi nr 22 z kolejnym opóźnieniem. GDDKiA podaje nowe terminy
Fot. archiwum redakcji

Przebudowa odcinka drogi krajowej nr 22 z Elbląga do Fiszewa i budowa obwodnicy Jegłownika stale odsuwa się w czasie. Jeszcze niedawno planowano, że pierwsze prace mogłyby ruszyć za dwa lata. Teraz już wiemy, że inwestycja zaliczy kolejny poślizg. 

 

 


Droga krajowa nr 22 prowadząca z Elbląga do Jegłownika jest jedną z najniebezpieczniejszych w naszym regionie. Na krętej trasie często dochodzi do wypadków i kolizji. Kierowcy od lat czekają na jej przebudowę. Generalna Dyrekcja Dróg i Autostrad od kilku lat planuje rozbudowę drogi krajowej nr 22 na odcinku Fiszewo-Jegłownik i Jegłownik-Elbląg wraz z budową obwodnicy Jegłownik. Inwestycja ta przeciąga się jednak w czasie. Nadal nie powstała nawet dokumentacja projektowa przedsięwzięcia. 

 

 

 

Z uwagi konieczność optymalizacji rozwiązań projektowych dla obwodnicy Jegłownika, spowodowaną bardzo wysokim kosztem realizacji inwestycji, prace projektowe uległy wydłużeniu. Wariant obwodnicy Jegłownika nie został wskazany. Planujemy,  że nastąpi to w IV kwartale br. Zakończenie prac nad STEŚ-R etap II dla obwodnicy Jegłownika planowane jest w I kwartale 2026 r.Nadal trwają prace nad dokumentacją projektową dla rozbudowy DK22 Fiszewo-Jegłownik i Jegłownik-Elbląg. Zakończenie prac planowane jest w II/III kwartale 2025 r.

 

 

- informuje Katarzyna Kozłowska z GDDKiA Oddział w Olsztynie. 

 

 


Przypomnijmy. Umowę na wykonanie dokumentacji projektowej olsztyński oddział GDDKiA podpisał z firmą Europrojekt Gdańsk w 2022 roku. Wartość zamówienia wyniosła 5,6 mln zł. Obejmowało ono wykonanie projektów budowlanych i wykonawczych wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego dla: rozbudowy DK 22 na odcinku Fiszewo - Jegłownik o długości ok. 5 km oraz rozbudowy DK 22 na odcinku Jegłownik - Elbląg o długości ok. 3,5 km. - Umowa obejmuje również wykonanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej wraz z materiałami do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla budowy obwodnicy Jegłownika w ciągu DK 22 - informował w 2022 r. Karol Głębocki, ówczesny rzecznik prasowy GDDKiA Oddział w Olsztynie.

 

 

 

Wykonawca na realizację zadania miał 29 miesięcy. GDDKiA planowała wtedy, że przebudowa odcinków DK22: Fiszewo - Jegłownik i Jegłownik - Elbląg mogłaby się zakończyć w 2026 roku, a obwodnica powstałaby do 2028 r. Jeszcze w tym roku inwestor informował, że nowy harmonogram zakłada rozbudowy odcinków drogi na lata 2026-2029, natomiast realizacja obwodnicy w latach 2027-2030. Teraz już wiadomo, że i te terminy są nieaktualne.  Pierwsze prace miałyby ruszyć dopiero w 2028 r.

 

 

 

Planowany termin realizacji rozbudowy odcinków Fiszewo - Jegłownik i Jegłownik - Elbląg to lata 2028-2030, natomiast realizacja obwodnicy Jegłownika, w systemie projektuj i buduj, przewidziana jest na lata 2027-2031

 

 

- dodaje Katarzyna Kozłowska. 

