Miasto szuka firmy, która zajmie się przebudową kamienicy przy ulicy Trybunalskiej 7. Budynek ten elbląski magistrat kupił od PZU w ubiegłym roku. Po remoncie "zasiedlą go" urzędnicy.
Przetarg na przebudowę narożnego budynku przy ul. Trybunalskiej miasto ogłosiło wczoraj (26 czerwca). Zamówienie obejmuje realizację pierwszego etapu całej inwestycji tj. przebudowę pomieszczeń budynku znajdujących się w piwnicy, na parterze oraz I piętrze budynku, wyprowadzenie wszystkich pionów instalacyjnych na pozostałe kondygnacje budynku, budowę windy osobowej i towarowej oraz przebudowę klatek schodowych.
Do 11 lipca, do godz. 9.30 miasto czeka na oferty lub wnioski o dopuszenie do udziału w postępowaniu. Wykonawca wyłoniony w przetargu na wykonanie prac będzie miał 5 miesięcy od daty udzielenia zamówienia.
Przypomnijmy. W 2016 roku elbląski magistrat zakupił od PZU sąsiadujące ze sobą dwie kamienice: przy ul. Trybunalskiej 7 o powierzchni ponad 1700 m2 i przy ul. Łączności 3 o wielkości 753 m2. Obie od dłuższego czasu były nieużytkowane. Urzędnicy wynegocjowali ich zakup za 1 mln 270 tys. zł. Początkowo płatność miała zostać rozłożona w ratach do 2018 r. Miastu udało się jednak znaleźć środki już w tym roku i cała transakcja została ostatecznie rozliczona 31 października 2016 r.
Większa z kamienic - przy ul. Trybunalskiej 7 ma być siedzibą czterech jednostek podległych pod Urząd Miejski, które w tej chwili znajdują się w różnych punktach miasta.
Do budynku przy ul. Trybunalskiej 7 planowane jest przeniesienie Departamentu Świadczeń Rodzinnych z ul. Jaśminowej, Referatu Zdrowia i Spraw Społecznych z ul. Kosynierów Gdyńskich, Miejskiego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej z al. Tysiąclecia oraz Zarządu Budynków Komunalnych z ul. Ratuszowej i Hetmańskiej
- wyjaśniała w ubiegłym roku Joanna Urbaniak, rzecznik prasowy prezydenta Elbląga.
Włodarze Elbląga tłumacza, że takie rozwiązanie wpłynie na zmniejszenie kosztów związanych z wynajmem pomieszczeń dla poszczególnych departamentów i referatów, ale przede wszystkim spowoduje możliwość zbycia uwolnionych budynków. Ponadto usprawni także pracę urzędu, a przede wszystkim ułatwi załatwianie spraw klientom urzędu, osobom niepełnosprawnym, chorym i starszym.
W projekcie budżetu miasta na rok 2017, na przebudowę kamienicy przy ul. Trybunalskiej 7 zapisano 700 tys. zł (w tym 500 tys. zł wydanych ma zostać w przyszłym roku).
Olsztyniaki dadzą kasę i ludzi.
Pamiętam czasy jak w UM pracowało ok. 200 osób, wszystko było szybko sprawnie, a były to początki komputeryzacji. A co nam dała komputeryzacja - wzrost zatrudnionych o 100%. i co jeszcze? Włodarze Miasta dbają o swoje warunki do pracy, ale dlaczego nie dbają o odbiorców ciepła. Dlaczego płacimy tak dużo? ile można czekać na konkretne korekty tak do 74 zł. za gj.
Kto ukróci tą rozbuchaną biurokrację, w Elblągu coraz mniej mieszkańców a coraz więcej urzędników , którzy mają ich obsługiwać. W UM zagospodarowano strych na potrzeby urzędników, wybudowano ratusz na starówce, wynajęto pomieszczenia na dworcu PKS dla wydziału komunikacji, zakupiono komputery i programy informatyczne i wciąż mało pomieszczeń i urzędników ( do obsługi mniejszej ilości mieszkańców) ktoś w tym mieście uprawia sztukę dla sztuki. Czy wydajność pracy urzędników spadła drastycznie pomimo wsparcia technicznego (komputery).