Do budynków przy ul. Trybunalskiej 7 i Łączności 3 miały zostać przeniesione m.in. Departament Świadczeń Rodzinnych, Referat Zdrowia i Spraw Społecznych, Miejski Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej czy Zarząd Budynków Komunalnych. Z tego powodu Miasto kupiło te nieruchomości od PZU za ok. 1,3 mln zł. Po kilku latach mają został sprzedane. Dlaczego?
W porządku obrad grudniowej sesji znalazł się projekt uchwały dotyczący budynków przy ul. Trybunalskiej 7 i Łączności 3. Radni zdecydują, czy wyrażą zgodę na sprzedaż tych obiektów.
Podczas wczorajszego (27.12.) posiedzenia Komisji Gospodarki Miasta radni opiniowali projekt tej uchwały. - Jedna to jest działka o powierzchni 511 m2 przy ul. Trybunalskiej 7, a druga o powierzchni 541 m2 przy Łączności 3. Pierwsza działka jest zabudowana budynkiem biurowym, pięciokondygnacyjnym o powierzchni zabudowy 415,7 m2 i powierzchni użytkowej 1724 m2. Budynek został wybudowany w 1920 r. Druga działka jest zabudowana budynkiem biurowym, pięciokondygnacyjnym o powierzchni zabudowy 219,1 m2 i powierzchni użytkowej 753,1 m2. Ten budynek został wybudowany w 1904r. - opowiadała podczas wczorajszego posiedzenia Komisji Beata Kunc, kierownik Referatu Sprzedaży i Gospodarki Nieruchomościami Urzędu Miasta w Elblągu.
Budynek przy ul. Trybunalskiej nie jest użytkowany. Natomiast część pomieszczeń w budynku przy ul. Łączności jest użytkowana na podstawie umów najmu zawartych z Zarządem Budynków Komunalnym.
- Dla nieruchomości obowiązuje miejscowy plan zagospodarowania obszaru Śródmieście Północ. Te obiekty znajdują się na terenie zabudowy wielorodzinnej i usługowej - dodała Beata Kunc.
Miasto chce sprzedać nieruchomości w trybie przetargu.
Radny Janusz Hajdukowski zapytał o powody, dla których Prezydent chce teraz sprzedać te nieruchomości.
To są budynki po PZU. Z tego, co pamiętam jak je nabywaliśmy miały być tam przeniesione wydziały Urzędu Miejskiego. Co się stało, że doszliśmy do wniosku, że jednak je sprzedajemy?
– pytał.
We wrześniu 2017 r. zostało przeprowadzone postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego przebudowa budynku przy Trybunalskiej 7 etap I. To postępowanie miało na celu przebudowę pomieszczeń piwnicy, parteru i pierwszego piętra, wyprowadzenie pionów instalacyjnych, budowę windy osobowej i towarowej, przebudowę klatek schodowych, przystosowanie budynku do potrzeb osób niepełnosprawnych. Szacowana wartość tego zamówienia opiewała na niewiele ponad 2 mln zł. Natomiast wpłynęły dwie oferty dwukrotnie przewyższające tą wartość zamówienia
– wyjaśniała Beata Kunc.
Jedna oferta opiewała na 3 mln 830 tys. zł, a druga na prawie 4 mln zł. - W przeliczeniu wychodziło, że to jest ok. 1600 zł za metr kwadratowy za remont tylko trzech kondygnacji. Przy czym budynek byłby jeszcze niedokończony. Ze względów finansowych ta procedura została zaniechana – podkreśliła Beata Kunc.
Te budynki były po to,żeby skoncentrować wszystkich Urzędników miejskich. Czyli ta koncepcja odpada? Nadal pozostaną tam,gdzie są? Czy rozważacie inną lokalizację?
- dopytywał radny Cezary Balbuza.
- Na razie zostaną tam, gdzie są – dodała Beata Kunc.
Was w tym urzędzie normalnie chyba .... Przenosić, nie przenosić, o to jest pytanie. Przenosić, a o resztę będziemy martwić się później. I to "później" chyba właśnie nastąpiło. Brawo UM Elbląg. Zawsze będziecie w moim sercu.
Poprawa pracy urzędników to przyjazna obsługa mieszkańców. Chyba jednak prezydentowi bardziej opłaca się sprzedać budynki niż je adoptować na potrzeby UM? Niech dalej pracownicy gnieżdżą się w klitkach, a elblążanie ... aby do wyborów, NE2.0 czuwa i ... ?
A co się dzialo od 2017 roku ,kiedy już bylo wiadomo ,że nie bedzie remontu ,bo za drogo ? 4 lata Ratusz z prezydentami spali ,a teraz nagle się obudzili . Zero odpowiedzialności , zupelnie ,jak PiS .
Czy ktoś , kto podejmował decyzję o odkupieniu w/w budynków od PZU zrobił to świadomie działając na szkodę nas mieszkańców i budżetu miasta, czy zrobił to bez należytej analizy rzeczoznawców i ekspertów budowlanych mogących ocenić wysokość koniecznych nakładów niezbędnych do przebudowy? To zdarzenie wymaga chyba postępowania prokuratora. Kto przy zdrowych zmysłach odkupi te budynki od UM wiedząc jakie będzie musiał ponieść nakłady na przystosowanie do potrzeb?.
Zero tłumaczenia nie pracujecie bo nie przyjmujecoe petentów. Ale po sklepach się szwedacie jakim prawem.
Po co i do tego jeszcze w czasie pandemii, szwendać się po Urzędzie. Większość spraw można załatwić elektronicznie, a udać się tam w konkretnej sprawie np odbiór dowodu osobistego lub prawa jazdy. A można też chcąc załatwić sprawę umówić się na konkretny termin. Aha proszę też nie przesadzać (chyba, że ktoś jest ogrodnikiem), że pracownicy w godzinach urzędowania kursują po sklepach. Nawet jak tam są w tym czasie lub po prostu muszą udać się w swojej sprawie do innego urzędu to tę nieobecność muszą odpracować. A tak w ogóle przypominam, że nie ma złych lub dobrych urzędników lub pracowników, jedynie są źle lub dobrze opłacani. Jednocześnie od 1992 roku oficjalnie nie ma w Urzędach petentów, są jedynie KLIENCI !
To potwierdza o braku wizji. Kupują . Po co jeżeli teraz ma pozostać po staremu. Łatwo szasta się publicznym groszem.
UM to królestwo nepotyzmu i partyjniactwa. Legitymacja PO, albo piaskownica rodzinno - towarzyska ustawia do końca życia.
Wielka wyprzedaż. Co jeszcze można sprzedać....... ???
Pozwać Grubego za niegospodarność pieniędzmi podatników . to sie odważy, pewnie nikt bo się boją.