Natasza Jatczyńska
Wyślij wiadomość do autora tekstu

Oceń tekst:

Ocen: 2

%50.0 %50.0


Komentarze do artykułu (22)

Dodaj nowy komentarz

  1. 1
    --20
    ~ Leon
    Poniedziałek, 05.08

    I bardzo dobrze. Ta droga nie jest niebezpieczna. Jest normalna i nie wymaga przebudowy. A jak będzie jechał wariat to i na świeżo wybudowanej doprowadzi do wypadku. To kwestia rozsądku i myślenia za kierownicą, a nie złej drogi. To będą pieniądze wyrzucone w błoto. Jest milion innych dróg bardziej potrzebujących remontów!

  2. 2
    +39
    ~ NO = Nie Olsztyn
    Poniedziałek, 05.08

    Jeśli to Olsztyn nadzoruje to poczekamy z 10 lat na przebudowę jak nie dłużej. Urzędnicy odpowiedzialni za przebudowę i opóźnienia powinni dożywotnio tracić pracę w administracji.

  3. 3
    +12
    ~ zorro
    Poniedziałek, 05.08

    to tylko Polska

  4. 4
    +19
    ~ marek23
    Poniedziałek, 05.08

    To porażka

  5. 5
    +25
    ~ Żenada
    Poniedziałek, 05.08

    GDDKIA Olsztyn to żenada ...

  6. 6
    +25
    ~ Jawamwojtaniewybierałem
    Poniedziałek, 05.08

    W grę powinna wchodzić budowa szerokiej trzypasmowej drogi od węzła przy Warszawskiej aż po autostradę A1. Taki plan już mięli Niemcy przed 2ws. Każdy inny scenariusz to mrzonki i strata pieniędzy. To jak budowa tej kładki unijnej z pojedynczym pasem i bez chodników. To przejaw niegospodarności.

  7. 7
    +17
    ~ Tłuki olszczanskie
    Poniedziałek, 05.08

    Projektują tłuki gdzie i jaka ilość studzienek zamontować widać pajace olszczanskie wszystko blokują co dla eg ma być

  8. 8
    --13
    ~ do wet/polexit
    Wtorek, 06.08

    strata pieniędzy.....podobnie jak przekop pisowcu

  9. 9
    --3
    ~ do wet/polexit
    Wtorek, 06.08

    Dla Ciebie to wszystko co ma służyć Polakom to strata pieniędzy . Lepiej dać imigrantom z Afryki, Niemcom czy Ruskim. Totalny matoł.

  10. 10
    +23
    ~ Inżynier
    Wtorek, 06.08

    Projektowanie, a później przebudowa drogi w przekroju 2+1 jest rozwiązaniem, które nie spełni założonych zadań. Proszę Pamiętać, że wg artykułu droga zostanie oddana za 7 lat. W związku z tym ruch może jeszcze wzrosnąć i w momencie oddania drogi będzie się nadawała do przebudowy. Jedynym rozwiązaniem jakie powinno być tutaj zastosowane to budowa drogi dwujezdniowej w przekroju drogi ekspresowej. Proszę zwrócić uwagę na natężenie ruchu DK 22 w okolicach Elbląga. Można to sprawdzić szukając generalny pomiar ruchu jaki jest wykonywany co 5 lat. Jest większe niż na DK 16 gdzie droga budowana jest w przekroju ekspresowym. Jedno jest pewne, jak droga zostanie przebudowana w minimalnym zakresie to myślę, że przez kilkadziesiąt lat lepszym rozwiązaniem będzie podróż do autostrady A1 przez Gdańsk.

Redakcja serwisu info.elblag.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie.
Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.


Regulamin komentowania artykułów w serwisie info.elblag.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie info.elblag.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentujący umieszczając treści sprzeczne z prawem musi liczyć się, że może ponieść odpowiedzialność karną lub cywilną.
  2. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  3. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  4. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  5. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  6. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  7. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy, komentarze (lub ich części) należy usunąć i dokona tego w możliwie jak najszybszym czasie.


Właścicielem serwisu info.elblag.pl jest Agencja Reklamowa GABO

Copyright © 2004-2024 Elbląski Dziennik Internetowy. Wszystkie prawa zastrzeżone.


1.2737040519714