Przebudowa odcinka drogi krajowej nr 22 z Elbląga do Fiszewa i budowa obwodnicy Jegłownika stale odsuwa się w czasie. Jeszcze niedawno planowano, że pierwsze prace mogłyby ruszyć za dwa lata. Teraz już wiemy, że inwestycja zaliczy kolejny poślizg.
Droga krajowa nr 22 prowadząca z Elbląga do Jegłownika jest jedną z najniebezpieczniejszych w naszym regionie. Na krętej trasie często dochodzi do wypadków i kolizji. Kierowcy od lat czekają na jej przebudowę. Generalna Dyrekcja Dróg i Autostrad od kilku lat planuje rozbudowę drogi krajowej nr 22 na odcinku Fiszewo-Jegłownik i Jegłownik-Elbląg wraz z budową obwodnicy Jegłownik. Inwestycja ta przeciąga się jednak w czasie. Nadal nie powstała nawet dokumentacja projektowa przedsięwzięcia.
Z uwagi konieczność optymalizacji rozwiązań projektowych dla obwodnicy Jegłownika, spowodowaną bardzo wysokim kosztem realizacji inwestycji, prace projektowe uległy wydłużeniu. Wariant obwodnicy Jegłownika nie został wskazany. Planujemy, że nastąpi to w IV kwartale br. Zakończenie prac nad STEŚ-R etap II dla obwodnicy Jegłownika planowane jest w I kwartale 2026 r.Nadal trwają prace nad dokumentacją projektową dla rozbudowy DK22 Fiszewo-Jegłownik i Jegłownik-Elbląg. Zakończenie prac planowane jest w II/III kwartale 2025 r.
- informuje Katarzyna Kozłowska z GDDKiA Oddział w Olsztynie.
Przypomnijmy. Umowę na wykonanie dokumentacji projektowej olsztyński oddział GDDKiA podpisał z firmą Europrojekt Gdańsk w 2022 roku. Wartość zamówienia wyniosła 5,6 mln zł. Obejmowało ono wykonanie projektów budowlanych i wykonawczych wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego dla: rozbudowy DK 22 na odcinku Fiszewo - Jegłownik o długości ok. 5 km oraz rozbudowy DK 22 na odcinku Jegłownik - Elbląg o długości ok. 3,5 km. - Umowa obejmuje również wykonanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej wraz z materiałami do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla budowy obwodnicy Jegłownika w ciągu DK 22 - informował w 2022 r. Karol Głębocki, ówczesny rzecznik prasowy GDDKiA Oddział w Olsztynie.
Wykonawca na realizację zadania miał 29 miesięcy. GDDKiA planowała wtedy, że przebudowa odcinków DK22: Fiszewo - Jegłownik i Jegłownik - Elbląg mogłaby się zakończyć w 2026 roku, a obwodnica powstałaby do 2028 r. Jeszcze w tym roku inwestor informował, że nowy harmonogram zakłada rozbudowy odcinków drogi na lata 2026-2029, natomiast realizacja obwodnicy w latach 2027-2030. Teraz już wiadomo, że i te terminy są nieaktualne. Pierwsze prace miałyby ruszyć dopiero w 2028 r.
Planowany termin realizacji rozbudowy odcinków Fiszewo - Jegłownik i Jegłownik - Elbląg to lata 2028-2030, natomiast realizacja obwodnicy Jegłownika, w systemie projektuj i buduj, przewidziana jest na lata 2027-2031
- dodaje Katarzyna Kozłowska.
I bardzo dobrze. Ta droga nie jest niebezpieczna. Jest normalna i nie wymaga przebudowy. A jak będzie jechał wariat to i na świeżo wybudowanej doprowadzi do wypadku. To kwestia rozsądku i myślenia za kierownicą, a nie złej drogi. To będą pieniądze wyrzucone w błoto. Jest milion innych dróg bardziej potrzebujących remontów!
Jeśli to Olsztyn nadzoruje to poczekamy z 10 lat na przebudowę jak nie dłużej. Urzędnicy odpowiedzialni za przebudowę i opóźnienia powinni dożywotnio tracić pracę w administracji.
to tylko Polska
To porażka
GDDKIA Olsztyn to żenada ...
W grę powinna wchodzić budowa szerokiej trzypasmowej drogi od węzła przy Warszawskiej aż po autostradę A1. Taki plan już mięli Niemcy przed 2ws. Każdy inny scenariusz to mrzonki i strata pieniędzy. To jak budowa tej kładki unijnej z pojedynczym pasem i bez chodników. To przejaw niegospodarności.
Projektują tłuki gdzie i jaka ilość studzienek zamontować widać pajace olszczanskie wszystko blokują co dla eg ma być
strata pieniędzy.....podobnie jak przekop pisowcu
Dla Ciebie to wszystko co ma służyć Polakom to strata pieniędzy . Lepiej dać imigrantom z Afryki, Niemcom czy Ruskim. Totalny matoł.
Projektowanie, a później przebudowa drogi w przekroju 2+1 jest rozwiązaniem, które nie spełni założonych zadań. Proszę Pamiętać, że wg artykułu droga zostanie oddana za 7 lat. W związku z tym ruch może jeszcze wzrosnąć i w momencie oddania drogi będzie się nadawała do przebudowy. Jedynym rozwiązaniem jakie powinno być tutaj zastosowane to budowa drogi dwujezdniowej w przekroju drogi ekspresowej. Proszę zwrócić uwagę na natężenie ruchu DK 22 w okolicach Elbląga. Można to sprawdzić szukając generalny pomiar ruchu jaki jest wykonywany co 5 lat. Jest większe niż na DK 16 gdzie droga budowana jest w przekroju ekspresowym. Jedno jest pewne, jak droga zostanie przebudowana w minimalnym zakresie to myślę, że przez kilkadziesiąt lat lepszym rozwiązaniem będzie podróż do autostrady A1 przez Gdańsk.